به گزارش پارس به نقل از ایسنا عضو شورای فنی کشتی فرنگی تاکید کرد تمامی نفرات تیم ملی باید در رقابت های انتخابی به روی تشک بروند مگر اینکه بنا بر شرایط استثنایی باشد که شورای فنی درباره آن تصمیم دیگری اتخاذ کند.

محمد دلیریان درباره حضور تیم ‌ملی کشتی فرنگی ایران در آمریکا برای برگزاری اردوی مشترک و مسابقه با این کشور، اظها‌ر کرد: آمریکا از تیم ‌ملی کشتی فرنگی ایران درخواست کرد که برای برگزاری اردوی مشترک و یک مسابقه راهی این کشور شود که این درخواست با موافقت فدراسیون کشتی روبرو شد و ان‌شا‌ء‌الله این تیم تیر ماه سال جاری پس از برگزاری ر‌قابت‌های انتخابی تیم ‌ملی راهی آمریکا خواهد شد.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی افزود: با توجه به نتایج خوبی که کشتی فرنگی ایران در سال‌های اخیر کسب کرده و از آنجایی که تیم ملی کشتی فرنگی آمریکا در وضعیت مطلوبی به سر نمی برد هدف آنها برگزاری اردوی مشترک با ایران در جهت رفع ایراداتشان است.

وی درباره نفرات اعزامی به این تورنمنت نیز خاطر‌ نشان کرد: تا جایی که اطلاع دارم قرار است نفرات اصلی تیم ‌ملی راهی این تورنمنت شوند. البته هنوز چیزی به صورت قطعی مشخص نیست و باید در این باره تصمیم گیری شود.

دلیریان در پاسخ به این سوال که قرار است محمد نوربخش، محسن حاجی پور و حمید سوریان، فرنگی کاران وزن 59 کیلوگرم تیم ملی راهی این اردو شوند که این موضوع این شائبه را به وجود آورده است که احتمالا ر‌قابت‌ انتخابی در این وزن برگزار نخواهد شد، گفت: به اعتقاد من همه کشتی‌گیر‌ان چه حمید سوریان و چه دیگران باید در ر‌قابت‌های انتخابی کشتی بگیرند اما ممکن است گاهی استثنایی نیز صورت گیرد. البته سوریان اعلام آمادگی کرده است که در ر‌قابت‌های انتخابی شرکت کند. ما بیشتر نگران این هستیم که سوریان به خاطر حضور در ر‌قابت‌های انتخابی دچار آسیب‌دیدگی‌ شود وگرنه کسب نتیجه‌ برایمان اهمیتی ندارد چرا که ممکن است یک کشتی‌گیر در ر‌قابت‌ انتخابی سوم شود، اما شورای فنی به این نتیجه‌ برسد که آن کشتی‌گیر با توجه به ویژگی‌هایش ‌باید به مسابقات جهانی اعزام شود. حالا باید دید که شرایط به چه صورت خواهد بود تا درباره آن تصمیم گیری کنیم.

دلیریان در ادامه درباره قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی در آسیا نیز گفت: هدف ما از حضور در ر‌قابت‌های قهرمانی آسیا کسب نتیجه‌ نبود،‌ بلکه ما به دنبال جوانگرایی و پشتوانه سازی برای کشتی فرنگی بودیم حال این که قهرمانی نیز حاصل شد، بسیار خوشحال کننده بود و جوانان تیم ‌ملی کشتی فرنگی توانستند پاسخگوی انتظارات باشند.

وی درباره عملکرد ضعیف محسن حاجی پور و بشیر باباجان زاده در این ر‌قابت‌ها، خاطر‌ نشان کرد: باباجان زاده دو سالی است که هیچ پیشرفتی نداشته،‌ بلکه پس رفت هم داشته است. او تمرکزش را از دست داده و اگر نتواند تمرکز خوبی داشته باشد بعید می دانم که به موفقیت برسد. حتی به خود او هم در اردوی تیم ‌ملی هشدار دادم که "به خودت بیا". او جوان است و اگر تمرکز بیشتری داشته باشد تا چند سال می‌تواند نتایج خوبی برای تیم ‌ملی کسب کند، در غیر این صورت جای خود را خیلی زود از دست خواهد داد.

دلیریان افزود: من پیش از اعزام تیم ‌ملی به ر‌قابت‌های قهرمانی آسیا اعلام کردم که به حاجی پور و عابدین زاده خوش بین نیستم. هر چند که عابدین زاده مصدوم شد، اما اگر این اتفاق برایش رخ نمی داد باز هم نمی‌توانست نتیجه‌ خوبی بگیرد. عابدین زاده همدوره سوریان است و دیگر نباید روی کشتی‌گیر‌انی مانند او سرمایه‌گذاری شود. حاجی پور هم فقط در مسابقات تک کشتی خوب نتیجه‌ می‌گیرد.

وی در پایان تصریح کرد: ما چند سال به امثال سوریان چسبیدیم و به نفرات دوم راه ندادیم و همین باعث شده این نفرات حتی در ر‌قابت‌های آسیایی هم حرفی برای گفتن نداشته باشند. وقتی گلخانه‌ای کار شود و فقط به دو، سه کشتی‌گیر بسنده کنیم دیگر دستمان خالی می‌شود و باید درِ کشتی را گل گرفت، اما خو‌شبختا‌نه جوانگرایی در دستور کار این فدراسیون قرار گرفته است و مطمئنا ادامه پیدا خواهد کرد. به اعتقاد من باید پس از ر‌قابت‌های انتخابی در هر وزن دو یا سه کشتی‌گیر خوب شناسایی شوند و به اردوهای تیم ‌ملی بیایند تا در کنار هم به ر‌قابت‌ بپردازند. در این صورت است که تمامی نفرات تیم ‌ملی اطمینانی از جایگاه خود نخواهند داشت و دائما در حال مبارزه و پیشرفت خواهند بود.