به گزارش پارس به نقل از خبرآنلاین سالی که گذشت ، سالی سخت برای باشگاه های لیگ برتری بود. سازمان لیگ نتوانست تعهداتی که داده بود را عملی کند. از قرارداد 60 میلیارد تومانی تبلیغات محیطی ، چیزی حدود یکسومش محقق شد و از حق پخش هم ریالی حاصل نشد اما حالا منصور قنبرزاده ، عضو پیشین هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و مدیر باشگاه نفت از جزئیات طرحی می گوید که هم برای فوتبال درآمدزا بود و هم برای تلویزیون اما مشخص نیست تلویزیون چقدر از فوتبال عایدی دارد که چنین پیشنهادی را رد کرده است و حتی حاضر نیست ریالی را به فوتبال بدهد. قنبرزاده در این باره می گوید:«سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با مشورت باشگاه ها یک طرحی ارائه داد  که خودمان قرارداد پخش تلویزیونی را می بندیم و چیزی بالغ بر صد میلیارد تومان به شما می دهیم. یعنی صدا و سیما صد میلیاردتومان از فوتبال درآمد داشته باشد، ولی اجازه بدهد فوتبال خودش قرارداد تلویزیونی ببندد و ده دقیقه بین دو نیمه، 5دقیقه قبل و 5دقیقه بعد از بازی در اختیار سازمان لیگ باشد که خودش در این زمان ها قرارداد ببندد و به جای آن صد میلیارد تومان پول به صدا و سیما بدهد، این یک پیشنهاد بود و پیشنهاد دیگر این بود که قرارداد پخش تلویزیونی را برای صدا و سیما ببندند، بعد از محل درآمد این پخش 50درصد برای صدا و سیما باشد و 50درصد برای فوتبال. »

یعنی فدراسیون فوتبال و تلویزیون کنسرسیومی داشته باشند که درآمدهای شان را با هم تقسیم کنند اما چنین پیشنهادی را تلویزیون به کلی رد کرده است. قنبرزاده می گوید:« اگر این فرمول انجام می شد، تقریبا 80درصد بودجه باشگاه ها و شاید هم بیشتر تامین می شد و ما اصلا پولی نمی خواستیم. تازه دولت مالیات هم می گرفت. در تمام دنیا فرمول همین است. اگر جاهای دیگر به این شکل است ما باید تزهای عملیاتی دنیا را هم تجربه کنیم.»

فدراسیون فوتبال این پیشنهاد را ابتدا در دوران مدیریت ضرغامی ارائه کرده بود و بعد از این همین درخواست را به گروه مدیریتی سرافراز ارائه داد اما هر دو رئیس چنین پیشنهادی را رد کردند. شجاعی کیاسری عضو شورای نظارت بر صدا و سیما پیشتر گفته بود ، تلویزیون حتی نمی تواند ریالی از درآمدهایش برای فوتبال را با تیم های لیگ برتری تقسیم کند!