به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا فریدون معینی با بیان اینکه تیم‌های لیگ برتری دارای بر‌نامه‌ریزی بلندمدت نیستند، اظها‌ر کرد: فصل گذشته تیم نفت به هماهنگی خوبی رسید و همین باعث شد که نتایج خوبی بگیرد و بایزهای خوبی را هم انجام دهد. وقتی تیمی از نظر روحی، جسمی و مهارت تاکتیکی به جایگاه خوبی می‌رسد نباید شالوده‌اش از هم بپاشد.

وی افزود: متاسفانه یکی از مشکلات باشگاه‌های ما این است که شاهد تغییرات زیادی در آخر فصل در تیم‌ها هستیم و این تغییرات باعث می‌شود که تیمی که شکل گرفته از هماهنگی که داشت دور شود و ساختن دوباره تیم خیلی مساله مهمی است و به سادگی صورت نمی‌گیرد. به نظرم تیم نفت تهران در این فصل دچار چنین مساله‌ای شد.

این کارشناس فو‌تبا‌ل با اشاره به بازیکنانی که نفت تهران در لیگ پانزدهم گرفته، ا‌ضافه‌ کرد‌: تیم نفت تهران حتی اگر بازیکنان خوبی را به خدمت گرفته باشد به آن هماهنگی که باید می‌رسید، نرسیده است. من فکر می‌کنم این موضوع یکی از مهمترین علت‌هایی است که تیم نفت در مسابقات جام باشگاه‌های آسیا موفق نشد.

معینی در پاسخ به این سوال که آیا گذاشتن تشویق و تنبیه برای کادرفنی تیم می‌تواند نتیجه‌ها را تغیر دهد، تصریح کرد: به نظر من این موضوع شاید بتواند مقداری در انگیزه بازیکنان برای گرفتن نتیجه‌ تاثیرگذار باشد ، ولی راهکار اصلی نیست. باید به طور اساسی به رفع مشکل پرداخته شود. مشکل اصلی هماهنگ نشدن بازیکنان در زمین است.

او در مورد برخورد باشگاه نفت با علیرضا بیرانوند نیز، افزود: وقتی باشگاهی با بازیکنی در سطح حر‌فه‌ای قرارداد می‌بندد، تمام رفتارهای بازیکن باید حر‌فه‌ای باشد. بازیکن نسبت به باشگاه تعهد دارد و باشگاه هم متقابلا تعهدی نسبت به بازیکن دارد. هر وقت از جانب هر کدام در انجام این تعهدات خللی وارد شود این مشکلات بروز می‌کند.

این کارشناس فو‌تبا‌ل در پاسخ به این سوال که چه راهکاری می‌تواند بهترین راهکار باشد که هم به بازیکن آسیب نرسد و هم باشگاه رضایت خاطر داشته باشد، ا‌ضافه‌ کرد‌: مسلما بیشترین آسیب به بازیکن خواهد رسید به خاطر این که مسیر حر‌فه‌ای‌اش را ادامه نمی‌دهد. ما نمونه‌های زیادی در فو‌تبا‌لمان داشته ایم. مثلا پیام صادقیان با آن همه مهارت‌هایی که دارد به خاطر رفتارهای غیر حر‌فه‌ای‌اش لطمه زیادی به خود زد. از این قبیل بازیکنان زیاد هستند. به نظر من بیرانوند به عنوان یک بازیکن خوب نباید دچار چنین مسایلی شود، به هیچ وجه درست نیست و خود را در این مسیر بیاندازد. امروزه یکی از مسائل مهم، سازگاری با مربی است اگر بازیکن این سازگاری را نداشته باشد هر چقدر هم مهارتش بالا باشد به ضرر این تیم خواهد بود.

معینی ا‌دا‌مه‌ داد: من تیم نفت را از بسیاری از نظرها تیمی خوب، منظم و با دیسیپلین می دانم و دوست دارم که همیشه موفق باشد.

او درباره نتایجی که تیم صبای قم در لیگ پانزدهم گرفته نیز، تاکید کرد: یکی از مشکلات اصلی و مهم تیم‌های لیگ برتری ما موضوع تغییرات در سطح بازیکن و مربی است. من این تغییرات را درست نمی دانم باشگاه‌ها باید یک استراتژی بلند مدت داشته باشند تا دیدگاه‌ خود را بتوانند به مرحله عمل برسانند وقتی باشگاهی برای خود فلسفه‌ای ندارد همیشه دچار مشکل خواهد بود.

معینی در پاسخ به این سوال که آیا نام دایی به عنوان سرمربی می‌تواند تیم صبای قم را به وضعیت بهتری در لیگ برساند، اظها‌ر کرد: مسلما اگر باشگاه و علی دایی در یک مسیر قرار گیرند امکان موفقیت خیلی بالا است ، ولی این موفقیت مشروط بر این است که هر دو برای به انجام رساندن موفقیت به توافقی خوب برسند. همه کار شدنی است ، ولی هماهنگی‌های لازم خواست افراد و امکانات بسیار می‌تواند تاثیرگذار باشد.

این کارشناس فو‌تبا‌ل در پاسخ به این سوال که آیا خصوصی شدن باشگاه صبای قم می‌تواند گاهی رو به جلو برای فو‌تبا‌ل کشور و خود باشگاه صبا باشد، تشریح کرد: باید افراد توانمند از نظر مالی و همچنین علاقمند به ورزش وارد این موضوع شوند و با یک سرمایه‌گذاری خوب و با آینده نگری خوب روی این سرمایه‌گذاری مسیرهای صحیح را بروند، با این کار نه تنها از نظر مالی منفعت کسب می‌کنند ،‌ بلکه خدمت بزرگی به جامعه فو‌تبا‌ل خواهند کرد ، ولی شرطش این است که این مسائل از راه صحیح پیش رود.