به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا علی مرادی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به صحبت‌های رضازاده مبنی بر اظهار بی‌اطلاعی نسبت به اعلام بازنشستگی سهراب مرادی بیان کرد: سوابقی که فدراسیون جهانی برای ما ارسال کرده موجود است که در آن اعلام شده فدراسیون قبلی سهراب مرادی را بازنشسته اعلام کرده که حسین رضازاده آن را امضا کرده و حتی در آن نامه عنوان شده که ورزشکار مربوطه خودش درخواست بازنشستگی کرده است. در صورتی که ما زمانی که از سهراب مرادی در این مورد سوال کردیم او اظهار بی‌اطلاعی کرد. واقعا تعجب‌آمیز است کسی که قبلا مسئول فدراسیون بوده می‌گوید که خودش نمی‌داند چنین مکاتبه‌ای را انجام داده است.

وی ادامه داد: اگر چنین است او می‌تواند به فدراسیون جهانی اعتراض کند اما سوابقی که برای ما فرستاده شده با تایید فدراسیون قبلی موجود است. بنابراین واقعا اینکه اظهار بی‌اطلاعی کرده جای تعجب دارد. او که نسبت به سرنوشت یک قهرمان و آرمان‌های وزنه‌برداری اظهار بی‌اطلاعی می‌کند، جای سوال دارد که چطور موارد دیگر را در فدراسیون پیش می‌برده است. من فکر می‌کنم فدراسیون جهانی نیز به هیچ عنوان سر خود چنین اقدامی را انجام نمی‌دهد و آن چیزی که برای ما فرستاد موید این موضوع است که فدراسیون قبلی سهراب مرادی را بازنشسته اعلام کرده و آن را به صورت مستند برای ما ارسال کرده است. اینکه این امر به این واضحی را به این شکل کتمان می‌کنند واقعا اهداف فدراسیون ملی را خدشه‌دار می‌کنند و فدراسیون بین‌المللی را نیز زیر سوال می‌برند.

مرادی با اشاره به بخشی از صحبت‌های رضازاده مبنی بر اینکه 8 ماه است در فدراسیون نیست و حق امضا هم ندارد، گفت: این قضیه مربوط به قبل است و مستندات آن نیز موجود است. البته در این فدراسیون هیچ سوابقی وجود ندارد چرا که او همه چیز را با خودش برده و فکر می‌کرده که در فدراسیون جهانی نیز وجود ندارد اما خوشبختانه فدراسیون جهانی و تاماش آیان سوابق موجود را به ما انعکاس دادند.

مرادی درباره اینکه رضازاده گفته هر سه ماه فدراسیون جهانی دوپینگ‌ها را بررسی می‌کند و باید سه ماه قبل این قضیه مشخص می‌شده است گفت: طبق مقررات تمام کشورها موظف هستند اوایل سال میلادی اسامی ورزشکاران خود را بدهند و یک سال به چهار قسمت تقسیم می‌شود و فدراسیون مربوطه در هر دوره باید اسامی‌ افرادی که می‌خواهند بازنشستگی خود را تغییر بدهند اعلام کند. طبق قوانین مربوط به کد وادا هر کسی بخواهد بعد از دوران بازنشستگی برگردد باید حداقل 6 ماه از زمان درخواست ورزشکار بگذرد.

رییس فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این پرسش که دیدار حضوری او با تاماش آیان قطعی شده است یا خیر؟ گفت: وزیر ورزش برای من ابلاغی را فرستاد مبنی بر اینکه پیگیر قضیه باشم و با رییس فدراسیون جهانی نیز رایزنی‌هایی را انجام دهم و این موضوع بسیار مهمی است که بالاترین مقام ارشد ورزش و معاونان او ماجرا را پیگیری می‌کنند. در اسرع وقت من به مقر فدراسیون جهانی می‌روم و حضوری با تاماش آیان صحبت خواهم کرد. البته ما مکاتباتی را انجام داده‌ایم اما تا این لحظه هیچ گونه پاسخی داده نشده است و منتظر دعوتنامه هستیم تا به مجارستان برویم.

وی درباره اینکه قرار بود در لیتوانی دیداری را با تاماش آیان داشته باشد، گفت: برای حضو در کنگره سالانه اروپا از من دعوت شد و حتی تقدیرنامه و هدایایی را نیز برای من در نظر گرفتند اما تاماش آیان به آنجا نمی‌رود و از آنجا که قضیه سهراب مرادی اولویت دارد، بنابراین عذرخواهی کردم و برای حل و فصل این ماجرا و بر اساس ابلاغی که به دست من رسید به مقر فدراسیون جهانی خواهم رفت تا حضوری با تاماش آیان صحبت می‌کنم.

مرادی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چقدر امیدوار است تاماش آیان با انجام مذاکره حضوری در راستای رفع مشکل سهراب مرادی کمک کند، تصریح کرد: سالیان سال تعاملات خوبی با آیان داشتم. پیش از این آدرسهای غلطی به او داده شد و عرب‌ها نیز پول‌های زیادی خرج کردند اما ما توانستیم سوء تفاهمات را برطرف کنیم. امیدوارم هرچه زودتر دعوتنامه به دست‌مان برسد. در مورد مذاکرات هم من بسیار خوش‌بین هستم. سهراب مرادی از لحاظ رقابتی در مسابقات جهانی تاثیر زیادی دارد و من هم با آیان اینچنین موارد را مطرح خواهم کرد. زمانی که او از زبان نفر اول وزنه‌برداری تاثیر حضور سهراب مرادی را بداند می‌تواند قطعا در رفع این مشکل موثر باشد.