به گزارش پارس به نقل از تسنيم محمود شیعی در خصوص اعلام رأی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در خصوص شکایت باشگاه پیکان از مارتین موتومبا و رد شدن اعتراض این باشگاه برای تغییر نتیجه دیدار تیم‌های پیکان و راه‌آهن، اظهار داشت: از نظر ما عدالت به هیچ‌وجه رعایت نشده است و به هر شکلی که رأی را می‌خوانیم، می‌بینیم که این رأی با آیین‌نامه انضباطی فدراسیون فوتبال مطابقتی ندارد.

وی افزود: طبق ماده 98 آیین‌نامه انضباطی، بازیکنی که مدارکش را جعل می‌کند، مصداق بازیکن غیرمجاز است. ماده 22 این آیین‌نامه هم می‌گوید بازیکنی که غیرمجاز باشد باید نتیجه بازی تیمش 3 بر صفر به سود تیم حریف شود. با اثبات جعلی بودن مدارک یک بازیکن و حضور غیرمجاز او در مسابقات، کمیته انضباطی می‌تواند بازیکن مذکور را هم جریمه کند اما نمی‌دانیم چرا رأی کمیته انضباطی با آیین‌نامه‌اش منطبق نیست.

مدیرعامل باشگاه پیکان خاطرنشان کرد: محمدرضا کسرایی، مدیر روابط بین‌الملل سازمان لیگ هم اعلام کرده روز قبل از بازی راه‌آهن مقابل پیکان به مسئولان باشگاه راه‌آهن گفته است که موتموبا بازیکن غیرمجاز بوده و حق بازی کردن ندارد اما با این حال برای این بازیکن ITC هم صادر شده است.

شیعی در خصوص شکایت باشگاه پیکان به کمیته استیناف، گفت: فکر نمی‌کنم بتوانیم از داخل به نتیجه برسیم اما با این حال به کمیته استیناف و دیوان عدالت اداری هم شکایت خود را تسلیم خواهیم کرد.

وی با اعلام این خبر که قصد شکایت به فیفا را دارند، اظهار داشت: با سه وکیل برجسته اروپایی صحبت کرده‌ایم. یک وکیل آلمانی به دلیل سنگینی کار و پرونده‌هایش نمی‌تواند وکالت ما را بر عهده بگیرد اما در حال رایزنی با یک وکیل برجسته اسپانیایی هستیم. این وکیل کار باشگاه‌های اسپانیایی را دنبال می‌کند و شاید کار پیگیری شکایت را به او بسپاریم. یک وکیل ترکیه‌ای هم که عضو دیوان داوری ورزش است، می‌تواند پرونده را دنبال کند اما هنوز با او به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

مدیرعامل باشگاه پیکان گفت: یکی از این وکیل‌ها اعلام کرده ابتدای کار هشت هزار دلار می‌گیرد و در صورتی که بتواند رأی را برگرداند و بازی از طریق فیفا 3 بر صفر به نفع ما شود، 22 هزار دلار دیگر نیز خواهد گرفت.