~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا دکتر پرویزیزدان پناه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد افزود: شامگاه سه شنبه 14 مهرماه اعضای بدن یک ورزشکار 15 ساله در یاسوج به نام متین کارگر از اهالی شیراز ساکن یاسوج به بیماران نیازمند اهدا و جان دوباره ای به آنان بخشید. این کونگ‌فوکار 15ساله به دلیل تصادف رانندگی و خونریزی شدید در ناحیه سر دچار مرگ مغزی شده و به مدت چند روز نیز در بخش آی.سی.یو (مراقبت های ویژه) بیمارستان شهید بهشتی یاسوج بستری بود.

وی بیان کرد: با پیشنهاد مسوولان واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و پس از رضایت خانواده مرحوم محسن کارگر برداشت دو کلیه، کبد و قرنیه های وی در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انجام و برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان نمازی شیراز انتقال یافت.

دکتر یزدان پناه در پایان ضمن ارج نهادن به این عمل خداپسندانه و طلب مغفرت برای آن مرحوم و صبر و شکیبایی برای خانواده ایشان تصریح کرد: این شانزدهمین مورد اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۴ بوده است.

به گزارش ایسنا، خودروی شخصی پراید حامل کونگ‌فوکاران تیم یاسوج که روز شنبه یازدهم مهر ماه در راه برگشت از ر‌قا‌بت‌های هنرهای فردی قهرمانی کشور از تهران بود در کیلومتر 68 محور یاسوج – اصفهان با یک دستگاه اتوبوس اسکانیا برخورد می‌کند و طی آن دو نفر از ورزشکاران نوجوان یاسوجی به همراه مربی‌شان در جا کشته می‌شوند و سه نفر دیگر با مصدومیت شدید به بیمارستان منتقل می‌شوند.

متاسفانه این حادثه دلخراش موجب مرگ "ایمان غلامپور"، مربی 48 ساله تیم کونگ‌فوی یاسوج، به همراه پیمان انصاری و ایمان غضنفری دو ورزشکار نوجوان 13 ساله می‌شود و اعضای بدن محسن کارگر نیز به دلیل مرگ مغزی به بیماران نیازمند اهدا شد.