به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس فرهاد کاظمی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پرسپولیس ضمن عرض تسلیت به خانواده ورزش استان خراسان به خاطر درگذشت مرحومه ریحانه بهشتی و با گرامیداشت یاد مرحوم غیاثیان،‌ اعظم و ... در خصوص دیدار سیاه‌جامگان مقابل پرسپولیس گفت:‌ ما برای بازی فردا آمادگی داریم تا یک بازی تماشاگرپسند و خوب را انجام دهیم تا بتوانیم یک بازی تاکتیکی هم به نمایش بگذاریم. به نظر من پرسپولیس تیم خوب و مقتدری است که از لحاظ ذهنی و تمرکز بازی خوبی به نمایش می‌گذارد. البته ما از هفته 24 به بعد به جدول نگاه می‌کنیم و الان نگاه ما به جدول نیست. فکر ما به سازندگی است چرا که پتانسیل خوبی در این تیم وجود دارد و این بازیکنان آینده‌دار انگیزه ما را بیشتر می‌کند.

وی درباره اینکه سیاه‌جامگان برای بازی فردا مصدوم یا محرومی دارد، اظهار داشت: خوشبختانه هیچ مصدوم و محرومی برای بازی مقابل پرسپولیس نداریم.

سرمربی تیم سیاه‌جامگان درباره وضعیت میلان یووانوویچ خاطرنشان کرد: درباره این بازیکن باشگاه باید صحبت کند چرا که زمان او من در این تیم نبودم. از باشگاه خواسته‌ام تا بعد از عاشورا یک نشست مطبوعاتی برگزار کند تا حرف‌هایم را بزنم چرا که من قبلا در مشهد کار کردم و همه می‌دانند که من برای مصاحبه مشکل دارم چرا که اهل مصاحبه نیستم. من 28 سال در فوتبال بودم و 28 مصاحبه نکردم البته در مشهد که کار می‌کردم ارتباط خوبی با روزنامه‌های این شهر داشتم اما اعتقاد دارم همه باید به پدیده و سیاه‌جامگان کمک کنند اما از آنجایی که اگر من با هر رسانه‌ای حرف بزنم سایر رسانه‌ها ناراحت می‌شوند به همین دلیل می‌خواهم یک نشست خبری برگزار کنم تا مشکلی پیش نیاید.

کاظمی درباره علیرضا نقی‌زاده بازیکن جوان تیم سیاه‌جامگان خاطرنشان کرد: مثل این بازیکن در تیم‌مان زیاد داریم و تلاش همه آنها قابل تقدیر است. من از کسی نام نمی‌برم اما همه بازیکنان در تیم زحمت می‌کشند به طور مثال در بازی با سپاهان رضا عنایتی را یک خط به عقب آوردند اما چون نقی‌زاده تازه از بازی‌های غرب آسیا آمده بود به او استراحت دادند چرا که می‌دانستند به این بازیکن در آینده نیاز دارند. به هر حال در تیم ما هر کسی که شرایط خوبی داشته باشد در تیم‌مان جا دارد و اگر نیاز باشد کسی را به تیم اضافه کنیم حتما این کار را خواهیم کرد.

سرمربی تیم سیاه‌جامگان درباره شرایط تیم فوتبال پرسپولیس که بدون چند بازیکن اصلی‌اش وارد این بازی می‌شود، افزود: من به این وضعیت پرسپولیس نگاه نمی‌کنم چرا که یک زمان تیم خودم 8 بازیکن نداشت اما به فینال جام حذفی رفتیم. پرسپولیس تیمی است که بازیکن خوب زیاد دارد اما شاید اگر تیم ما دو بازیکنش را از دست بدهد به مشکل می‌خوریم. به نظر من پرسپولیس تیم قابل احترامی است و برانکو هم تاکتیک خوبی در این تیم اجرا می‌کند.

وی درباره اظهارات ظهر هراتیان که گفته بود تیم سیاه‌جامگان پزشک ندارد، افزود: من همیشه صادقانه حرف می‌زنم. این مسئله هم حاشیه نیست. این یک بحث فنی است و من باید پزشکی را به تیم بیاورم که بر اساس کار ما حرکت کند. نظر خانم هراتیان قابل احترام است اما ما به دنبال پزشکی هستیم که زیر نظر سرمربی کار کند. اکثر پزشک‌های ما ارتوپد نیستند و پزشک عمومی هستند و ما از این مصاحبه تمکین می‌کنیم.

کاظمی در خصوص اینکه تیم‌هایش هجومی بازی می‌کند، اظهار داشت: زمانی که در ابومسلم بودم مقابل سپاهان با 5 فوروارد بازی کردیم که آن بازی را هم بردیم. اگر بخواهیم قاعده یک امتیاز در خارج از خانه و 3 امتیاز در خانه را رعایت کنیم پس دلیلی ندارد که بخواهم تیمم را دفاعی به زمین بفرستم. دفاع در فوتبال لازم است اما من دوست دارم تیمم همیشه در حمله باشد. حتی بعد از بازی با سپاهان گله‌مند بودم که باید موقعیت‌های بیشتری را فراهم می‌کردیم. فیفا می‌گوید هر تیم باید صد ساعت کار تاکتیکی کند اما بچه‌های تیم من انگیزه زیادی دارند و هرچه زمان بگذرد تکامل آنها بیشتر خواهد شد و شاید با 15 ساعت بتوانیم با این بازیکنان خوش ذوق به آن چیزی که می‌خواهیم برسیم.

کاظمی درباره اینکه آیا مشکلش با حجت‌الاسلام علی‌پور برطرف شده یا نه، گفت: من صحبت حاشیه‌ای نمی‌کنم. یکبار در این باره حرف زدم و الان همه تمرکز من روی تیمم است. چرا که باید یک استان موفق باشد. من اعتقاد دارم پدیده نصف تیم ماست و ما تیم مشهدی هستیم که باید خبرنگاران هم در کنار ما زحمت بکشند. زمانی که اصفهان بودم خبرنگاران نمی‌گذاشتند اسرار تیم بیرون برود حتی ما با سپاهان قهرمان جام حذفی شدیم و سهمیه آسیایی گرفتیم اما خیلی از مسائل همان جا دفن می‌شد. من سپاهان و ذوب آهن را از هم جدا نمی‌بینم و این جا هم باید همینطور باشد. پدیده و سیاه‌جامگان لازم و ملزوم هم هستند پس چرا ما باید به استان‌های دیگر برویم و با آنها بازی کنیم؟ بهتر است که ما با هم بازی کنیم تا ضعف‌هایمان مشخص شود و در این باره مسائل ظریفی وجود دارد که باید حل شود.

وی درباره اینکه آیا تیمش مدیر رسانه‌ای دارد یا نه، گفت:‌ همانطور که گفتم کادری می‌خواهم که هماهنگ با ما باشد. باید یک خبرنگار از خود خبرنگاران مشهدی با ما کار کند و کار ما را قبول داشته باشد و در چارچوب باشگاه قدم بردارد. در این باره خود شما خبرنگاران یک نفر را انتخاب کرده و به ما معرفی کنید.

سرمربی تیم فوتبال سیاه‌جامگان درباره اینکه در موضوع استعفای محمد خاکپور حق را به چه کسی می‌دهد و آیا به اعتقاد او شأن مربی ایرانی زیر سوال رفته، اظهار داشت: من حق را به خاکپور می‌دهم. زمانی که من در یک تیم بودم و بازیکن این تیم پیراهن یک تیم دیگر را در رختکن انداخته بود من به خاطر اینکه قداست آن پیراهن زیر سوال رفت آن بازیکن را اخراج کردم هر چند که بعد از رفتن من مدیر عامل باشگاه آن بازیکن را برگرداند چرا که او برای قداست پیراهن تیم شهرش ارزشی قائل نبود. به نظر من حرف خاکپور حرف درستی است چرا که او همواره نظم و انضباط رفتاری را در سرلوحه کارش قرار می‌دهد. همانطور که سال‌ها در زمان بازیگری او این مسئله مشخص بود و همواره او را بازیکنی منضبط و متشخص می‌دیدم. از طرف دیگر قهرمانی مسابقات غرب آسیا را به همه تبریک می‌گویم و امیدوارم آینده خوبی در انتظار این تیم باشد و همه باید دست به دست هم بدهیم تا این تیم موفق شود چرا که این تیم لیاقت خوب بودن را دارد. به نظر من این تیم نه تنها صعود به المپیک بلکه می‌تواند در این مسابقات موفق هم بشود و این مسئله خارج از دسترسی نیست.