به گزارش پارس به نقل از تسنیم ، حسین آبانگاه در خصوص داستان استعفای دسته جمعی اعضای کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اظهار داشت: اینکه می‌گویند دلیل استعفای ما به دلیل بحث آزمون و دژاگه و خالکوبی آنهاست، درست نیست. عادل فردوسی‌پور در برنامه نود به گونه‌ای بحث را منحرف کرد که همه فکر کردند ما به دلیل خالکوبی بازیکنان تیم ملی استعفا کرده‌ایم، اما به این دلیل نبود. استعفای ما هفت عضو کمیته اخلاق به دلیل وتوی رأیی است که برای مهرداد خانبان صادر کرده بودیم.

وی افزود: رأی ما برای محرومیت خانبان نباید وتو می‌شد و این مربی باید در بازی با گوام و هند محرومیتش را پشت سر می‌گذاشت. وقتی خانبان وزیر ورزش و جوانان را مساوی با کدخدای ده برره می‌داند، باید محروم شود، اما رأی ما با کمک پیروانی، کی‌روش و کفاشیان وتو شد. باز هم تأکید می‌کنم که بحث خالکوبی اصلاً در کمیته اخلاق نبوده و تا به امروز هیچ احدی را به این دلیل بازخواست نکرده‌ایم و اگر هم مسئله‌ای مطرح شده، فقط بحث ارشادی بوده است.

دبیر مستعفی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال تأکید کرد: نمی‌دانم چرا فردوسی‌پور بحث استعفای اعضای کمیته اخلاق را منحرف کرد و به سمت خالکوبی‌ها برد، اما بحث ما این بود که چرا حکم خانبان اجرا نشد. کارلوس کی‌روش، افشین پیروانی و علی کفاشیان مانع اجرای این حکم شدند و چون استقلال ما زیر سؤال رفت، استعفا کردیم. قبل از بازی مقابل گوام پیروانی نامه‌ای به کفاشیان زد و اعلام کرد که تیم ملی به خانبان نیاز دارد و کی‌روش او را خواسته است که رأی ما به این شکل وتو شد، اما باید بگویم هیچکس نمی‌توانست این رأی را وتو کند.

آبانگاه که از وتو شدن رأی کمیته اخلاق توسط علی کفاشیان بسیار عصبانی به نظر می‌رسید، گفت: کمیته اخلاق قدرت زیادی دارد و باید بگویم، بن‌همام، رئیس پیشین کنفدراسیون فوتبال آسیا هم، توسط کمیته اخلاق AFC محروم شد و سپس او را از این سمت برداشتند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا با این بحث قصد مطرح کردن برکناری کفاشیان را دارد و آیا اعضای کمیته اخلاق به دلیل وتو شدن رأی‌شان می‌خواهند رئیس فدراسیون را برکنار کنند، اظهار داشت: نمی‌خواهیم کفاشیان را برکنار کنیم، اما قدرت این کار را داریم. طبق بند سه آیین‌نامه کمیته اخلاق ما می‌توانیم تمام عوامل فوتبال را احضار کرده، آنها را بازخواست و برای‌شان حکم صادر کنیم. استثنایی هم وجود ندارد و آیین‌نامه کفاشیان، کی‌روش و... را مستثنی نمی‌داند. البته اینجا بحث اسامی نیست و بهتر است از X و Y استفاده کنم.

دبیر مستعفی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال درباره اینکه چرا رئیس این کمیته حرف‌هایی را که مطرح کرده است، عوض می‌کند و ابتدا گفته بود دژاگه و آزمون احضار شده‌اند، اما بعد از فشارهای وارده اعلام کرد احضاری نبوده است، گفت: این‌طور نبود و احضار زمانی است که شما کسی را بخواهید و او را آن طرف میز بنشانید و محاکمه‌اش کنید. محمدزاده اعلام کرده بود این بازیکنان به کمیته اخلاق بیایند و به سؤالات پاسخ دهند که این به معنای احضار نیست! ما اگر کسی را بخواهیم تا پاسخگو شود از او تلفنی دعوت می‌کنیم و اگر این اتفاق رخ نداد، نامه رسمی می‌زنیم.

آبانگاه در پاسخ به این سؤال که آیا او و شش عضو دیگر کمیته اخلاق پای استعفای خود هستند و از کفاشیان می‌خواهند که با این استعفا موافقت شود، خاطرنشان کرد: 100 درصد پای استعفای خود هستیم و این استعفا برای استقلال کمیته اخلاق و عدم اجرای حکم خانبان است.