به گزارش پارس به نقل از خبر ورزشی،سفر برانکو سه روز طول می‌کشد و جمعه قرار است برگردد اما در کرواسی، باید یک کار مهم انجام دهد. با او به محض رسیدن به تهران و با کمک یک دوست خوب مصاحبه کردیم.

برای چه کاری از ایران باید بروید؟

حقیقت این است که ویزای من در ایران به اتمام رسیده و برای تمدید اقامتم باید به کرواسی برگردم. این موضوع ارتباطی به فوتبال ندارد ولی برای ادامه حضورم در ایران، باید چنین کاری انجام دهم البته مشکلی نیست که حل نشود ولی برای حل آن حتماً باید به کرواسی بروم.

نمی‌توانستید به جای ویزای توریستی، ویزای کار بگیرید؟ 

این مسئله هم باید با یکسری هماهنگی‌های دیگر صورت بگیرد. امیدوارم همه مشکلات حل شده و بتوانم بدون هیچ مانعی به کارم در تهران ادامه دهم.

بابت پیروزی به شما تبریک می‌گوییم. 

متشکرم. من هم این پیروزی را به بازیکنانم و البته هواداران پرسپولیس تبریک می‌گویم. آنها مستحق این شادی بزرگ بودند.

بازی با فولاد را چطور دیدید؟ 

قبل از جواب دادن به این سؤال، این را بگویم که از تک‌تک بازیکنان رضایت کامل دارم. بچه‌های من مقابل فولاد عالی بودند و همان‌طور که انتظار داشتیم، تمام مسائل ریز فنی و تاکتیکی را در زمین به اجرا گذاشتند. خودشان هم از این بازی رضایت داشتند اما باید بگویم مقابل یک تیم باشخصیت فوتبال بازی کردیم؛ تیمی که دو فصل قبل قهرمان لیگ شده و می‌تواند هر تیمی را در خانه خودش شکست دهد. این تیم هواداران متعصبی دارد که حاضرند حتی در هوای گرم اهواز نیز به ورزشگاه رفته و تیم محبوب‌شان را تشویق کنند اما ما دست به کار بزرگی زدیم و این تیم را در خانه‌‌اش شکست دادیم. من که از بازیکنانم خیلی رضایت دارم.

این برتری برای هواداران جذاب بود. آیا گل‌هایی که زدید یا بردی که به ‌دست‌ آوردید، کاملاً روی برنامه بود؟

بله، صد‌درصد این‌طور است. ما برنامه داشتیم که از ابتدا، مدیریت بازی را در دست بگیریم و ضربه آخر را به حریف وارد کنیم. در نیمه اول با اینکه شایسته گلزنی بودیم اما چند موقعیتی که به‌ دست آمد را از دست دادیم که شاید دلیلش استرس بازی و حساسیت بالای کار بود. بین دو نیمه باز هم با بازیکنان صحبت کردیم و فشار روحی را از روی آنها برداشتیم تا بتوانند نیمه دوم را بهتر و منسجم‌تر کار کنند. در همان دقایق ابتدایی، فشار روی دروازه حریف را افزایش دادیم و پنالتی گرفتیم که متأسفانه به گل بدل نشد اما روی کرنری که از آن پنالتی به ‌دست آمد و تیزهوشی بازیکنانم، گل اول را زدیم و کار تمام شد. این خواسته ما بود. برنامه داشتیم که وقتی گل زدیم، یک لایه دفاعی تشکیل دهیم و چشم‌مان به ضد‌ حمله باشد که برنامه دوم نیز به خوبی اجرا شد و گل دوم را روی ضد حمله به‌ ثمر رساندیم. همه چیز برنامه‌ریزی شده بود.

اما در 15 دقیقه پایانی، پرسپولیس کاملاً تدافعی شده بود؛ قبول دارید؟

این طبیعت فوتبال است که تیم میزبان روی دروازه ما حمله کرده و گل بزند اما راه‌های گلزنی را مسدود کردیم. عمق دفاع را بستیم تا فولادی‌ها مجبور به بازی مستقیم شوند و با این کار، توانستیم به لطف بازیکنان باتجربه‌مان در خط دفاع، ضربات سر اول را بزنیم و از دروازه‌مان حفاظت کنیم. در ضمن اگر بخواهم با شما مخالفت کنم، مدرک دارم که تیم من دفاعی نبود. در همان 15 دقیقه پایانی، دو تعویض تهاجمی انجام دادم. علی علیپور و میلاد کمندانی را به میدان فرستادم تا بیشتر صاحب توپ باشیم. به‌ هر ‌حال بازی را بردیم و همه چیز روی برنامه بود.

و باز هم پنالتی‌ای که هدر رفت! 

بله، متأسفانه این‌طور است. باید در این مورد باز هم تمرین کنیم. من به همه بازیکنانم اطمینان دارم و می‌دانم در آینده این مسئله حل می‌شود. شاید دلیل از دست رفتن پنالتی‌ها، فشاری است که بازیکنانم تحمل می‌کردند ولی بعد از این پیروزی، فشارها کمتر شده است.

شرایط فنی فولاد را چطور ارزیابی می‌کنید؟

همان‌طور که گفتم تیم باتجربه و باانگیزه‌ای مقابل‌مان ایستاده بود البته بازی در یک جو ناسالم و هوای گرم و شرجی که می‌تواند برای هر فوتبالیستی خطرناک باشد، برگزار شد ولی خیلی خوب کار کردیم و بازی را از این تیم بردیم. این دیدار، نمی‌توانست نتیجه دیگری به غیر از پیروزی ما داشته باشد.

دو بازی سخت‌‌تان در هوای گرم اهواز هم بالاخره تمام شد! 

بله، فکر می‌کنم بازی سوم ما در اهواز مقابل استقلال اهواز باید در زمستان انجام شود که قطعاً هوا خنک‌تر می‌شود.

با این برد، پرسپولیسی‌ها هم یک نفس راحت کشیدند. نظرتان در این مورد چیست؟

با شما هم‌عقیده هستم. قبلاً فقط خوب بازی می‌کردیم اما در گرفتن نتیجه بسیار بد و ضعیف بودیم. در اهواز هم خوب بازی کردیم و هم به پیروزی رسیدیم که این حاصل کار تیمی منسجم و بدون اشتباه بازیکنانم بود. هرچه زمان بگذرد، آماده‌تر از اینها می‌شویم؛ در واقع به خاطر 3 شکست متوالی در بازی‌های اول، انرژی‌مان از بین رفته بود و خیلی‌ها فکر می‌کردند دیگر انگیزه هم نداریم ولی در زمین بازی، یک پرسپولیس خطرناک را دیدید که از هر توپی، یک موقعیت گلزنی می‌سازد.

در دوران تعطیلات لیگ برنامه‌‌تان چیست؟

باید روی نقاط ضعف‌مان کار کنیم البته یک تورنمنت به نام شهدای ایران هم در پیش است که حضور در آن، به افزایش هماهنگی در تیم من کمک می‌کند. پرسپولیس از نظر من همچنان نقاط ضعفی دارد که باید از بین برود و این کار با تمرینات بیشتر شکل می‌گیرد.

در مصاحبه‌ای گفته بودید پرسپولیس را از انتهای جدول به قهرمانی می‌رسانید؛ این ادعای شما عجیب نیست؟

با این بازی‌هایی که ارائه می‌دهیم و با بردی که کسب کردیم تا طلسم ناکامی‌های‌مان بشکند، اگر از این به بعد در مورد قهرمانی صحبت کنیم، کسی متعجب نمی‌شود. از روز اولی که به ایران آمدم به شما گفتم یک تیم بسیار خوب در اختیار دارم و برای قهرمانی می‌جنگم. به نتایج بازی‌های اخیر متمرکز نشوید چون نتیجه با عملکرد ما رابطه عکس داشت ولی همچنان سفت و محکم روی حرفم ایستاده‌ام و فقط برای قهرمانی قدم برمی‌دارم. تیم من قهرمان لیگ خواهد شد./کاپ