به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان 2015 که در لاس وگاس آمریکا برگزار شد نتوانست انتظارات را برآورده کند و تنها با یک مدال نقره قاسم رضایی و دو مدال برنز حبیب الله اخلاقی و یوسف قادریان، با 3 پله سقوط به عنوان چهارمی دنیا بسنده کرد.

نفرات با تجربه ای چون حمید سوریان، افشین بیابانگرد و سعید عبدولی نتیجه ای دور از انتظار گرفتند تا مشخص شود که باید تغییراتی در شیوه تمرینات و همچنین نحوه کوچینگ تیم ملی صورت گیرد تا در فاصله کمتر از یکسال تا المپیک بتوانیم به کسب موفقیت در این رویداد بزرگ دلخوش باشیم.

بر همین اساس جلسه شورای فنی کشتی فرنگی فردا(چهارشنبه) برگزار خواهد شد تا در این خصوص اعضای باتجربه شورای فنی که ریش سفیدان این رشته در ایران محسوب می‌شوند به بحث و تبادل نظر بپردازند و در نهایت بهترین تصمیم را اتخاذ کنند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که بر خلاف شایعات مبنی بر برکناری احد پازاج سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، چنین تصمیمی در دستور کار شورا نیست چرا که استفاده از محمد بنا غیر ممکن است و فرد مناسب دیگری نیز از دید آن‌ها وجود ندارد که بخواهند سکان تیم ملی را در اختیارش قرار دهند. به همین علت پازاج به عنوان سرمربی تیم ملی تا المپیک به کار خود ادامه خواهد داد.

اما قرار است تغییراتی در کادر فنی تیم ملی صورت گیرد و افراد تازه نفس به جمع مربیان اضاف شده و برخی نیز از کار برکنار شوند و در رده های دیگر تیم های ملی مورد استفاده قرار گیرند.

مهمترین بحث در این باره احتمال حضور برادران اسفندیاری در کادر تیم‌های ملی است. از آنجا که برادران اسفندیاری در طول سال‌های گذشته توانسته اند چهره‌های بسیاری را از خطه خوزستان به تیم‌های ملی معرفی کنند و در حال حاضر نیز نفراتی چون اخلاقی، عبدولی، زیدوند، بویری و ... شاگردان آنها محسوب می‌شوند، شورای فنی را به این نتیجه رسانده تا از این مربیان در تیم ملی استفاده کنند تا در مسابقات مهمی چون المپیک بتوانند بهترین ارتباط را با کشتی گیران داشته باشند و با استفاده از حداکثر پتانسیل کشتی فرنگی در ایران بهترین نتایج ممکن در المپیک بدست آید.

یکی دیگر از مسائلی که مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت نحوه کوچینگ کشتی گیران در مسابقات جهانی و اشکالات وارده به آن است که بر همین اساس تغییراتی در این زمینه صورت خواهد گرفت و احتمالا مدیر تیم های ملی دیگر این اجازه را نخواهد داشت تا در امر کوچ کشتی‌گیران دخالت کند؛ تصمیمی که البته در گذشته اتخاذ شد اما مشخص نشد مدیر تیم های ملی چگونه در لاس وگاس دوباره این وظیفه را بر عهده گرفت.