~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا سهراب مرادی در مورد آخرین وضعیت تمرینی و روانی خود پس از اینکه مشخص شد به علت بازنشسته بودن احتمال دارد مسابقات جهانی آمریکا را از دست بدهد، گفت: یک ماه آخر استرس داشتم و بی‌انگیزه بودم؛ البته حسین توکلی به من روحیه می‌داد و می‌گفت که تمریناتم را ادامه بدهم. در کل با همین شرایطی هم که داشتم از وزنه‌هایی که در رکوردگیری تیم ملی زدم راضی‌ام. به خاطر تیم یاسین پیشرو مجبور شدم در یک وزن بالاتر یعنی دسته 105 کیلوگرم شرکت کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا برای زدن وزنه 239 کیلوگرم روی تخته مسابقات حاضر نشد؟ گفت: به این دلیل که مسابقات صبح برگزار شد و من صبحانه نخورده بودم. از طرفی اتفاقی که برای سعید محمدپور افتاد باعث شد به هم بریزم بنابراین تصمیم گرفتم وزنه‌هایی را بزنم که به راحتی می‌توانستم و نمی‌خواستم فشار بیاورم تا خدایی نکرده نزدیک مسابقات جهانی دچار آسیب‌دیدگی نشوم. به نظر خودم رکورد مجموع 409 کیلوگرم برای وزن 94 کیلوگرم عالی است.

وی ادامه داد: البته در مسابقات جهانی ریسک نمی‌کنم و وزنه‌ها را با اختلاف 10 کیلو بالا نمی‌برم. وزنه‌های معقولی را در یک ضرب و دو ضرب می‌زنم تا همه چیز را برای کسب مدال تمام کنم.

این ملی‌پوش در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا با رئیس فدراسیون صحبتی در مورد وضعیت خود داشته است؟ گفت: با علی مرادی صحبت کردم. او به من گفته امیدوار باشم و فقط تمرین کنم و بقیه مسائل را به خودش بسپارم. فکر می‌کنم همین که قرار است تا مجارستان برود و با تاماش آیان صحبت کند خیلی خوب است.

مرادی در مورد اینکه در صورت نرسیدن به مسابقات جهانی امکان حضور او در المپیک فراهم است، گفت: اگر با شرایط کنونی به مسابقات جهانی نرسم خیلی بد است. همین الان که خبر احتمال شرکت نکردم در مسابقات جهانی را شنیدم خیلی به هم ریختم و فکر می‌کنم اگر نتوانم به مسابقات بروم در روحیه‌ام تاثیر زیادی می‌گذارد. مگر من چقدر می‌توانم در اوج باشم و به این خوبی بتوانم وزنه بزنم؟