به گزارش پارس در ابتدای برنامه عادل فردوسی پور ضمن تبریک ایام پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد امشب مانند هفته گذشته برنامه کوتاهی خواهیم داشت و ۱۱۰ دقیقه در خدمت بینندگان خواهیم بود.

بهترین گل سه ماه فوتبال ایران

در ابتدای برنامه سوال مسابقه پیام کوتاه درباره بهترین گل سه ماه اخیر مطرح شد که این گل ها را شامل می شد: ۱- سردار آزمون ۲- اکبر ایمانی ۳- احسان حاج صفی ۴- غلامرضا رضایی ۵- میلاد میداودی ۶- بهادر نسیم اف.

محمد فنایی به عنوان کارشناس داوری امشب معرفی شد و به کمک او قرعه کشی مسابقه پیام کوتاه هفته قبل انجام شد و نفرات برنده به شرح زیر مشخص شد:

اولین بخش برنامه گزارش آنالیز کاملی از نقل و انتقالات نیم فصل لیگ برتر ایران بود.

در ابتدا از مسابقات هفته نوزدهم لیگ برتر بازی تیم های پیکان و گسترش فولاد پخش شد.

سپس بازی تیم های سایپا و استقلال در کرج روی آنتن رفت که به خاطر کمبود زمان تمام حواشی آن در برنامه پخش نشد که در سایت قرار می گیرد.

تبریک به بهرام شفیع!

پس از بازگشت فردوسی پور نکاتی را مطرح کرد از جمله این که به دلیل این که وقت برنامه کوتاه است آیتم های مفصل تر و کامل که فرصت نمی شود در برنامه پخش کنیم را روی سایت قرار خواهیم داد.

مجری برنامه نود همچنین ضمن عرض تسلیت به لطیفی سرمربی راه آهن به خاطر از دست دادن پدرش اعلام کرد کارگرجم پیشکسوت فوتبال کشورمان در بستر بیماری است که برای او آرزوی سلامتی می کنیم و هفته آینده گزارشی از وی پخش خواهیم کرد. برای مجتبی محرمی و محمدرضا مهدوی هم آرزوی سلامتی داریم و همچنین خدا را شکر که وضعیت سلامتی همایون بهزادی رو به بهبود است و خطر رفع شده.

همچنین یک تبریک باید به بر و بچه های فدراسیون هاکی و بهرام شفیع داشته باشیم که در مسابقات اخیر تیمشان در گروه چهار تیمی چهارم شد اما تیم اول گروه مقابل یعنی روسیه را شکست داد و به جمع ۴ تیم برتر صعود کرد!

بازی تیم های سپاهان و نفت تهران مسابقه بعدی بود که از هفته نوزدهم پخش شد. و در ادامه بازی نفت مسجدسلیمان و صبای قم نیز به پخش رسید.

ساعت ۲۳:۱۸ برای اولین بار آمار شرکت کنندگان در نظرسنجی اعلام شد که تا این لحظه ۴۵۷ هزار نفر شرکت کرده بودند و ۵۲ درصد به گل سردار آزمون رای دادند:

نود درجه و مرور طنز آمیز مسابقات این هفته لیگ برتر بخش بعدی بود.

پنالتی سایپا برابر استقلال گم شد

سپس داوری ۴ مسابقه پخش شده تا این لحظه مورد بررسی قرار گرفت.

در مسابقه تیم های پیکان و گسترش فولاد محمد فنایی اعتقاد داشت کارت زرد اول محمد ابراهیمی به دلیل شبیه سازی در محوطه جریمه درست بود و پنالتی اتفاق نیفتاد. کارت دوم وی نیز به درستی نشان داده شد و اخراجش درست بود.

در مسابقه سایپا برابر استقلال فنایی اعلام کرد امیرحسین صادقی بی مهابا و با استوک کف پای خود به سینه بازیکن سایپا زد و در محوطه جریمه باید یک خطای پنالتی اعلام شده و صادقی اخراج می شد. وی کارت زردهای اول و دوم و به تبع آن اخراج کرار جاسم را صحیح تشخیص داده و گفت کنترل آقای کرار خیلی سخت است و سال های سال است او در ایران این طور بازی می کند و رفتار حرفه ای از خود نشان نمی دهد.

در مسابقه سپاهان برابر نفت تهران اعلام پنالتی روی احسان حاج صفی درست بود. همچنین کارت زرد دوم و اخراج حاج محمدی از نفت نیز درست بود. اما خطایی که منجر به گل تساوی نفت تهران روی ضربه ایستگاهی شد به درستی اعلام نشد و خطایی رخ نداد.

در مسابقه نفت مسجد سلیمان و صبای قم نیز که با اعتراض شدید سرمربی نفت همراه بود سرنگونی بازیکن نفت مسجدسلیمان در محوطه جریمه خطا نبود و تصمیم داور برای ادامه صحیح بود.

در ادامه بازی تیم های پرسپولیس و ملوان پخش شد که حواشی کامل آن را می توانید از سایت تماشا کنید.

سپس آیتم آنالیز بازی پرسپولیس و ملوان و بررسی نقل و انتقالات سرخپوشان و دلایل ناکامی این تیم پخش شد.

مسابقه تیم های استقلال خوزستان و فولاد بازی بعدی بود که به پخش رسید.

تقویم نود پس از چند هفته غیبت این بار به صورت فشرده به برنامه برگشت.

بازی جنجالی استقلال و پیکان و تقابل بازیکنان سابق دو تیم در این بازی مسابقه بعدی بود که از هفته بیستم لیگ برتر به پخش رسید.

مصاحبه ای جنجالی با سیدمهدی رحمتی نیز در حاشیه این بازی انجام شده که وی به انتقاد از امیرقلعه نویی پرداخت.


پنالتی پرسپولیس گرفته نشد/ پنالتی ملوان باید تکرار می شد

داوری باقی مسابقات پخش شده مورد بررسی قرار گرفت که به نظر محمد فنایی کارشناس داوری برنامه در مسابقه پرسپولیس برابر ملوان در نیمه اول برخورد توپ با دست مدافع ملوان طبیعی بود و خطای پنالتی نبود. در نیمه دوم اما مدافع ملوان با دستش در محوطه جریمه عالیشاه را هل داد که داور از اعلام پنالتی پرسپولیس خودداری کرد. اعلام خطای پنالتی و اخراج دروازه بان در انتهای مسابقه از سوی محسن ترکی صحیح بود اما به دلیل بیرون آمدن مازیار زارع از روی خط هنگام پنالتی ضربه باید تکرار می شد که در این صحنه کمک داور باید داور را یاری می کرد.

فنایی درخصوص داوری مسابقه استقلال خوزستان و فولاد گفت اخراج کولیبالی بازیکن استقلال به درستی انجام شد.

گل پیکان به اشتباه مردود شد / وقت های تلف شده زیاد بود

اما این کارشناس داوری درمورد اتفاقات متعدد داوری در مسابقه پیکان برابر استقلال گفت: در این بازی در نیمه اول آفساید آرش برهانی در موقعیت حمله به اشتباه اعلام شد. در صحنه تکل بازیکن پیکان روی پای سجاد شهباززاده وی توپ را زد و پنالتی اتفاق نیفتاد. اما در نیمه آخرین دقایق نیمه دوم پیکان گل صحیحی به ثمر رساند که نمی دانم به چه دلیل توسط داور مردود اعلام شد، چراکه این وحید طالب لو بود که در این صحنه با مهاجم پیکان قاطی کرد و خطایی از سوی مهاجم رخ نداد. همچنین در بررسی زمان های تلف شده بازی که از سوی داور ۵ دقیقه اعلام شده و در همین دقایق استقلال به گل برتری دست پیدا کرد مشخص شد این بازی ۲ دقیقه و ۱۰ ثانیه وقت تلف شده در نیمه دوم داشته است.