به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سید رضا افتخاری در خصوص استعفای ناظم‌الشریعه از سرمربیگری تیم ملی فوتسال اظهار داشت: شروع خوبی در ابتدای راه تیم ملی داشتیم و همچنین در مسابقه دوستانه مقابل روسیه کادرفنی تیم ملی بسیار خوب کار کرد. تفاهم بین کادرفنی و بازیکنان را از نزدیک شاهد بودم و از این موضوع بسیار خوشحالم چراکه همدلی در بین بازیکنان و کادرفنی از عوامل اصلی رسیدن به موفقیت است.

وی ادامه داد: این همدلی به حدی است که در بازی اول مقابل روسیه زمانی که سپهر محمدی درون دروازه قرار گرفته بود، علیرضا صمیمی پس از واکنش های محمدی به شدت هیجان خود را در راستای تشویق وی بروز می داد و شک ندارم در صورت این روند و عدم دخالت و عدم ایجاد حواشی، تیم ملی فوتسال کشورمان در جام ملتهای فوتسال آسیا نتیجه خیلی خوبی خواهد گرفت.

رییس کمیته فوتسال افزود: تیم روسیه تیم سوم جهان و کاملا حرفه ای است اما مقابل ما نتوانست نتیجه بگیرد. در واقع از مجموع چهار دیدار تیم های ملی امید و بزرگسالان توانستیم دو پیروزی، یک تساوی و یک باخت کسب کنیم و سرمربی روسیه در کنفرانس مطبوعاتی بیان کرد که فوتسال ایران بسیار پرقدرت است و از بازی مقابل ایران موارد زیادی می آموزیم اما متاسفانه نه تنها این صحبت ها به درستی برای مردم بازگو نمی شود بلکه عده ای صرفا به فکر منافع شخصی خود هستند و مسائل ملی را نادیده می گیرند و به فکر تضعیف بازیکنان و کادرفنی تیم ملی هستند.

افتخاری تاکید کرد: همین موارد باعث شد که ناظم الشریعه به دلیل عدم آشنایی با چنین جوی دچار تردید شود اما پس از صحبت با وی این اطمینان را دادم که با قدرت پشت وی هستم و از او خواستم با قدرت به کارش ادامه دهد. در واقع مشکل اصلی وی نگرانی از شرایط و حواشی به وجود آمده بود که این نگرانی ها را برای وی برطرف کردم و امروز هم جلسه ای به رییس فدراسیون دارم که حمایت های وی را بیش از پیش داشته باشیم.

وی ادامه داد: تیم ملی در چند روز آینده عازم ایتالیا می شود و آمادگی تیم بیش از پیش خواهد شد. در واقع شکی نیست که تیم های روسیه و ایتالیا یک سر و گردن از حریفان ما در آسیا بالاتر هستند و وقتی با آنها بازی می کنیم در تقابل با تیم های آسیایی کار راحت تری خواهیم داشت. ماه دیگر هم در گرندپریکس شرکت می کنیم و با تیم های آمریکای جنوبی به رقابت می پردازیم که باز هم به روند آماده سازی تیم کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

رییس کمیته فوتسال افزود: مشکل اصلی فوتسال کشور ایجاد حواشی است و متاسفانه برخی مسائل شخصی و ملی را با هم یکی می کنند و البته تمام تمرکز من ادامه راه رو به رشد فوتسال کشور است و با توجه به اینکه مربیان حال حاضر، چه در زمان بازیکنی خود و همینطور هم اکنون از شخصیت و اخلاق بالایی برخوردار هستند، نشانگر انتخاب صحیح کادرفنی است. از همه مربیان باشگاه ها باز هم درخواست می کنم که همانند همیشه از تیم ملی کشورمان حمایت کنند و به همین منظور جلسه ای با مدیران باشگاه ها برگزار خواهم کرد.

افتخاری خاطرنشان کرد: اگر برخی مواقع واکنش تندی نشان می دهم دلیل آن حساسیتم روی مسائل ملی است. در واقع وقتی این همه زحمت کشیده می شود اما با ایجاد حاشیه روند رو به جلو تیم ملی را کند می کنند دیگر نمی توانم ساکت بنشینم. هدفم صرفا موفقیت تیم ملی است و هیچ انگیزه شخصی ندارم چراکه نیازی به این موضوع ندارم. البته مردم هوشیار هستند و تیم ملی را با عملکرد آن می سنجند که در بازی مقابل روسیه گوشه ای از آن مشخص بود. متاسفانه یکی از هجمه هایی که وجود دارد نادیده گرفتن موفقیت های فوتسال در چند سال اخیر است بطوری که کسب قهرمانی در بازیهای آسیایی کره جنوبی، نایب قهرمانی در جام ملتهای، قهرمانی بانوان در آسیا و همینطور در جام باشگاه های آسیا را نادیده می گیرند. اگر این موفقیت ها پسرفت است پس موافقم فوتسال در چند سال اخیر پسرفت داشته است.