به گزارش پارس به نقل از سایت رسمی باشگاه استقلال، باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال تهران در راستای تکریم اصحاب محترم رسانه و گسترش سطح ارتباط دوسویه میان باشگاه استقلال و رسانه ها شرایط حضور خبرنگاران و عکاسان در محل تمرین و ساختمان باشگاه را طی نامه ای خطاب به کلیه اصحاب رسانه اعلام کرد. متن این نامه به شرح زیر است: 

بسمه تعالی

کلیه سردبیران محترم روزنامه ها و سایتهای ورزشی

کلیه دبیران محترم سرویس ورزشی خبرگزاریها ، سایتها و روزنامه ها

سلام علیکم 

احتراما ، در راستای تکریم اصحاب محترم رسانه و گسترش سطح ارتباط دو سویه میان باشگاه و رسانه های گروهی در جهت منافع فی مابین و جلوگیری از ایجاد فضای شایعات و حاشیه ای و همچنین تصمیمات جدید باشگاه در حوزه رسانه ،  باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال قصد دارد ضمن ساماندهی و شناسایی خبرنگاران حوزه استقلال ، اقدام به صدور کارت ویژه تردد خبرنگاران و عکاسان محترم در محل تمرین تیم فوتبال بزرگسالان و ساختمان های اداری باشگاه استقلال نماید . لذا خواهشمند است ضمن در نظر گرفتن شرایط ذیل ، اسامی دو خبرنگار و دو عکاس موردنظر تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه مورخ 22 مردادماه 1394 به حوزه روابط عمومی باشگاه معرفی شده و در موعد مقرر نفرات معرفی شده به همراه اصل و تصویر کارت ملی و 2 قطعه عکس 3*4 جهت معرفی و تحویل مدارک به حوزه روابط عمومی مراجعه نمایند . گفتنی است که ارسال این معرفی نامه پس از تاریخ ذکر شده از درجه اعتبار ساقط است و از حضور خبرنگار معرفی شده ، جلوگیری خواهد شد .

موارد لازم برای احراز شرایط صدور کارت در محل تمرینات ، اماکن و اجرای سیاست های رسانه ای باشگاه:

1 – خبرنگار معرفی شد، مسئول اصلی خبرهای منتشر شده در آن رسانه از جلسات تمرین و اتفاقات باشگاه خواهد بود .

2 – در صورت انتشار اخبار غیرواقعی و بی اساس توسط آن رسانه درباره باشگاه استقلال و کلیه اعضای آن ؛ از حضور خبرنگار معرفی شده در جلسات تمرین تیم استقلال جلوگیری خواهد شد .

(انتشار گزارش تمرین در صورت عدم حضور خبرنگار رسانه مربوطه در محل تمرین ، یک رفتار غیرحرفه ای به شمار آمده و در صورت انتشار آن ، از حضور خبرنگار معرفی شده در جلسات تمرین تیم استقلال جلوگیری خواهد شد .)

3- انتشار نقل قول های کذب و مجهول که ضمیر آن نامشخص است تحت عنوان  به نقل از برخی بازیکنان ، یکی از بازیکنان ، یکی از مربیان و .... از جلسات تمرین در هر رسانه ای منجر به خروج قطعی خبرنگار آن رسانه تا پایان فصل جاری از تمرین های تیم استقلال خواهد شد.

4 – انتشار صحبت های مربیان با بازیکنان در ابتدای جلسات تمرینی محرمانه بوده وچنانچه بر اثر شنود و یا استراق سمع خبرنگار آن رسانه صحبتها منتشر شود ، به منزله رفتار غیرحرفه ای تلقی شده و منجر به محرومیت خبرنگار از جلسات تمرین می شود .

5- خبرنگار و عکاس معرفی شده  ، شئونات اسلامی و اخلاقی را در اماکن مربوطه رعایت نماید . 

6- با توجه به محل برگزاری کنفرانس خبری و اتاق مصاحبه در محل تمرین و ایجاد فضای مناسب ،کلیه خبرنگاران جهت انجام مصاحبه ، ملزم به حضور در جایگاه مذکور بوده و از هرگونه تردد در اماکنی چون رختکن ها ، اتاق مربی و... خودداری نمایند .

7- جایگاه های ویژه ای برای استقرار عکاسان در نظر گرفته شده که خواهشمند است عکاسان فقط در محل های تعیین شده استقرار پیدا کنند .

لازم به ذکر است در جهت ارتباط مثبت و کارآمد با رسانه های محترم از روز دوشنبه مورخ 26 مردادماه 1394برنامه جدید باشگاه در حوزه رسانه به شرح ذیل خواهد بود :

1- به طور منظم و طبق برنامه هفتگی از قبل منتشر شده در سایت رسمی باشگاه استقلال ، پیش از شروع یا در پایان تمرین تیم فوتبال استقلال ، نشست های خبری توسط نماینده رسانه ای باشگاه با حضور دو یا سه نفر از اعضای تیم فوتبال استقلال و کلیه خبرنگاران حاضر در محل تمرین برگزار می شود .

2- هرگونه مصاحبه اعم از تلفنی ، حضوری و مکتوب با کلیه بازیکنان ، مربیان ( به جز مدیر تیم و سرمربی ) کادر تدارکاتی و پزشکی فقط با هماهنگی و موافقت مسئولان رسانه ای باشگاه امکان پذیر می باشد .

3- هرگونه مصاحبه در منطقه میکسد زون ، پس از هر مسابقه در لیگ برتر بلامانع خواهد بود .

4- انجام هرگونه مصاحبه اختصاصی رسانه ها با اعضای تیم در صورت تمایل آنها ، با هماهنگی و موافقت مسئولان رسانه ای باشگاه بلامانع می باشد .

بدیهی است ارسال معرفی نامه از سوی هر رسانه به منزله پذیرش کلیه شرایط فوق بوده و رعایت همه موارد الزامی است .

پیشاپیش از عنایت و همکاری جنابعالی و کلیه همکاران محترم با مجموعه باشگاه استقلال در اجرای موارد فوق الذکر سپاسگزاری نموده و امید است اصلاحات و تحولات انجام شده ، گامی جدید در روابط دو سویه میان اصحاب رسانه و باشگاه برداشته و با مساعدت و همراهی همه دست اندرکاران ، شاهد توسعه اطلاع رسانی حرفه ای توام با رعایت اخلاق  برای مردم عزیز باشیم . 

باتشکر 

روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال ایران

کاپ