به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار معوقه تیمش از هفته پنجم لیگ برتر مقابل استقلال تهران اظهار داشت: دوباره یکی از بازی‌های سخت‌مان پیش روی ماست، چون تقابل با استقلال به لحاظ روحی و روانی بسیار سخت است.

وی افزود: بخش اعظمی از کادرفنی تیم ما، از بازیکنان قدیمی استقلال بوده‌اند و اکنون سخت است که مقابل تیم سابق خود قرار بگیریم. باید بگویم استقلال هم شرایطش نسبت به قبل بهتر شده است. شاید آنها نسبت به فصل قبل از نظر تجربه‌ای بالا نرفته‌اند، اما نیروی جوانی‌شان بیشتر شده و این نیروی تیمی آنها و میزان دوندگی‌شان را بالا می‌برد. همان‌طور هم که می‌دانید استقلال اکنون جایگاه خوبی در جدول و این موضوع به آنها کمک خواهد کرد.

سرمربی نفت تهران با اشاره به دیدار فردای تیمش مقابل استقلال تأکید کرد: در مجموع بازی با استقلال برای ما دیداری است که نشستن‌مان روی نیمکت را سخت می‌کند، اما با توجه به جو حاکم بر فوتبال حرفه‌ای مجبوریم این کار را انجام دهیم.

منصوریان گفت: نفت تاثیر زیادی در رشد من در مربیگری داشته و به نوعی با این تیم به لیگ برتر آمدم. از طرفی هم تیم مقابل هم تیمی است که من با آن زندگی کرده‌ام و هر تمرین این تیم برای من مانند یک مسابقه بوده است. من عاشق استقلال هستم و همه این را می‌دانند. پرسپولیسی‌ها و استقلالی‌ها تعصب من را نسبت به استقلال می‌دانند. من دوست ندارم مدل تعصبم را با ادا به این و آن نشان دهم. واقعیت این است که منصوریان عاشق استقلال است اما فردا محکم مقابل این تیم قرار می‌گیریم به خاطر سلامتی فوتبال.

وی درباره اینکه آیا روند خوب تیمش از بازی فردا با استقلال آغاز می‌شود یا خیر گفت: من اعتقاد دارم بازی‌های لیگ برتر نه سنگین است و نه سبک چون هنوز تعادل بین تیم‌های بالا و پایین لیگ ایجاد نشده است و همه تیم‌ها برای هم خطرناک هستند. ما کارمان را در فصل قبل 20 روز دیرتر از سایر تیم‌ها تمام کردیم و 9 بازی هم بیشتر انجام دادیم که می‌شود 45 روز درگیری بیشتر در مسابقات.

منصوریان ادامه داد: کارمان را 20 روز دیرتر شروع کردیم و به خاطر همین نوع متفاوتی را از بدنسازی اجرا کردیم ضمن اینکه 8 تا 11 بازیکن ما درگیر تیم ملی بزرگسالان و تیم امید هستند ضمن اینکه 5،6 بازیکن جدید هم به تیم نفت اضافه شده و تا اینها آماده شوند زمان می‌برد.

سرمربی نفت تهران خاطرنشان کرد: اختلاف ما نسبت به شرایط مشابه در فصل گذشته 3 امتیاز است ضمن اینکه در بازی با الاهلی هم محک خیلی خوبی خوردیم چون حضور در بازی‌های آسیایی بسیار خوب است به هر حال لیگ از فردا برای ما شروع می‌شود و دو بازی عقب‌افتاده هم داریم که باید انجام دهیم. هر نتیجه‌ای که حاصل شود من فردا بازنده نخواهم بود.

وی در خصوص شرایط این روزهای پرسپولیس گفت: آرزوی قلبی من است که همیشه پرسپولیس و استقلال در وضعیت خوبی باشند چون در این صورت تیم ملی هم شرایط خوبی خواهد داشت ضمن اینکه کی‌روش هم به تیم‌های استقلال و پرسپولیس احترام می‌گذارد و دیگر در تیم ملی برای دعوت از بازیکن سلیقه‌ای رفتار نمی‌شود. زمانی یک تیم 9 بازیکن در تیم ملی داشت و استقلال و پرسپولیس نداشتند اما الان تعادل ایجاد شده است.

منصوریان در پاسخ به این سوال که آیا تاکتیک تیمی‌اش برای حریفان مشخص شده و اینکه چرا عملکردش نسبت به فصل گذشته تغییر داشته عنوان کرد: تا آخر لیگ فصل گذشته معلوم شد که عملکرد خوبی داشته‌ایم و الان ابتدای فصل است پس نمی‌شود عملکردها را الان قیاس کرد. ما چندین تاکتیک متنوع داریم که برای هر بازی از آنها استفاده می‌کنیم اما به خاطر خبرنگاران و فوتبالدوستان قطعا به شرایط ایده‌آل برمی‌گردیم.

سرمربی نفت در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها معتقدند او در بازی‌های حساس نمی‌تواند تیمش را جمع و جور کند اظهار داشت: من دو بازی رفت و برگشت با الاهلی امارات، یک فینال جام حذفی و یک بازی آخر فصل گذشته با تراکتورسازی را نتیجه نگرفتم که در آن بازی هم خرخره تیم ما را بغل زمین بریدند. خیلی جالب بود که همه از مردم تبریز و آذربایجان عذرخواهی کردند اما کسی نبود که از ما عذرخواهی کند. در مجموع نفت فصل پیش رفت و برگشت، پرسپولیس، استقلال، فولاد و ملوان را شکست دادیم که عملکرد خوبی است این موضوع ربطی به نقص فنی مربی ندارد.

منصوریان در مورد مصدومیت ایمان مبعلی، گفت: به همه چیز فکر می‌کردم جز مصدومیت مهندس تیمم و آرش رضاوند که تعویض طلایی ما بود. با مصدومیت مبعلی ریتم تیم ما به هم ریخت. جانشین‌های مبعلی باید لیدر باشند. مبعلی می‌توانست در بازی با الاهلی به ما کمک کند، وقتی او گرم می‌کرد حریف با ترس به او نگاه می‌کرد.

وی در خصوص شایعه ممنوع التصویر شدنش گفت: از صداوسیما خواهش می‌کنم مرا نشان ندهد. روزی که از تیم ملی به هزار دلیل مافیایی کنار ماندم ناراحت شدم و حتی اگر چهره من را نشان ندهند بازهم مرا می‌شناسند. با پخش نشدن مسابقه نفت به ما توهین شد و خواهش می‌کنم تلویزیون دیگر مرا نشان ندهد.