به گزارش پارس ، مجید افلاکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد نتایج کسب شده تیم ملی تکواندو در مسابقات گراندپریکس چین، گفت: به هر حال پس از آن نتایجی که تیم ملی تکواندو در دوران طلایی کسب کرد حالا انتظارها از این رشته بالا رفته است. ما در آن مقطع تکواندو را قهرمان جهان کردیم و به بالاترین جایگاه در این رشته رسیدیم، اما پس از آن درخششی که در آن سال‌ها داشتیم دیگر تکواندو روزهای درخشان را ندید و دیدیم که در المپیک لندن هم چه نتایجی را کسب کردیم البته خدا را شاکریم که حداقل یک مدال نقره کسب شد.
 
وی در ادامه خاطرنشان کرد: افرادی که در رأس فدراسیون تکواندو هستند متأسفانه به پیشنهادهای ما توجه نکردند. ما گفتیم برای موفقیت تکواندو باید معضل تکواندو را کنار بگذارند، اما کسی به حرف ما گوش نداد و فقط معضل را جابه‌ جا کردند و حالا ثمره آن اتفاقات را چند سال است که می‌بینیم. با توجه به اینکه در حال حاضر کادری بسیار خوب و قوی‌ مسئولیت تیم ملی را برعهده گرفته انتظارها از تیم ملی در این مسابقات بالا بود و همه فکر می‌کردند که تیم ملی در رقابت‌های گراندپریکس نتیجه قابل قبولی را کسب خواهد کرد، اما متأسفانه این اتفاق رخ نداد.
 
افلاکی در ادامه اظهار داشت: ما تا المپیک برزیل چند مرحله دیگر فرصت برای کسب سهمیه داریم که اینطور باید این شانس‌ها را از دست بدهیم؟! اینچئون بزرگترین شانس برای کسب امتیاز است اما بعید می‌دانم که بتوانند مثل دوره قبلی در بازی‌های آسیایی نتیجه کسب کنیم. به اعتقاد من با این شرایط خیلی برای کسب نتیجه در بازی‌های آسیایی اینچئون نباید خوشبین باشیم.
 
وی در پاسخ به این سؤال که دلیل شکست چهره‌های سرشناس مثل محمد باقری معتمد و دیگر چهره‌ها در مسابقات مختلف چیست، عنوان کرد: یوسف کرمی، علیرضا نصر آزادانی، محمد باقری معتمد، کورش رجلی و فرزاد عبداللهی باید ببینیم الان کجای تکواندوی ما هستند. این نفرات که نام آنها را مطرح کردم همه از بهترین‌های تکواندوی دنیا هستند، اما حالا چه به روز و حال آنها آمده است؟ دوستان که مدعی هستند نسل جدیدی معرفی کرده‌اند آن نسل جدید کجاست؟‌ بهنام اسبقی سال‌ها پشت علی نصر و محمد باقری معتمد تمرین می‌کرد و حالا اتفاقاتی برای این دو نفر افتاده که بهنام اسبقی مطرح شده است، به هر حال از دست دادن روحیه و اعتماد به نفس یکی از مهمترین دلایلی است که باعث افت تکواندوکار می‌شود.
 
وی در ادامه گفت:‌ دوستان اگر بخواهند بگویند که نفراتی که افلاکی نام برده یا مصدوم بوده‌ا‌ند و یا اینکه در انتخابی‌ها شکست خورده‌اند، باید برای این اتفاقات هم جوابگو باشند که چرا این اتفاق رخ داده است. به اعتقاد من یکی از اصل‌های حفظ بدنه تکواندو نگه داشتن نفرات در شرایط ایده‌آل است که متأسفانه در این مدت اینچنین نبوده است.
 
افلاکی در انتقاد از رئیس سازمان تیم‌های ملی تکواندو گفت: یک نفر را گذاشته‌اند به عنوان رئیس سازمان تیم‌های ملی که معلوم نیست تکلیفش در این پست چیست؟ به اعتقاد من فقط اسم مدیرفنی را عوض کردند و نام جدید را برای این مسئولیت گذاشتند. من از مسئولان فدراسیون گلایه‌مندم که چرا با حضور نفرات فنی که در تکواندو وجود دارد تنها به یک نفر اتکاء کرده‌اند. اصلاً بحثم مجید افلاکی نیست؛ چرا که من راهم را تغییر داده‌ام و در رشته دیگر فعالیت می‌کنم، اما امثال اصغر فتحی‌ها کجای تکواندو هستند؟ تکواندوی ایران همه می‌دانند که مدیون فتحی است، این را نباید فراموش کنیم لیگی که مسئولان فدراسیون سینه سپر کرده‌اند و همیشه در مورد آن صحبت می‌کنند را چه کسی راه انداخته است.
 
وی در مورد اختلاف‌ نظری که با هادی ساعی در تکواندو دارد، اظهار کرد:‌ من با هادی ساعی اختلاف نظر دارم، ما خودمان دو نفر می‌دانیم که اختلافمان در تکواندو بر سر چه مسائلی است، اما حالا می‌گویم هادی ساعی کجای تکواندو است؟ ما نباید از بار فنی که او دارد برای پیشبرد اهداف تکواندوی کشورمان استفاده کنیم؟ متأسفم از اینکه بلایی که چند سال گذشته سر مصطفی هاشمی‌طبا آوردند در انتخابات فدراسیون تکواندو نیز همان سناریو را برای هادی ساعی پیاده کردند. ورزش ما به امثال هاشمی‌طبا نیاز دارد و تکواندوی ایران نیز به هادی ساعی نیاز دارد. ما کسی را نداریم که به اندازه او بار فنی داشته باشد.
 
وی در پایان گفت: با یک جمله حرف‌هایم را تمام می‌کنم. ما کادر فنی خوبی داریم و حتماً آنها این ناکامی را در مسابقات بعدی جبران خواهند کرد.