به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس سی و چهارمین نشست شورای المپیک آسیا به طور رسمی روزهای 15 و 16 سپتامبر (سه‌شنبه و چهارشنبه) در عشق‌آباد ترکمنستان به ریاست شیخ احمد الفهد الصباح و قربانقلی بردی محمداف، رئیس کمیته ملی المپیک ترکمنستان برگزار می‌شود. البته نمایندگان 45 کشور آسیا برای شرکت در این نشست از 13 سپتامبر وارد ترکمنستان شده‌اند.

شیخ احمد درباره این نشست گفت: ما از این میزبانی خیلی خوشحال هستیم. این نشست عمومی برای ما بسیار مهم است و این فرصت ایجاد می‌شود تا همه نمایندگان 45 کشور عضو OCA در نشست حضور داشته باشند و برنامه‌هایشان را به روز کنند.

وی افزود: در OCA از ورزش به عنوان وسیله‌ای برای اتحاد و توانمندسازی 4.4 میلیارد نفر در آسیا برای ایجاد آینده‌ای برابر و هماهنگ استفاده می‌کنیم. آسیا بزرگترین و متنوع‌ترین قاره جهان است، اما عشق ما به ورزش است که باعث اتحاد می‌شود. ما پیشرفت‌های خوبی در ورزش داشته‌ایم، اما چیزهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد.

رئیس آنوک ادامه داد: اگر کمیته‌های ملی المپیک به من به عنوان رئیس شورای المپیک آسیا اعتماد کنند با هر کدام از آنها کار خواهم کرد و این اختیار را به آنها می‌دهم تا پتانسیل‌های خود را بشناسند.

شیخ احمد در پایان گفت: از همه کمیته‌های ملی المپیک کشورها برای تلاش‌ها و ایده‌هایی که داشتند، تشکر می‌کنم. 4 سال پیش رو با چالش‌هایی همراه است که من به خاطر تجربیات و مهارت‌های نمایندگان کشورهای مختلف مطمئن هستم نگرانی نخواهیم داشت.