~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر حسین اخوت در خصوص وضعیت تیم فوتبال امید ایران در رقابتهای غرب آسیا و صعود به مرحله نیمه نهایی، ضمن بیان مطلب فوق گفت: پس از بازی مقابل عربستان صعود تیم امید به جمع چهار تیم پایانی قطعی شده بود اما متاسفانه با توجه به قوانین مبهم و برگزاری ضعیف مسابقات ابهاماتی در خصوص صعود تیم ها وجود داشت.

وی ادامه داد: طی تماسی که با طلال -مسئول اردنی برگزاری مسابقات داشتیم، صراحتا اعلام شد که مسابقات طبق قوانینی که برای فدراسیون فوتبال ارسال شده و مانند رقابتهای مرحله اول انتخابی المپیک برگزار می‌شود. با این تفاسیر با حذف تیم چهارم گروه اول و امتیاز بازی‌های این تیم، بهترین تیم دوم سه گروه نیز به نیمه نهایی صعود می‌کند.

سرپرست تیم فوتبال امید ایران اضافه کرد: همانطور که اعلام شد، صعود تیم ایران به مرحله نیمه نهایی قطعی است و فقط منتظر نتیجه بازی امشب بحرین و عربستان هستیم جایگاه‌مان در رتبه اول یا دوم گروه مشخص شود.

وی در خصوص حریف مرحله نیمه نهایی ایران یادآور شد: متاسفانه ظرف چند روز اخیر شایعاتی مطرح شده که احتمال دارد بازی‌های مرحله نیمه نهایی مشخص شود، بنابراین هنوز اعلام رسمی در خصوص چگونگی رویارویی تیم ها در مرحله نیمه نهایی بصورت قطعی اعلام نشده و باید منتظر پایان بازی های مرحله گروهی باشیم و ببینیم مسئولان مسابقات چه تصمیمی اتخاذ می کنند.

اخوت همچنین ادامه داد: نکته جالب توجه و مهم اینکه هیچکدام از تیم ها و بخصوص قطر میزبان و عربستان از رویارویی با تیم ایران ترس دارد و سعی دارند تا هر طور شده برنامه مسابقات را طوری رقم بزنند که در نیمه نهایی با تیم ما روبرو نشوند.

وی با تمجید از عملکرد تیم امید در دو بازی گذشته، گفت: تیم ما در دو بازی گذشته عملکرد خوبی داشت و در بازی با عربستان با بدشانسی کسب پیروزی را از دست داد. واقعا بازی کردن در آب و هوایی گرم و شرجی قطر، آنهم در ساعت نامناسبی که برنامه ریزی کرده‌اند، کار سخت و دشواری است اما تیم ایران با هدف کسب امادگی برای مرحله نهایی انتخابی المپیک در این مسابقات شرکت کرده و قطعا در دو بازی باقیمانده نیز با تمان توان به میدان خواهد رفت.

سرپرست تیم امید در پایان در مورد برنامه‌های آماده‌سازی آتی این تیم گفت: حدود دو هفته بعد از بازگشت به ایران و در نیمه آبان ماه تیم فوتبال امید برای برپایی اردوی ۱۳ روزه عازم امارات خواهد شد و دو بازی دوستانه را با تیم های مطرح برگزار خواهد کرد. اردوی بعدی تیم امید اذر ماه در آنتالیا برگزار می‌شود و در انجا هم دو بازی تدارکاتی با تیم‌های مطرح و سرشناس خواهیم داشت. ضمن اینکه قبل از اعزام به قطر و مسابقات انتخابی المپیک نیز به احتمال فراوان اردویی خواهیم داشت که در صورت قطعی شدن، اعلام خواهیم کرد.