به گزارش پارس به نقل از خبرگزاری فارس پنجمین دوره مسابقات آسیایی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی از صبح امروز با استقبال بی نظیر آذری زبانان کشورمان در سالن شهید پورشریفی شهر تبریز با برگزاری مسابقات تیمی و زورخانه‌ای آغاز شده است. در این دوره از رقابت‌ها تیم‌های کشورهای پاکستان، سریلانکا، بنگلادش، هند، ایران، تاجیکستان، نپال، کره جنوبی، ویتنام، عراق، افغانستان، مالزی، چین تایپه، تایلند، اندونزی، کامبوج، امارات، قطر، بحرین حضور دارند.

این در حالی‌ است که در روز نخست این مسابقات تیم‌ها در رشته تیمی زورخانه‌ای به مصاف هم رفتند که کشورهای مالزی، سریلانکا، پاکستان، ایران و نپال به ترتیب با کسب امتیازهای 118، 456، 618، 2367 و 990 به کار خود در این رشته پایان دادند.

تیم‌های بنگلادش، افغانستان، عراق، کره جنوبی و تاجیکستان نیز بعدازظهر امروز در رشته تیمی زورخانه‌ای توانایی‌های خود را به نمایش خواهند گذاشت.

تا کنون ملی‌پوشان کشورمان با اقتدار تمام از دیگر رقبای خود فاصله گرفته‌اند و در صدر جدول روز نخست پنجمین دوره مسابقات آسیایی ایستاده‌اند.

همچنین فردا و در ادامه مسابقات نیز رقابت تیم‌های شرکت کننده در رشته‌های هنرهای فردی شامل چرخ تیز، چرخ چمنی، سنگ، کباده، 2میل بازی و 3و4 میل بازی پیگیری می‌شود.