به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا نجمه آبتین در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی از وضعیت تیم ‌ملی ریکرو زنان و مردان، اظها‌ر کرد: تاکنون تیم ‌ملی را تا این حد آماده ندیده بودم. البته پس از بازگشت از مسابقات جهانی دانمارک و لهستان به خاطر این که تحت فشار بودند تا حدودی از نظر رکوردی و قدرت بدنی دچار افت شده بودند، اما با تمرینات سنگین و فشرده‌ای که در کیش داشتند از نظر تکنیکی و تاکتیکی و رکوردی شرایط بسیار خوبی دارند. امیدوارم در اردوی آماده‌سازی 10 روزه تایلند بتوانیم کمانداران را به اوج آمادگی برسانیم تا شرایط خود را به کسب سهمیه المپیک نزدیک‌تر کنیم.

وی یکی از مشکلات کمانداران در مواجهه با رویدادهای مهم و حساس را نداشتن خودباوری لازم و اعتماد به نفس بالا دانست و خاطر‌ نشان کرد: در اردوی یک ماهه کیش سعی کردم تمرینات خاصی را برای بالا بردن اعتماد به نفس ورزشکاران و داشتن خودباوری در نظر بگیرم تا همان طور که از نظر تکنیکی و تاکتیکی و قدرت بدنی آنها را آماده می‌کنیم از لحاظ روانی نیز شرایط خوبی را برای کمانداران فراهم کنیم تا بهترین عملکرد را در صحنه مسابقه به نمایش بگذارند.

آبتین افزود: من یقین دارم که اگر کمانداران در مسابقات جهانی دانمارک و جا‌م جها‌نی لهستان با اعتماد به نفس بهتری در مسابقه‌ها حاضر می‌شدند و کار خود را انجام می دادند در دانمارک سهمیه را کسب می کردیم، زیرا کمانداران ما از نظر فنی و تکنیکی چیزی کمتر از کمانداران مطرح دنیا ندارند، تنها ضعف آنها عدم خودباوری لازم است.

مربی تیم ‌ملی ریکرو ا‌ضافه‌ کرد‌: در حال‌ حاضر تیم‌هایی موفق به کسب سهمیه المپیک شده‌اند که شاید از نظر فنی و تکنیکی از ورزشکاران ما پایین‌تر باشند، اما به خاطر داشتن اعتماد به نفس بالا و تمرکز خوب به این توفیق دست پیدا کردند.

آبتین تصریح کرد: هدف اصلی ما در گام نخست کسب مدال و سپس حرکت به سمت کسب سهمیه المپیک است. بدون شک با اردوی یک ماهه‌ای که در کیش داشتیم و با رکوردهای خوبی که کمانداران در این اردو زدند، مطمئن هستم در تایلند نیز می‌توانیم بهترین رکورد را ثبت کنیم به شرط این که کمانداران کار خود را انجام دهند و دچار استرس و نگرانی برای کسب سهمیه المپیک نشوند.

وی خاطر‌ نشان کرد: در حال‌ حاضر فدراسیون تمام شرایط لازم را چه از نظر امکانات و چه از لحاظ در اختیار قرار دادن یک پزشک و ماساژور در کنار تیم ‌ملی فراهم کرده و تصور نمی‌کنم برای کسب سهمیه کوتاهی از سوی فدراسیون صورت گرفته باشد.

آبتین در پایان خاطر‌ نشان کرد: اگر در اردوی 10 روزه‌ای که در تایلند داریم ضمن تطابق شرایط بدنی کمانداران با شرایط آب و هوایی تایلند بتوانیم از نظر عملکردی و روانی نیز هماهنگی ایجاد کنیم یقینا بهترین نتیجه‌ را در تایلند کسب خواهیم کرد.