~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا حبیب کاشانی پس از جلسه با کیومرث هاشمی درباره تیم ‌ملی امید بیا‌ن‌ کرد: ما در طی سال گذشته جلسات مستمری را با کمیته ملی المپیک داشتیم و قرار این جلسه قبل گذاشته شده بود. اتفاقی که برای خاکپور رخ داد به این صورت است که او پس از ورود به ایران حاضر به همکاری با تیم ‌ملی نیست. در جلسه‌ای که با کیومرث هاشمی تشکیل دادیم قرار بود درباره نتایج غرب آسیا و برنامه‌های تیم المپیک باشد و تنها مختص خاکپور نبود. البته با این موضوع همزمان شد.

وی ا‌دا‌مه‌ داد: کار فدراسیون فو‌تبا‌ل انتخاب سرمربی است که توسط کمیته‌ فنی انجام می‌گیرد و کمیته ملی المپیک دخالتی در انتخاب سرمربی ندارد. همان طور که من گفتم گزارشی را درباره عملکرد تیم المپیک در غرب آسیا و برنامه‌های آتی ارائه کردیم اما نظر مشورتی رییس کمیته ملی المپیک این بود که خاکپور حفظ شود و کمیته‌ فنی جلسه‌ای را بگذارد و صحبت‌های خاکپور را بشنوند تا حقی از او ضایع نشود بنا‌بر‌این من هم این موضوع را خدمت کفاشیان عرض خواهم کرد. تلاش ما این است که خدشه‌ای در روند کار ایجاد نشود. ما برای تمام دقایق و لحظه‌ها بر‌نامه‌ریزی کرده‌ایم و هر دوستی که ادامه کار دهد با برنامه‌ای که ریخته و طراحی شده است کار را جلو خواهد بود. امیدوارم دقت لازم انجام شود و سرعت دقت را از بین نبرد.

کاشانی ا‌دا‌مه‌ داد: خاکپور سال‌ها برای فو‌تبا‌ل ایران زحمت کشیده است. مبنای کار حفظ کادرفنی موجود است ، زیرا تغییرات در شرایط موجود نفعی برای ما ندارد.

حبیب کاشانی در پاسخ به این پرسش که پس از استعفای خاکپور گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد مشکل او وجود داشت اما دقیقا مشکل اصلی او برای استعفا چه چیز بوده است، تصریح کرد: طبیعتا پیرامون آن اتفاق حرف و حدیث زیادی به وجود می‌آید. وقتی مطالب صریح نباشد گمانه زنی هم وجود دارد. آن چیزی که به من مربوط است را می‌توانم بگویم و آن چیزی که به خاکپور ارتباط دارد خودش باید درباره آن صحبت کند. من به هیچ عنوان از روز پنجشنبه که خاکپور به ایران برگشته است با او صحبتی نکرده‌ام. او فقط به من دو پیامک کوتاه ارسال کرد که هر روز این کار را انجام می‌دهد و با او اصلا صحبتی نداشته‌ام. ما 30 سال است که با هم دوست هستیم و فقط همین یک سال اخیر همکار شده‌ایم. من گذاشته‌ام که در فضای راحت تصمیم بگیرد.

وی افزود: مشکل او مدرک مربیگری نیست. در جلسه‌ای که در قطر داشتیم اعلام شد مربیانی که دارای مربیگری B هستند می‌توانند روی نیمکت بنشینند بنا‌بر‌این این مشکل رفع شد. او نسبت به مفاد قراردادی که با مربیان ایرانی بسته می‌شود، می ‌فت تحقیرانه است و بندی از قرارداد را برای من خواند که در آن آمده است که مربیان بعد از المپیک اگر انتقادی کنند پولی را که در این دوره گرفته‌اند را باید پاس دهند. خاکپور و مایلی کهن هیچ کدام قرارداد را امضا نکردند و معتقد بودند که باید شأن آنها حفظ و رعایت شود. بعد از گذشت هفت ماه از کار قراردادی را برای آنها فرستادند و خواسته‌اند که آن را امضا کنند. در صورتی که آنها معتقد بودند برای حفظ شأن باید در حضور رییس فدراسیون قرارداد امضا شود و مفاد آن را بخوانند و ببینند که چه چیزی است. به جرات می‌توانم بگویم در این یک سال و نیم آنها یک ریال نه پاداشی و نه حقوقی گرفته‌اند و واقعا کار را انجام داده‌اند. قراردادی که ما تنظیم کرده‌ایم به این صورت است که 15 میلیون حقوق به اضافه 40 میلیون پاداش صعود دریافت می‌کند.

کاشانی ادامه داد: خاکپور می‌گوید وینگادا زمانی که وارد کشور شد 360 هزار دلار حقوق می‌گرفت. مترجم و راننده داشت. بنا‌بر‌این باید شأن مربی ایرانی هم حفظ شود. خاکپور نامه‌ای برای من نوشت که البته من آن را نخوانده‌ام، ولی در نامه‌ به مایلی کهن گفته بود که من "کاشانی" با فدراسیون همگام شده‌ام و به مربیان ایرانی اقبالی ندارم. در حالی که تغییر تفکر فدراسیون زمان می‌برد و اگر من بخواهم به دنبال این باشم که نگاه‌ها را عوض کنم بیست و دوم دی ماه شده است و باید به مسابقات انتخابی المپیک برویم. در حال‌ حاضر کمیته ملی المپیک، وزارت ورزش و جوانان، ناجا، ارتش دست به دست هم داده‌اند تا تیم به المپیک برود. ما مسابقات تدارکاتی را با تیم‌های اروپایی و عربی داشتیم. در مسابقات غرب آسیا جو کاملا علیه ما بود، زیرا 9 تیم از کشورها عربی بودند. البته گفتند که تیم‌هایی نظیر سوریه و یمن ضعیف بودند. 40 – 50 از ترکیب اصلی تیم همراه ما نبودند و بازیکنان در ساعت 4.5 بعد از ظهر در گرمای 45 درجه و رطوبت 70 درصد دو و نیم کیلو وزن کم کردند، اما توانستند موفق باشند. این نشان می‌دهد که کادرفنی زحمت کشیده است. تلاش ما این است که این تیم حفظ شود. کمیته‌ فنی بلافاصله تشکیل جلسه می‌دهد و حرف‌های خاکپور را خواهد شنید، چون تغییر به نفع ما در این زمینه نیست. خاکپور همیشه از حاشیه‌ها به دور بوده است و به مسائل فنی پرداخته است. این یک سال هم با دقت و درایت کار کرده است.