به گزارش پارس به نقل از همشهری آنلاین، سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران در این مورد می‌گوید: نخستین تورنمنتی که پیش رو داریم، جام جهانی است که شهریور‌ماه در ژاپن برگزار می‌شود. هدف ما در جام جهانی، صعود به المپیک نیست؛ هدف اصلی ما برای گرفتن سهمیه المپیک، مسابقاتی است که اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود. اگر بتوانیم در جام جهانی سهمیه المپیک بگیریم که شاهکار کرده‌ایم اما مقصد اصلی ما اردیبهشت سال 95است.معروف ادامه داد: در جام جهانی هر تیم 11بازی در عرض 15روز باید انجام دهد که یکی از سخت‌ترین تورنمنت‌های والیبال جهان است. شرایط بدنی در جام جهانی، خیلی مهم‌تر از شرایط فنی است. من فکر می‌کنم بعد از بازی‌های تدارکاتی، شرایط خوبی پیدا خواهیم کرد و امیدوارم با دست پر از جام جهانی برگردیم.

سعید معروف در مورد وضعیت اردوی اخیر تیم ملی گفت: ما بعد از لیگ جهانی 20روز استراحت کردیم و در هیچ تورنمنتی هم حضور نداشتیم به همین‌خاطر از نظر بدنی شرایط بهتری داریم. در حال حاضر در شرایط ایده‌آل نیستیم ولی با توجه به زمان 15روزه‌ای که تا شروع جام جهانی داریم به وضعیت مطلوب می‌رسیم.کاپیتان تیم ملی والیبال در مورد بازی‌های دوستانه جام واگنر در لهستان گفت: دیدارهای تدارکاتی که نتیجه آن مهم باشد در سطح جهان بسیار کم است و تورنمنت واگنر، جزو مسابقات دوستانه‌ای است که نتیجه در آن اهمیت دارد. درست است که هدف اول ما شناخت نقاط ضعف و قوت خودمان است اما نتیجه مسابقات هم برای ما مهم است. تیم‌های قدرتمندی در لهستان حضور دارند و بازی‌های ما از سخت به آسان است. بنابراین می‌توانیم ترکیب‌های مختلف را امتحان کنیم. فکر می‌کنم این 5بازی تدارکاتی پیش از جام جهانی، بهترین بازی‌های تدارکاتی چند سال اخیر والیبال ایران باشد.بازیکن فصل گذشته تیم زنیت‌کازان در مورد انگیزه بازیکنان برای صعود به المپیک گفت: هدف همه عوامل فدراسیون و تیم ملی در حال حاضر رسیدن به المپیک است اما به‌نظر من ما از مسابقات اردیبهشت‌ماه سال آینده می‌توانیم سهمیه المپیک بگیریم.

در مسابقات زیر گروه المپیک ما شانس 90درصدی برای گرفتن سهمیه را داریم. معروف تصریح کرد: ما در بازی‌های تدارکاتی پیش رو با تیم‌هایی مثل لهستان که قهرمان شده و فرانسه که به تازگی قهرمان لیگ جهانی شده بازی داریم. فرصت بازی با چنین تیم‌هایی و همچنین روسیه همیشه در دسترس ما نیست. نیاز است که قبل از جام جهانی با این تیم‌ها بازی کنیم و به‌نظر من خستگی این بازی‌ها و این مسافرت ارزش بار فنی آن را دارد. ما 20روز هم پیش از این استراحت کردیم، بنابراین فشاری به ما وارد نمی‌شود.