به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا حسین رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره اعلام بازنشستگی دائم سهراب مرادی و اینکه گفته می‌شود این کار توسط وی صورت گرفته گفت: سهراب مرادی محرومیت دوپینگش خرداد 94 به اتمام رسید و من پنجم اسفندماه سال 93 فدراسیون وزنه‌برداری را ترک کردم و در حال حاضر مدت 8 ماه است که در فدراسیون مسئولیتی ندارم. حال اینکه خبر بازنشستگی دائم سهراب مرادی 17 روز است اعلام شده پس چطور می‌توانند هم‌اکنون که حق امضا ندارم کار بازنشستگی دائم سهراب مرادی را به من نسبت دهند.

وی افزود: من از این موضوع کاملا بی‌خبرم و نزدیک 8 ماه است که هیچ خبری از فدراسیون وزنه‌برداری ندارم.

رضازاده تصریح کرد: زمانی که ریاست فدراسیون را بر عهده داشتم، به همراه کوروش باقری دنبال کار سهراب مرادی بودیم تا وی به صحنه مسابقه‌ها بازگردد. وی یکی از وزنه‌برداران خوب کشور بود که می‌توانست قهرمان جهان شود و در المپیک 2016 ریو نیز روی سکو قرار بگیرد. البته مرادی قبل از المپیک لندن نیز رکوردهایی که نزدیک به رکورد جهان بود جابه‌جا کرده بود اما نمی‌دانم به چه دلیلی بدنش قبل از المپیک خالی کرد و در المپیک لندن به حقش نرسید.

رییس سابق فدراسیون وزنه‌برداری با بیان اینکه فدراسیون جهانی وزنه برداری هر سه ماه وضعیت ورزشکاران را از نظر دوپینگ مورد بررسی قرار می‌دهد خاطرنشان کرد: خبر بازنشستگی سهراب مرادی مربوط به 17 روز گذشته است در حالی که من 8 ماه پیش فدراسیون را ترک کردم. از سوی دیگر چرا این موضوع الان مطرح شده و زمانی که من در فدراسیون مسئولیت داشتم، خبری از بازنشستگی دائم سهراب مرادی نبود؟

رضازاده در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود این بازنشستگی با رضایت سهراب مرادی و به خواست شما انجام شده است گفت: من از این موضوع هیچ اطلاعی ندارم و دوباره تاکید می‌کنم که 8 ماه است در فدراسیون وزنه‌برداری مسئولیتی ندارم.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که قرار بود سهراب مرادی پس از پایان دوران محرومیت دوپینگش در مسابقه‌های آسیایی شرکت کند که فدراسیون جهانی وزنه‌برداری اعلام کرده که وی به دلیل بازنشستگی دائم دیگر حق شرکت در هیچ تورنمنتی را ندارد خاطرنشان کرد: فدراسیون جهانی معمولا هر سه ماه وضعیت ورزشکاران را برای شرکت در هر تورنمنت مورد بررسی قرار می‌دهد و خبر بازنشستگی سهراب مرادی نیز درست 17 روز پیش اعلام شده است. ضمن اینکه علی مرادی 7 اردیبهشت ماه فعالیت خود را در فدراسیون آغاز کرده و من مدت 8 ماه است که از فدراسیون خارج شده‌ام. واقعا این مسئله با عقل جور درمی‌آید که در زمان محرومیت سهراب مرادی من او را بازنشسته کرده باشم؟ من هیچ خبری از این موضوع ندارم و دوست ندارم بی‌دلیل وارد حاشیه شوم.

رییس سابق فدراسیون وزنه‌برداری همچنین درباره اینکه چطور شد از انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری کنار کشیدید تصریح کرد: من دوست داشتم در وزنه برداری به عنوان رییس فدراسیون دوباره انتخاب شوم و باقی بمانم چون رشته‌ام و کارم وزنه‌برداری است و طی 6 سالی که در فدراسیون وزنه‌برداری بودم به لطف خدا و با حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک موفقیت‌های خوبی کسب کرده بودم. به طوری که برای اولین بار دو بار در رده بزرگسالان‌ سوم جهان شدیم، در رده سنی جوانان قهرمان جهان و در بزرگسالان دو بار قهرمان آسیا شدیم. ضمن اینکه در المپیک لندن نیز موفق به کسب 4 مدال شدیم. در نوجوانان و جوانان نیز با سرمایه‌گذاری خوبی که فدراسیون انجام داد توانستیم ورزشکاران خوبی چون بهادر مولایی، بهداد سلیمی و کیانوش رستمی را که در آن زمان 20 سال سن داشتند با سرمایه‌گذاری خوب، قهرمان جهان و المپیک کنیم. این ورزشکاران با سرمربیگری باقری توانستند رکوردهای خود را بهبود ببخشند.

رضازاده ادامه داد: من دوست داشتم تا المپیک 2016 ریو در فدراسیون باقی بمانم و این تیم را قهرمان کنم. وزنه‌برداری جزو رشته‌هایی است که می‌تواند در المپیک صاحب چند مدال شود ولی متاسفانه قانون دو شغله بودن سبب شد تا از بین شورای شهر و ریاست فدراسیون وزنه‌برداری یک سمت را انتخاب کنم. البته این موضوع را در شورای حل اختلاف نیز ما مطرح کردیم و این مسئله در حال بررسی است که شورا نمی‌تواند یک شغل محسوب شود. الان هم دوستانم در حال پیگیری این قضیه هستند چون ما در شورای شهر ساعتی حقوق می‌گیریم و بیش از 70 ساعت نمی‌توانیم حقوق دریافت کنیم و این غیر موجه است، در نتیجه به دلیل اینکه ساعتی حقوق می‌گیریم فکر نمی‌کنم حضور در شورا به عنوان یک شغل محسوب شود اما چون من تابع قانون هستم و سایر دوستانم از جمله هادی ساعی و دنیامالی نیز در شورای شهر با همین روند فعالیت می‌کنند، این مسئله را پذیرفتم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دوست داشتید در فدراسیون وزنه‌برداری به فعالیت خود ادامه دهید یا در شورای شهر؟ خاطرنشان کرد: من دوست داشتم در هر دو پست حضور فعالی داشته باشم چون زمانی که برای ثبت نام در شورای شهر حضور پیدا کردم از همان ابتدا به من نگفتند که شورا شغل دوم محسوب می‌شود و امکان دارد با ثبت نام، فدراسیون وزنه‌برداری را از دست بدهم. اگر این مسئله را از همان ابتدا به من اعلام می‌کردند به طور قطع در شورا ثبت نام نمی‌کردم و به کار خود در فدراسیون وزنه‌برداری ادامه می‌دادم. از سوی دیگر چون مردم کشورم رای بالایی به من داده بودند و جزو 4 نفر اول شورای شهر انتخاب شده بودم وظیفه خود می‌دانستم که در شورا به مردم خدمت کنم.من دوست داشتم در آن واحد در هر دو حوزه حضور فعالی داشته باشم و در گذشته نیز نزدیک به 2 سال به این روند کار خود را ادامه دادم و موفق نیز بودم زیرا هم در فدراسیون وزنه‌برداری و هم در شورای شهر وقت می‌گذاشتم و برای من فرق نمی‌کرد که در شورا حضور داشته باشم یا در فدراسیون وزنه‌برداری اما به دلیل دو شغله بودن سبب شد که فدراسیون وزنه‌برداری را از دست بدهم.

وی خاطرنشان کرد: زمان 4 سال حضورم در فدراسیون وزنه‌برداری به دلیل اینکه 5 اسفندماه 93 به اتمام می‌رسید دیگر اجازه نداشتم در فدراسیون بمانم. همچنین به خاطر احترامی که برای رای مردم قائل بودم تصمیم گرفتم که شورا را انتخاب کنم و به فعالیتم در شورا ادامه دهم.

قهرمان دو دوره المپیک همچنین در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شد قبل از انتخابات وزنه‌برداری رییس فدراسیون جهانی حمایت‌های زیادی برای انتخاب دوباره شما در فدراسیون وزنه‌برداری انجام داده بود و از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک درخواست کرده بود که دوباره شما در این فدراسیون حضور پیدا کنید به خبرنگار ایسنا گفت: من تصور نمی‌کنم حمایت تاماش آیان برای حضور دوباره من در انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری به منزله دخالت در انتخابات قلمداد شود زیرا رییس فدراسیون جهانی چه در زمانی که من قهرمان بودم و چه زمانی که به مدت 6 سال رییس فدراسیون وزنه‌برداری بودم، کمک‌های زیادی هم به من و هم به سایر کشورها کرده بود و همین مسئله سبب شده بود که ارتباط خوبی را با فدراسیون جهانی وزنه برداری برقرار کنم. وی دوست داشت دوباره من در این پست باقی بمانم و به وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نیز گفته بود که در صورت امکان دوباره به عنوان رییس فدراسیون وزنه برداری انتخاب شوم. البته چون نمی‌دانست در قانون کشور ما نمی‌توان دو شغله بود، این مسئله را مطرح کرده بود و تصور نمی‌کنم حمایت وی به منزله دخالت در امر انتخابات باشد زیرا وی معتقد بود من در زمان دوره قهرمانی و حضور 6 ساله‌ام در فدراسیون موفقیت‌های زیادی کسب کرده بودم و همچنین نسبت به دوره‌های قبلی مسئله دوپینگ در فدراسیون دوره من کمتر از سایر فدراسیون‌ها بود. به طوری که اگر در دوره‌های قبلی 5 و یا 10-15 ورزشکاران دوپینگی می‌شد در فدراسیون من این تعداد بسیار کم بود و این اتفاقات معمولا رخ نمی‌داد. در دوره‌ای که من رییس فدراسیون بودم در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان ما توانستیم به موفقیت‌های بزرگی هم در مسابقه‌های آسیایی و جهانی دست پیدا کنیم. به خاطر همین موفقیت‌ها رییس فدراسیون جهانی دوست داشت از من حمایت لازم را به عمل آورد.

رضازاده با بیان اینکه در زمان من تقریبا تنها 4 نفر دوپینگی در رده سنی نوجوانان بود، افزود: از سال 88 تا اسفند 93 که ریاست فدراسیون وزنه‌برداری را بر عهده داشتم تنها 4 نفر که حسین توکلی سرمربی تیم ملی نوجوانان بود دوپینگ آن‌ها مثبت اعلام شد حال در دوره قبلی این میزان خیلی بالا بود. به اعتقاد من ورزشکار علاوه بر اینکه باید نگاه حرفه‌ای داشته باشد از بعد علمی نیز باید به این رشته حرفه‌ای نگاه کنند. در جهانی فرانسه ما سوم جهان شدیم در مسابقه‌های 2013 لهستان سوم جهان شدیم و در مسابقه‌های قهرمانی جوانان در 2011 نیز با وجود اینکه ما سوم جهان شدیم، اما خوشبختانه به هیچ وجه مشکل دوپینگ نداشتیم. من اولین کاری که به عنوان رییس فدراسیون انجام دادم، آموزش پیشگیری از دوپینگ بود که در این زمینه برنامه‌های مختلفی را برای مربیان و ورزشکاران گذاشتیم و همچنین با هماهنگی که با ستاد ملی مبارزه با دوپینگ و فدراسیون پزشکی ورزشی انجام دادم حتی‌المقدور سعی کردم اقداماتی خوبی در زمینه دوپینگ انجام دهیم. حتی به مربیان نیز گفتیم اگر مکملی آلوده است تحت هیچ شرایطی از آن مکمل به ورزشکاران تجویز نکنند چون هر ساله لیست داروها و مکمل‌های آلوده اعلام می‌شد ما سعی می‌کردیم به روز عمل کنیم و تا حد امکان با دوپینگ مبارزه سرسختی داشته باشیم.

رضازاده همچنین در رابطه با عملکرد فدراسیون کنونی و احتمال موفقیت آن‌ها در ریو گفت: من زمانی که وزنه‌بردار بودم، دوست داشتم همواره به نتایج قابل قبولی در المپیک دست پیدا کنم. المپیک چون سخت است و پیش‌بینی مدال واقعا دور از دسترس است، نمی‌توان عنوان کرد که در المپیک شرایط وزنه‌برداری به چه صورت خواهد بود. حتی کارشناسان نیز می‌دانند که گرفتن مدال در المپیک کار بسیار سختی نسبت به مسابقه‌های جهانی است. من یقین دارم که در تنها سه رشته تکواندو، کشتی و وزنه‌برداری ما امید به کسب مدال در المپیک داریم. به هر صورت امیدوارم ابتدا در مسابقه‌های جهانی آمریکا وزنه‌برداران ما موفق به کسب 6 سهمیه این رشته شوند تا بتوانند در المپیک به 6 مدال خوب دست پیدا کنند. البته باید بگویم که در المپیک مدال طلا مهم است و وزنه‌برداران ما واقعا 9 ماه کامل برای اینکه بتوانند در مسابقه‌های جهانی یا المپیک عملکرد موفقی داشته باشند تمرین‌های سختی را پشت سر می‌گذارند. من رضازاده واقعا زجرکشیده این رشته هستم و چون از صفر شروع کردم برای موفقیت در رشته وزنه‌برداری زجر زیادی را تحمل کردم و خدا نیز به من کمک کرد تا بتوانم امروز به عنوان رضازاده در وزنه‌برداری مطرح شوم. واقعا می‌دانم ورزشکاران برای گرفتن یک مدال در المپیک چه زحماتی را باید تحمل کنند. امیدوارم مسئولان کشور ما قدر شناس زحمات آن‌ها باشند و با حمایت بتوانند به کسب مدال توسط وزنه‌برداران در المپیک کمک کنند.

رییس سابق فدراسیون وزنه‌برداری در رابطه با مدیریت مرادی در فدراسیون وزنه‌برداری خاطرنشان کرد: مرادی زمانی که من وزنه‌بردار بودم تقریبا حدود 10 سال رییس فدراسیون بود. شناخت کاملی نسبت به این رشته از نظر دوپینگ و سایر موضوعات آن دارد اما الان نسبت به 10-15 سال گذشته خیلی چیزها تغییر کرده و رکوردها،‌ ارتباطات و مسابقه‌ها نسبت به گذشته تغییرات زیادی داشته است. امیدوارم وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک حمایت‌های زیادی از این فدراسیون به عمل آورد تا مرادی در ادامه مسیر بتواند به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند. من رضازاده و سایر دوستان تمام تلاش‌مان بر این است تا ورزشکاران بتوانند با عملکردشان در المپیک موفق شوند.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که اگر دوره دو ساله شما در شورای شهر به پایان برسد آیا دوست دارید دوباره به عنوان رییس فدراسیون وزنه‌برداری حضور داشته باشید تاکید کرد: بدون شک دوست دارم دوباره به وزنه‌برداری بازگردم چون من هرچه دارم از وزنه‌برداری است. وزنه‌برداری شغل من است ضمن اینکه به دلیل ارتباط خیلی خوبی که با فدراسیون جهانی وزنه‌برداری و سایر فدراسیون‌ها دارم و چون به عنوان قهرمان المپیک موفق به کسب دو مدال طلا در فوق سنگین شدم، این افتخار بزرگی برای کشورم است. چون شعار المپیک نیز بر این مبناست که سریع‌ترین، بالاترین و قوی‌ترین مدال مخصوص وزنه‌برداران فوق سنگین است. بنابراین دوست دارم که عنوان قوی‌ترین مرد جهان باز هم به وزنه‌بردار ایران برسد.

وی اضافه کرد: نمی‌دانم چرا در مسابقه‌های آسیایی تایلند وزنه‌برداران کشورمان عملکرد بسیار ضعیفی داشتند و وزنه‌برداری ایران دچار افت شد. در مسابقه‌های آسیایی ما هفتم شدیم. مثلا جابر بهروزی که در مسابقه‌های جهانی لهستان چهارم جهان شده بود، در آسیا هفتم شد یا بهادر مولایی که دوم جهان شده بود،‌ در مسابقه‌های آسیایی به سختی دوم شد. وزنه‌برداری یک رشته رکوردی است که اگر از وزنه‌برداران حمایت لازم به عمل نیاید و وزنه‌برداران به خود نجنبند احتمال دارد شرایط خوبی در المپیک نداشته باشیم. باید بچه‌ها بدون دغدغه و با آرامش در مسابقه‌های جهانی شرکت کنند تا بتوانیم به نتایج لازم و قابل قبول دست پیدا کنیم.

رضازاده همچنین گفت: ما در مسابقه‌های آسیایی تایلند در جایگاه سوم قرار گرفتیم. حال نمی‌دانم در مسابقه‌های جهانی که اواخر آبان‌ماه برگزار می‌شود شرایط ایران چگونه خواهد بود. البته باید بگویم که مسابقه‌های آسیایی به مراتب راحت‌تر از جهانی است همان طور که مسابقه‌های جهانی راحت‌تر از المپیک است و این‌ها قابل مقایسه با یکدیگر نیستند. به هر حال امیدوارم وزنه برداران تلاش خود را بیشتر کنند تا به رکوردهای خوبی در مسابقه‌های جهانی دست پیدا کنند زیرا اگر ما نتوانیم در مسابقه‌های جهانی نتایج خوبی را بگیریم المپیک را نیز به راحتی از دست خواهیم داد.

رضازاده در پاسخ به این پرسش که آیا علی مرادی درخواست همکاری از شما در فدراسیون وزنه‌برداری داشته است یا خیر گفت: من در حال حاضر هیچ همکاری با فدراسیون وزنه‌برداری ندارم. الان هم عضو هیات رییسه کنفدراسیون آسیا هستم و واقعا سرم شلوغ است. البته وی تاکنون هیچ همکاری از من درخواست نکرده ولی هر کاری که از دستم بربیاید برای کمک به وزنه‌برداری انجام خواهم داد و بهترین کار در شرایط کنونی دعاست. دعا می‌کنم که بچه‌ها در مسابقه‌های جهانی عملکرد موفق و قابل قبولی داشته باشند. چون خودم رنج کشیده‌ام می‌دانم که وزنه‌برداران چه شرایط سختی را باید پشت سر بگذارند تا در مسابقه‌های جهانی بتوانند رکوردهای خوبی را جابه‌جا کنند. بدون شک اگر آن‌ها موفق شوند اسم من رضازاده در صحنه مسابقه‌ها دوباره تداعی خواهد شد و من افتخار می‌کنم که در حال حاضر جزو خانواده وزنه‌برداری هستم. هرچند بعضی ها در دوره ریاست من حسودی می‌کردند و برای عدم موفقیت من سنگ‌اندازی زیادی انجام می‌دادند اما به لطف خدا توانستم طی حضور 6 ساله‌ام در این فدراسیون به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کنم دعا می‌کنم آقای مرادی عملکرد موفقیت در فدراسیون وزنه‌برداری داشته باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر افسوس نمی‌خورید که به جای حضور در فدراسیون وزنه‌برداری در شورای شهر فعالیت می‌کنید گفت: من اصلا افسوس نمی‌خورم. زمانی که ثبت نام کردم اگر موضوع دو شغله را مطرح می‌کردند قطعا در انتخابات شورای شهر ثبت نام نمی‌کردم ولی الان خوشحالم که با رای بالای مردم انتخاب شدم و دارم به مردم کشورم خدمت می‌کنم. در طول 6 سال حضورم در فدراسیون وزنه‌برداری در تمام رده‌های نوجوانان، جوانان و بزرگسالان کارنامه موفقی داشتم که امیدوارم این روند موفقیت همواره ادامه داشته باشد. حال دو سال است که در شورا هستم و باید ببینم در آینده وضعیتم چگونه خواهد بود.

رضازاده در پایان گفت: من دوست دارم به وزنه‌برداری کمک کنم نه به آقای مرادی. قطعا اگر وی از من هر گونه کمکی بخواهد دریغ نخواهم کرد. دوست دارم تجربیات خود را در اختیار خانواده وزنه‌برداری قرار دهم. چند بار نیز به وی گفته‌ام که آقای مرادی بزرگ و استاد من است و اگر وی بگوید چه کاری اشتباه و چه کاری درست است من بدون شک آن را می‌پذیرم. وی زمانی که در کنفدراسیون وزنه‌برداری آسیا نیز بود و مشغله زیادی داشت، من سعی می‌کردم از تجربیات وی در وزنه‌برداری استفاده کنم زیرا معتقدم اگر وزنه‌برداری موفق باشد نام من و پیشکسوتان این رشته همانند کوروش باقری، محمد نصیری و همچنین مرادی در صحنه مسابقه‌ها مطرح خواهد بود.