به گزارش پارس به نقل از فارساسماعیل حسن‌زاده در خصوص حضور تمامی تیم‌های لیگ دسته اولی اظهار داشت: خوشبختانه صحبتی که انجام دادیم با واکنش خوب باشگاه‌ها روبه‌رو شد و حتی تا 10 دقیقه پیش از شروع مسابقات هم تا زمانی که تکلیف تیم‌ها کاملاً مشخص نشده بود جلوی بازی‌شان گرفته شده بود، اما باشگاه‌ها در این دو روز اقدامات خوبی انجام دادند و توانستند بدهی‌های خود را تا حدودی تسویه کنند.

وی ادامه داد: برخی مدیران عامل باشگاه را در این دو روز در فدراسیون فوتبال دیدیم که دائم پیگیر بدهی‌های‌شان و تسویه حساب آن بودند. به همین دلیل ما هم اجازه حضور تمامی تیم‌ها را در لیگ دادیم، البته این موضوع باید تا هفته سوم کامل و نهایی شود؛ چراکه رضایت‌نامه‌ها و مدارکی که ناقص است باید تا این هفته تکمیل شود و اگر این اتفاق نیفتد ما باز هم جلوی بازی تیم‌ها را در هفته چهارم خواهیم گرفت.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با اشاره به همکاری سازمان لیگ تأکید کرد: جا دارد از تاج و تمامی مدیر عاملان که در این زمینه با ما همکاری کردند، تشکر کنم. برخی‌ها می‌گفتند پاس همدان نمی‌تواند بدهی‌هایش را پرداخت کند، اما دیدید که آنها چگونه بر این امر غلبه کردند و آن را عملی کردند، البته ما هم محدودیت‌هایی داشتیم، اما اصرار بر اجرایی شدن رأی وجود داشت.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: برخی باشگاه‌ها بدهی 300، 400 میلیونی خود را با 150 میلیون تسویه کردند. به هر حال این به مدیریت باشگاه برمی‌گردد. امیدواریم تا پایان فصل تمامی تیم‌ها تسویه‌حساب‌های خود را انجام بدهند. ما این مسئله را برای لیگ‌های 2 و 3 کشور که در آستانه شروع مسابقات‌شان وجود دارد، برگزار خواهیم کرد و اجازه شرکت به تیم‌های بدهکار نخواهیم داد.

وی درمورد اینکه مدیرعامل نساجی اعلام کرده، بدهی این باشگاه از آنچه که اعلام‌شده کم‌تر است، گفت: این موضوع درست است. باشگاه نساجی تسویه‌حساب‌های زیادی داشته، اما آن موارد به ما اعلام نشده بود و رضایت‌نامه‌هایی که دریافت کردند را به ما ندادند. اشکالاتی در این زمینه وجود داشت؛ از جمله اینکه برای باشگاه پاس چند بدهی تکرار شده بود، اما خوشبختانه با وجود این شرایط باشگاه‌ها اقدامات خوبی انجام دادند.