به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس امیر عابدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد وضعیت حق پخش تلویزیونی گفت: پیش نویس قرارداد حق پخش تلویزیونی از سوی سازمان صدا و سیما آماده و به ما ارائه شده و قرار است در مورد این پیش نویس جلسه‌ای در سازمان لیگ داشته باشیم و مواردی را که تصور می‌کنیم بهتر است تغییر کند اصلاح کنیم.

وی در مورد اینکه در پیش نویس قرارداد حق پخش تلویزیونی چه مبلغی آمده است گفت: در پیش نویس قرارداد صحبتی از مبلغ پرداختی نشده و فقط در مورد بخش‌های این قرارداد صحبت شده است. مسئولان صدا و سیما خواهان عقد قراردادی 5 ساله در مورد حق پخش تلویزیونی هستند اما از نظر قانونی ما مجاز به امضای قرارداد طولانی مدت نیستیم.

عابدینی افزود: ما پیشنهاد می‌دهیم که مدت این قرارداد یکساله باشد که برای 5 سال قابل تمدید است. مدیریت صدا و سیما طولانی مدت است اما مدیریت در فوتبال مثل صدا و سیما نیست و ما نمی‌خواهیم که دست مدیران آینده را با امضای یک قرارداد طولانی مدت بسته نگه داریم به همین دلیل قصد داریم بخش‌هایی از این پیش نویس را جرح و تعدیل کنیم. حداکثر ما می‌توانیم تا شهریور سال آینده قرارداد حق پخش را امضا کنیم.

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ در مورد موارد چالش برانگیز دیگر این پیش نویس گفت: شرح موضوع قرارداد نیز در دو سه جمله به طور بسیط نوشته شده که مربوط به کل فعالیت های اقتصادی و ورزشی است اما این موضوع قرارداد هم باید تغییر کند.

وی در مورد اینکه برخی می‌گویند قرارداد حق پخش IPTV قرارداد سودآوری برای فوتبال نخواهد بود گفت: ما به دنبال این مسئله هستیم که اگر در قرارداد IPTV از نظر مالی به پول مورد نظر نرسیم در مورد حق پخش تلویزیون معمولی بر سر یک رقم با صدا و سیما توافق کنیم.

عابدینی در مورد زمان انتخابات هیات رئیسه جدید سازمان لیگ گفت: قرار شد که کمیسیون اصلاح اساسنامه جلسه‌ای را برای تطبیق آیین‌نامه و اساسنامه بگذارد و فکر می‌کنم انتخابات هیات رئیسه جدید سازمان لیگ حداکثر ظرف 10روز آینده برگزار شود.