~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر تیم ملی والیبال ایران بعد از ظهر امروز یکشنبه پنجمین دیدار خود در جام جهانی ژاپن را مقابل روسیه برگزار کرد و در پایان نتیجه را ۳ بر صفر به قهرمان المپیک لندن واگذار کرد. این سومین باخت تیم ایران در پنج بازی برگزار شده بود.

آلکنو سرمربی تیم روسیه موزرسکی را به عنوان بازیکن سرعتی بکار نگرفت و او را تحت عنوان پشت خط زن در ارنج خود استفاده کرد تا با اتکا با اسپک‌ها و سرویس‌های این بازیکن به ترتیب با امتیازات ۲۴ بر ۲۶، ۲۵ بر ۱۸ و ۲۵ بر ۲۰ برنده شود. تیم ایران در سال جاری سه بار در لیگ جهانی و دو بار هم در دیدارهای دوستانه‌ای که در خاک روسیه برگزار شده بود این تیم را شکست داد اما این بار در بازی‌هایی که جنبه انتخابی المپیک را دارد روسیه برنده شد.

موزرسکی بازی را تغییر داد

تیم ایران در شروع این ست با ترکیب سعید معروف، سیدمحمد موسوی، میلاد عبادی‌پور، مجتبی میرزاجانپور، امیر غفور، عادل غلامی و مهدی مرندی (لیبرو) به مصاف حریف رفت. در طرف دیگر نیز آرتم وولویخ، ماکسیم میخائیلوف، سرگی تتیوخین، الکساندر بوتکو، دیمیتری موزرسکی، ایلاس کورکائف و الکساندر یانتوف (لیبرو) در ارنج اولیه قرار گرفتند که در این بین موزرسکی در پست پشت خط زن به کار گرفته شد.

تیم ایران ست نخست را با سرویس‌های خوب عبادی‌پور شروع کرد و سه امتیاز متوالی کسب کرد. در طرف دیگر روس‌ها که دریافت های اول خوبی نداشتند تلاش کردند مانع شکاف بیشتر دو تیم شوند اما این تیم ایران بود که وقت نخست استراحت فنی را ۸ بر ۵ به نفع خود ثبت کرد. با تغییر آرایش روسیه و قرار گرفتن موزرسکی در سه نفر جلوی رسیه کار مهاجمان ایران روی تور سخت شد و این تیم در امتیاز ۹ به کشورمان رسید.

تیم ایران پس از آن دو امتیاز از روسیه پیش افتاد و آن را تا وقت دوم استراحت فنی که روی تابلو امتیاز ۱۶ بر ۱۴ برای ایران ثبت شده بود حفظ کرد. ایران ۱۸ بر ۱۵ پیش افتاده بود که روسیه سرویس را تغییر داد و موزرسکی هم با سرویس‌های سهمگین خود برابری در عدد ۱۸ را رقم زد. کواچ تقاضای تایم اوت کرد اما موزرسکی تیمش را به امتیاز ۲۰ رساند و بار دیگر کواچ تایم اوت را تقاضا کرد اما مورزسکی پوئن سرویس دیگری گرفت.

روسیه برتری ۲۲ بر ۱۸ را با سرویس‌های موزرسکی رقم زده بود که بازیکنان ایران سرانجام سرویس را تغییر دادند و یک امتیاز بعد گرفتند تا شرایط حساس‌تر شود. ایران فاصله یک امتیازی خود را حفظ کرد اما در نهایت روسیه ۲۶ بر ۲۴ برنده شد.

اعتماد به نفس روس‌ها

در ست دوم تیم روسیه از همان ابتدای کار با سرویس‌های خوب خود دریافت کننده‌های تیم کشورمان را تحت فشار قرار داد. این تیم برتری دو امتیازی که از ابتدای ست دوم ایجاد کرده بود را تا وقت نخست استراحت فنی حفظ کرد و ۸ بر ۶ این وقت را به نام خود ثبت کرد.

تیم ایران با دفاع‌های خوبی که روی تور داشت در امتیاز دوازدهم با روسیه برابر شد و با پوئن سرویس موسوی ۱۳ بر ۱۲ پیش افتاد. در ادامه روسیه بار دیگر دو امتیاز متوالی گرفت و وقت دوم استراحت فنی را هم ۱۶ بر ۱۵ پیشی گرفت. در بازگشت به زمین اشتباهات متوالی را از تیم ایران شاهد بودیم و روسیه برتری ۲۰ بر ۱۶ خود را روی تابلو امتیازات ثبت کرد. روسیه این برتری را حفظ کرد و کاری از کواچ ساخته نبود تا نتیجه این ست ۲۵ بر ۱۸ به سود روسیه تمام شود.

شروع خوب، پایان بد

برتری ۴ بر یک تیم ایران در ابتدای ست سوم حکایت از شروع خوب تیم کشورمان داشت که آلکنو را مجاب به درخواست تایم اوت کرد. با این حال تیم ایران در وقت اول استراحت فنی ۸ بر ۵ پیش افتاد تا فاصله خوبی را ایحاد کند اما روس‌ها در امتیاز ۸ با کشورمان برابر شدند.

بازیکنان با تجربه روسیه که نمی‌خواستند ایران بر بازی مسلط شود خود را در زمین پیدا کردند و فاصله را نیز کاهش دادند تا در امتیاز ۱۵ به ایران برسند اما وقت دوم استراحت فنی ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران رقم خورد. درست مثل دو ست قبل روسیه بعد از اتمام وقت استراحت فنی دوم شرایط را تغییر داد و با دفاع‌های خوب خود عرصه را بر شاگردان کواچ تنگ کرد. اگرچه سرمربی تیم ایران با تایم اوت خود بدنبال تغییر وضعیت بود اما روسیه این ست را هم به راحتی ۲۵ بر ۲۰ برنده شد تا در سه ست متوالی این بازی را برنده شود.

تیم ایران بازی بعدی خود را روز ۲۵ شهریورماه مقابل ایتالیا برگزار می‌کند. تیم‌های حاضر در جام دو روز آینده را به استراحت خواهند پرداخت.