به گزارش پارس ، سعید توکل، سردبیر « جمعه ایرانی» در گفت و گو با ایسنا، با اعلام این خبر گفت: اولین ضبط برنامه « جمعه ایرانی» به مناسبت میلاد حضرت امیر مؤمنان علی علیه السلام و روز پدر ویژه خواهد بود.

او ادامه داد: از ویژگی های اولین ضبط « جمعه ایرانی» استفاده از حضور هنرمندان و نیز پخش قطعاتی است که به مناسبت میلاد حضرت علی (ع) و روز پدر و همچنین به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در کنار سایر بخش های برنامه خواهد بود.

سعید توکل در ادامه با اشاره به مشکل کمبود مکان برای پذیرش مخاطبان و اجرای برنامه، گفت: در حال حاضر سالن های زیادی وجود دارد که برنامه های آنچنانی در آن برگزار نمی شود و تعداد آن ها زیاد است، اما متاسفانه گروه « جمعه ایرانی» ۱۰ سال است برای فراهم کردن یک برنامه در حضور مردم و مخاطبان در تکاپوی یک جای ثابت است.

توکل در پایان تاکید کرد: همچنان در تکاپوی مکانی ثابت برای اجرا پس از ۱۰ سال هستیم.

به گزارش ایسنا، ضبط « جمعه ایرانی» پس از وقفه ای، از دوشنبه (۲۳ اردیبهشت) و با حضور مردم و هنرمندان، طبق توافقاتی که صورت گرفته آغاز می شود.

بر اساس این گزارش، طی چند روز گذشته تولید طنز رادیویی « جمعه ایرانی» به دلیل بروز مشکلات با واحدهای نظارتی، متوقف شد.

  در تاریخچه ی فعالیت برنامه « جمعه ایرانی» که از سال ۶۴ استارت آن با عنوان « صبح جمعه با شما» و سپس « جمعه ایرانی» زده شده و تاکنون ادامه داشته است، حضور پررنگ برجسته ترین برنامه سازان و هنرمندان عرصه ی طنز دیده می شود و این برنامه جزو یکی از پرمخاطب ترین برنامه های رادیویی بوده و است.

همچنین اعلام خبر توقف این برنامه از سوی سازنده آن، با واکنش هایی از سوی مخاطبان، اصحاب رسانه و حتی رسانه های بیگانه همراه بود؛ این در حالی است که مدیر رادیو ایران و همچنین روابط عمومی معاونت صدا در تمام مدت بر متوقف نشدن این برنامه طنز تاکید داشتند.