به گزارش پارس به نقل از ورزش سهایارامندی که دو فصل پیش با رقم بیش از 30 میلیون یورو از سوسیداد به رئال مادرید پیوست، دو سال کابوس وار را در این تیم پشت سر گذاشت و حالا با رقم 16 میلیون یورو، بار دیگر به سوسیداد بازخواهد گشت. 

فلورنتینو پرز یازدهمین سال ریاستش در رئال مادرید را پشت سر می گذارد و در این مدت 63 بازیکن با صرف هزینه بالغ بر 1 میلیارد یورو برای رئال خریداری کرده که 28 درصد آنها یعنی 18 خرید، عملا ناموفق و شکست خورده بوده اند. گذشت زمان ثابت کرد که برخی از این 18 بازیکن در حد و اندازه های تیمی همچون رئال نبودند و در مورد بعضی از آنها نیز می توان اینگونه گفت که به هر دلیلی نتوانستند خودشان را با فضای رئال وفق دهند. 

فلاویو، مونیتیس، ساموئل، وودگیت، مایکل اوون، گراوسن، سیسینیو، دیوگو، کاسانو، پابو گارسیا، کاکا، پدرو لئون، کانالس، شاهین، آلتین تاپ، اسین، لوکاس سیلوا و ایارامندی، خریدهای ناموفق پرز در دو مقطع ریاستش بر رئال مادرید هستند. 

پرز سال 2000 به ریاست باشگاه رئال انتخاب شد و با صرف هزینه 112.5 میلیونی، 7 خرید را انجام داد که در میان آنها، فلاویو و مونیتیس جواب ندادند و دو سال بعد به عنوان بازیکن آزاد، راهی تیم های دیگر شدند؛ بدون اینکه رئال مادرید یک یورو از 38 میلیون یورو هزینه ای که برای خریدشان هزینه کرده بود را جبران کند. 

سال 2004-2005 نیز پرز خریدهایی عجیب انجام داد که همگی شکست خوردند: وودگیت، اوون، ساموئل و گراوسن. پرز 60 میلیون یورو برای هیچ هزینه کرد. یک سال بعدش هم اوضاع به همین منوال بود. سیسینیو، دیوگو، گارسیا و کاسانو با هزینه ای معادل 24 میلیون یورو جذب رئال شدند اما عملا بازدهی خاصی نداشتند و مجبور به ترک رئال با مبالغی پایین تر شدند. 

پرز سال 2006 و پس از شکست رئال از مایورکا از سمت خود کنار رفت و سال 2009 بار دیگر به ریاست باشگاه رئال مادرید بازگشت. در مقطع دوم ریاست او بر رئال مادرید نیز او تا بدینجا 8 خرید بد و شکست خورده را برای رئال انجام داده است. 

کاکا سال 2009 با 65 میلیون یورو از میلان به رئال پیوست و 4 سال بعد به عنوان بازیکن آزاد به میلان بازگشت بدون اینکه تاثیر خاصی در 4 سال حضورش روی بازی کهکشانی ها گذاشته باشد. در سال 2010 نیز پرز 7 خرید برای رئال با صرف 73 میلیون یور انجام داد که از میان آنها، بازیکنانی چون پدرو لئون و کانالس، در مجموع 1100 دقیقه هم برای این تیم بازی نکردند و از رئال جدا شدند. البته کانالس که خریدش 5 میلیون یورو هزینه داشت با دو میلیون بالاتر یعنی 7 میلیون یورو راهی والنسیا شد. 

نوری شاهین، اسین و آلتین تاپ نیز بین سال های 2011 تا 2013 به رئال پیوستند که هیچکدام موفق نبودند. خرید ایارامندی در سال 2014 و لوکاس سیلوا در زمستان سال 2015، دو خرید بد دیگر پرز تا بدینجا بوده اند. 

رئیس باشگاه رئال مادرید که بسیاری آن را بزرگترین باشگاه تاریخ فوتبال می دانند، در تابستان جاری نیز دانیلو،کاسیا، کواچیچ، کاسمیرو و واسکز را به تیمش اضافه کرده است. زمان ثابت خواهد کرد که این بازیکنان تا چه اندازه به کار رئال خواهند آمد.