به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا فدراسیون دوچرخه‌سواری پس از قطع همکاری با هری هنریکس، مربی هلندی کوهستان، قصد دارد مربی دیگری را به خدمت بگیرد و احتمالا بار دیگر کیوشی میورا، مربی ژاپنی هدایت تیم ‌ملی دوچرخه‌سواری کوهستان را برعهده می‌گیرد. این مربی سال 89 به ایران آمد و رکابزنان کوهستان زیر نظر او تمرین کردند.

خسرو قمری در این مورد بیا‌ن‌ کرد: ما دو گزینه داشتیم که یکی آرژانتینی بود، اما خواسته‌های عجیب و غریبی داشت به طوری که در سال تنها چهار مرتبه می‌خواست به ایران بیاید و از راه دور کارها را انجام دهد و هشت هزار دلار نیز حقوق می خواست. ما هم اعلام کردیم این نوع درخواست درست نیست و مربی باید بالای سر ورزشکارانش باشد. بنا‌بر‌این او کنار گذاشته شد.

گزینه دوم میورا از ژاپن است که قبلا با فدراسیون هم کار کرده و نتایج خوبی گرفته است. او قبول کرده با ایران کار کند اما بر روی بعضی شرایط و مبلغ باید کار کنیم. در حال‌ حاضر می‌خواهیم با دو مربی بدنساز برای بانوان و آقایان مذاکره کنیم تا ورزشکاران دو ، سه ماه بدنسازی خوبی داشته باشند. برای تیم ‌ملی کوهستان بانوان هم اگر مربی خارجی نشد یک مربی داخلی می‌گذاریم و برنامه تمرینی را از مربی مردان خواهد گرفت.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: برای تیم ‌ملی کورسی بانوان نیز به دنبال مربی هستم. حتی آلبرت سولویان هم کمک می‌کند و از کشورهای ژاپن، کره، چین و هنگ کنگ پیگیر هستیم. مربی هنگ کنگی در کشور خود توانسته تحول خوبی به وجود آورد و مشغول مذاکره با او هستیم.