به گزارش پارس به نقل از ایسنا علی دایی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر پدیده مشهد اظهار کرد: فردا بازی سختی را پیش رو داریم و امیدوارم طرفدارانمان به ورزشگاه بیایند و ما را تشویق کنند زیرا حضور آن‌ها حال و هوای تیم ما را عوض می‌کند.

وی افزود: پدیده یکی از تیم‌های خوب ایران است و درست است که مقابل سایپا شکست خورد اما این تیم بازی‌های خوبی را به نمایش می‌گذارد. ما راهی جز کسب پیروزی مقابل این تیم نداریم. در روزهای گذشته هم تمرین‌های خوبی را انجام دادیم تا اشتباهات بازیکنان به حداقل برسد. در بازی‌های قبلی روی اشتباهات خودمان بازی را واگذار کردیم. امیدوارم که فردا با کسب یک پیروزی تیم‌مان روحیه بگیرد و با روحیه خوب به اردوی اردبیل برویم و در آنجا هم اردوی خوبی داشته باشیم.

دایی با اشاره به عملکرد تیمش در بازی مقابل راه آهن گفت: ما بازی بهتری نسبت به بازی‌های قبلی خود داشتیم و در ایجاد موقعیت‌های گل و کارهای هجومی کار گروهی را بهتر انجام دادیم اما باید به هماهنگی بیشتری برسیم و به نظر من این بهتر بودن کافی نیست و باید اشتباهات را به حداقل رساند. ما با بازیکنان صحبت کردیم و ان‌شاءالله در بازی که پیش رو داریم بتوانیم اولین سه امتیاز خود را بگیریم.

وی در پاسخ به این پرسش که نبود نامی از بازیکنان صبا در لیست تیم ملی ناعادلانه نیست، تصریح کرد: من چنین چیزی را فکر نمی‌کنم. بازیکنان ما باید آنقدر کار کنند و تیم ما باید خوب باشد که خودمان را به تیم ملی تحمیل کنیم. شاید اگر من هم در موقعیت سرمربی تیم ملی بودم، از تیم صبا کسی را انتخاب نمی‌کردم چرا که بازیکنان ما به آمادگی کامل نرسیده‌اند. تیم‌های دیگر از یکی دو ماه قبل از شروع لیگ تمرین‌های خود را آغاز کردند و آماده شدند اما مطمئنا در ادامه راه و در آینده نزدیک حداقل سه چهار بازیکن از تیم صبا را در تیم ملی خواهیم داشت.

دایی اضافه کرد: ‌ما می‌دانیم تیم‌مان از نظر بدنی شرایط مطلوبی ندارد و شاید در بازی فردا کم بیاوریم اما تمرین‌هایی انجام داده‌ایم که از نظر بدنی به شرایط بهتری برسیم. ما سه بازی قبلی پدیده را آنالیز کردیم و در تمام این سه بازی مستحق کسب پیروزی بودند. امیدوارم فردا بازیکنانم مقابل پدیده عملکرد خوبی داشته باشند. البته این را فراموش نکنید تیم من از نظر تجربه بالاتر از تیم حریف است و امیدوارم ضعف بدنی را مقابل حریف با تیزهوشی جبران کنند.

دایی درباره مشکلات داوری هم گفت: در هفته‌های گذشته در این مورد صحبت‌های زیادی انجام شده است. ما هم امیدواریم کمیته داوران با برگزاری کلاس‌های داوری سطح فنی داوران ما را ارتقا ببخشد و به آن سطحی که انتظار داریم برساند. در بعضی از بازی‌ها داوران واقعا اشتباه می‌کنند. البته این را باید بگویم در بازی قبلی‌مان مقابل گسترش فولاد تبریز گلی که آن‌ها به ثمر رساندند کاملا سالم بود اما داور به اشتباه گل آن‌ها را نپذیرفت. البته بیشتر مواقع سوت‌ها به ضرر تیم ما بوده که امیدوارم در آینده این اشتباهات کمتر شود. باید داوران روی سوت‌هایی که می‌زنند بیشتر دقت کنند زیرا آن‌ها با سوت‌هایشان سرنوشت یک بازی یا یک تیم یا حتی یک مربی را تعیین می‌کنند. آن‌ها در جایگاه قاضی به میدان می‌روند و باید سعی کنند سطح فنی خودشان را بالا ببرند تا تیم‌ها از نظر داوری کمتر ضربه بخورند.

او ادامه داد: اگر ما اشتباه کنیم فقط به خودمان ضربه می‌زنیم اما اگر داوران اشتباه کنند، شاید به یک تیم ضربه بزنند.

او در پاسخ به این سوال که آیا روز جمعه در دیدار ستارگان جهان و ستارگان ایران شرکت می‌کند یا خیر گفت: خیر. ما جمعه پرواز داریم و به اردبیل می‌رویم. من به تیم صبا و مالکان این تیم که از تیم حمایت می‌کنند تعهد دارم و دوست ندارم حتی یک جلسه تمرین تیمم را از دست بدهم. ما جمعه بعدازظهر در اردبیل تمرین داریم و من باید در تمرین تیمم شرکت کنم. به همین خاطر نمی‌توانم در این بازی حضور داشته باشم.

دایی درباره اینکه پروین اعلام کرده حداقل باید علی دایی روی نیمکت بنشیند گفت: اگر بخواهم روی نیمکت بنشینم که می‌روم داخل زمین و بازی می‌کنم. همان طور که گفتم ساعت 11:30 روز جمعه برای سفر به اردبیل پرواز داریم و نمی‌توانم در بازی روز جمعه حضور داشته باشم.