~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا دیرک باوئرمان سرمربی تیم ملی بسکتبال در کنفرانس خبری بعد از بازی مقابل فیلیپین گفت: در نیمه اول بازی بهتری انجام دادیم. در ثانیه های آخر این نیمه، یک امتیاز راحت را با حرکت لی آپ از دست دادیم و از طرف دیگر گل خوردیم. به این ترتیب به جای بالا بردن برتری خود، امتیازمان نزدیک شد.

او ادامه داد: نمی‌فهمم چرا در نیمه دوم بازی تیم به این شکل پیش رفت. بازی بیرونی بلیچ به عنوان یک بازیکن پست پنج کار ما را سخت کرد. رومئو و ویلیام بازیکنان حریف هم نمایش فوق العاده ای داشتند ضمن اینکه وقتی به دفاع منطقه ای پرداختیم، بازیکنان حریف شوت های خوبی زدند.

باوئرمان تاکید کرد: این یک تورنمنت است و تنها یک بازی نیست. وقتی بازی را واگذار می کنیم، برایمان خوب نیست اما بازیکنان هم انسان هستند. از باخت خیلی نارحتیم اما فردا برمی گردیم و برای مرحله بعد آماده می شویم.

سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران درباره تیم فیلیپین بیان کرد: اگر فیلیپین به همین شکل بازی کند، تیمی فوق العاده است. آنها یک بازیکن پست پنج شوتزن دارند، آن هم در شرایطی که تمام تیم ها بازیکن پست چهار با این خصوصیت دارند. دی کامپو بازیکن بسیار خوبی برای این تیم است. گاردهای فوق العاده سرعتی دارند که باعث می شود کار مقابل آنها سخت شود.

باوئرمان درباره ایران گفت: در نیمه دوم سطح انرژی تیم را دوست نداشتم. رقابت خوبی با حریف نداشتیم و از طرفی رومئو مانند سایر بازیکنان فیلیپین، شوت های خوبی زد که باید خیلی حواسمان را برای مقابله با آن جمع می کردیم.

سرمربی تیم ملی ایران درباره بازی های آسان ایران و تغییر ناگهانی سطح بازی مقابل فیلیپین افزود: نباید بهانه هایی مثل این پیدا کنیم که بازی صبح برگزار می شود یا اینکه چهار دیدار اول ما آسان بود. بازیکنان ایران باید بفهمند که در هر بازی باید سخت کار کنند. البته می توان تا حدی این را هم در نظر داشت که وقتی بازی نزدیک و نزدیکتر می شد، بازیکنان ما مقاومت خوبی نکردند.

او افزود: تیم فلسطین در بازی اول باعث بیداری فیلیپین شد. حالا بازی با فیلیپین هم مشتی بر دهان ما بود تا بیدار شویم. این خیلی خوب است. باید بعد از این بازی بایستیم، خودمان را تکان دهیم و پیش برویم. شاید چنین شکستی را لازم داشت.