به گزارش پارس به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، اسماعیل حسن زاده درباره برگزاری دیدار تیم های نساجی مازندران و ایرانجوان بوشهر گفت: با توجه به شرایطی که وجود داشت و ما به طور جدی از باشگاهها خواسته بودیم تا بدهی های خود را پرداخت کنند، تیم نساجی مازندران مبلغ 600 میلیون تومان بدهی خود را تسویه کرده و قرار است تا مابقی بدهی خود را تا قبل از شروع هفته چهارم رقابتهای لیگ دسته اول پرداخت کند. همچنین تیم ایرانجوان بوشهر نیز حدود 200 میلیون تومان از بدهی خود را پرداخت کرده و متعهد شده تا پیش از شروع مسابقات هفته چهارم، بدهی خود را بطور کامل بپردازد.

وی در ادامه درباره تیم پاس همدان گفت: از روز گذشته با تلاش رئیس هیات فوتبال و مدیر عامل باشگاه پاس همدان، میزان بدهی باشگاه خود را تا 500 میلیون توامان کاهش دادند و مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان با مدارک و مستندات موجود است که از سوی این باشگاه تسویه شده است. مقامات باشگاه و استانی تیم آلومینیوم هرمزگان نیز با مدارکی که ارائه دادند تا قبل از هفته چهار بدهی هایشان را کاملا تسویه خواهند کرد. 

وی افزود: خوشبختانه اصل این حرکت موفقیت آمیز بود چرا که خیلی از بدهی هایی که سالهاست انباشته شده بود، در طی یکی دو روز گذشته با مدارک و مستندات، وصول شد. بالاخره بعد از لیگ برتر که با تخصیص میلیاردها تومان درآمد باشگاهها به پرداخت بدهی هایشان رخ داد، در لیگ یک نیز باشگاهها تلاش عمده ای برای تسویه بدهی خود انجام دادند. برخی از باشگاهها مانند پاس همدان و نساجی مازندران که رای بدهی هایشان هنوز  قطعی نشده بود را تسویه کردند.

رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: مدیران باشگاهها و روسای هیاتهای فوتبال استانها و در پاره ای از موارد حتی فرماندار و استاندار برای حمایت از تیم خود تلاش کردند و در برخی موارد تعهداتی را متقبل شدند که این امر جای تقدیر دارد. از رئیس، دبیر کل  فدراسیون و رئیس سازمان لیگ برتر  تشکر می کنم چرا که تا شروع رسمی مسابقات و دقایقی پیش از بازی و تا قبل از اینکه مدارک و مستندات باشگاهها به تایید کمیته انضباطی نرسد، پای این اقدام ایستادند که جای تشکر دارد.

وی افزود: مطالبات انباشته شده به قدری زیاد بود که با توجه به آن دستورالعمل پرداخت نیز متفاوت بوده و باید بدهی ها با معیار متفاوت تسویه می شدند. به عنوان مثال تیم های بدهکار که بدهیشان تا 30 میلیون تومان بود، باید 100 درصد از بدهی خود را تسویه می کردند. تیم هایی که از 30 میلیون تومان تا 100 میلیون تومان بدهی داشتند باید 75 درصد و تیم هایی که بدهیشان از 100 میلیون تومان به بالا است باید 50 درصد از بدهی خود را توسیه می کردند که این امر نیاز به زمان دارد. همکاران من در کمیته انضباطی تاکنون مشغول بررسی و محاسبه هستند. از مدیران باشگاههایی نساجی قائمشهر، پاس همدان و ایرانجوان بوشهر که شخصا حضور پیدا کرده و با مدارک و مستندات برای حل مشکلات تیم خود تلاش کردند نیز تقدیر می کنیم.

وی در پایان گفت: امیدواریم همانطوری که کمیته انضباطی پیش بینی کرده تا پایان هفته سوم دستورالعمل اجرای مطالبات کاملا به مرحله اجرا برسد و از هفته چهارم تا پایان فصل تیم ها تلاش کنند تا باقیمانده بدهی را به افراد بپردازند. چنانچه افراد از باشگاهها شکایت مالی داشته باشند، مطمئنا احکام بعدی صادر شده بر مبنای قانون جدید و با مجازات کسر امتیاز خواهد بود./فارس