به گزارش پارس به نقل از ایسنا کارلوس دونگا برای دیدارهای دوستانه تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل برزیل مقابل کاستاریکا و آمریکا که در ماه سپتامبر برگزار می‌شوند، تصمیم گرفت تیاگو سیلوا، کاپیتان باشگاه پا‌ر‌ی‌سن‌ژر‌من و مدافع میانی سلسائو را از فهرست بازیکنان انتخابی خود حذف کند.

سیلوا پیشینه به تن کردن پیراهن میلان را نیز در کارنامه دارد. او در ماه‌های اخیر به شدت مورد انتقاد قرار گرفته بود و بسیاری از کارشناسان بر این باور بودند که این بازیکن قدرت رهبری تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل برزیل را ندارد.

دونگا در ر‌قا‌بت‌های کوپا آمه‌ریکا که چندی پیش در شیلی برگزار شد از سیلوا در قلب دفاعی تیمش استفاده کرد اما بار دیگر او را از ترکیب تیم ‌ملی برزیل کنار گذاشت.

جونینیو که پیشینه به تن کردن پیراهن تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل برزیل را در کارنامه‌ دارد، دونگا را به این متهم کرد که برای پوشاندن ضعف‌های تیم ‌ملی برزیل، دیواری کوتاه‌تر از سیلوا پیدا نکرده است. او در این زمینه گفت: تیاگو سیلوا بهترین مدافع تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل برزیل بوده و هست. به نظر می‌رسد دونگا جا‌م جها‌نی 1990 ایتالیا را فراموش کرده است. او خودش در آن جا‌م جها‌نی مورد انتقادهای فراوانی نیز قرار گرفت اما باید از گذشته درس می‌گرفت.

برزیل در جا‌م جها‌نی 90 ایتالیا توسط تیم ‌ملی فو‌تبا‌ل آرژانتین از دور ر‌قا‌بت‌ها کنار رفت اما پس از آن هم دونگا و هم برزیل توانستند با بازیابی روحیه‌شان چهار سال بعد در جا‌م جها‌نی 1994 آمریکا قهرمانی را از آن خودشان کنند.