به گزارش پارس به نقل از فارس تیم فوتبال سپاهان اصفهان در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر موفق شد دربی اصفهان را هم با پیروزی پشت سر گذاشته و دومین سه امتیاز فصل جدید لیگ برتر را به نام خود کند.

بر همین اساس با حسین فرکی سرمربی با تجربه سپاهان در خصوص این دیدار و سایر مسائل مربوط به تیم سپاهان از جمله دیدار هفته آینده این تیم با پرسپولیس، بردهای پیاپی تیم اصفهانی و ... با وی گفت‌وگویی را انجام دادیم که متن کامل آن در زیر می‌آید.

فارس: دربی اصفهان را هم سپاهان با پیروزی پشت سر گذاشت تا دومین پیروزی فصل برای این تیم به دست بیاید. در مورد این بازی چه صحبتی دارید؟

بازی خوبی بود و دو تیم بازی محکم و جانداری را به نمایش گذاشتند. البته اسم این دیدار دربی بود و برای هر دو تیم به همین واسطه مهم بود که بخواهند پیروز شوند یا اینکه نبازند و به همین خاطر سعی می‌کردند تا اشتباه نکنند. به هر دو تیم خیلی حساب شده و با برنامه در این مسابقه پیش رفتند.البته قبل از بازی هم گفته بودم هر دو تیم بازیکنان خوبی دارند و هر دو تیم از قهرمانان فصل گذشته فوتبال ایران بودند. در هر صورت با توجه به تلاش‌های سپاهان و ذوب‌آهن در دربی اصفهان، حاصل این دیدار یک گل بود که توسط سپاهان به ثمر رسید و بر همین اساس از کل تیم رضایت دارم و خوشحالیم که توانستیم دومین سه امتیاز خانگی را کسب کنیم چراکه این چیزی است که در بازی‌های خانگی دنبال آن هستیم.

فارس: زمان دیروقت برگزاری مسابقه در نمایشی که دو تیم دادند، تاثیرگذار بود؟

خیر این موضوع برای ما اهمیتی نداشت چون آمادگی آن را داشتیم البته این موارد استثناست و همیشه این اتفاقات نمی‌افتد و راهی جز این نبود. خدا را شاکرم که اتفاق ناخوشایندی که هم در گذشته در خصوص تماشاگران به گوش می‌رسید در این مسابقه به وقوع نپیوست و از این بابت خوشحالم.

فارس: مسئولان ذوب‌آهن نسبت به یک صحنه داوری در این دیدار اعتراض داشتند و معتقد بودند قهرمانی یک پنالتی برای آنها نگرفته است.

در مورد صحنه پنالتی نمی‌توانم اظهار نظر کنم و امیدوارم این موضوع درست نباشد.

فارس: در مورد بازگشت قهرمانی پس از مدت‌ها به عرصه قهرمانی چه صحبتی دارید؟

خوشحالم که قهرمانی پس از مدت‌ها دوباره به عرصه داوری بازگشت. به هر حال این بازگشت مصادف شد با قضاوت یک دیدار سخت و حساس در دربی اصفهان.

فارس: آیا بازگشت به داوری با قضاوت یک دیدار سخت و دشوار تصمیمی صحیح بود؟

در هر صورت این تصمیم گرفته شده بود؛ حال یا کمیته داوران یا هر شخصی که این تصمیم را گرفته بود حتما بررسی‌های لازم را انجام داده و ما هم در این بین دوست داشتیم به گونه‌ای به این موضوع کمک کنیم.

فارس: سپاهان از ناحیه داوری در بازی دیشب متضرر نشد؟

برای ما موردی پیش نیامد.اتفاقا به بازیکنان سپرده بودم که به قهرمانی کمک کنند تا بتوانند در این بازی قضاوت خوبی داشته باشند. همیشه این نکته را به بازیکنان قبل از بازی در مورد داوری یادآوری می‌کنم اما این بار به صورت ویژه از آنها خواستم با قهرمانی همکاری کنند تا اگر اشتباهی هم می‌کند از آن عبور کرده و فقط کاپیتان تیم با وی صحبت کند که از طرف ما نیز مشکلی برای داوری پیش نیاید. در هر صورت خوشحالم که پس از آن اتفاقی که افتاده بود قهرمانی به داوری برگشت و از نظر من شروع خوبی داشت. هر چند که نظر دیگران نیز قابل احترام است.

فارس: پس از دو پیروزی در لیگ برتر می‌توان راجع به قهرمانی سپاهان صحبت کرد؟

راجع به این موضوع بحث کردن از الان کار درستی نیست چرا که نباید این دو بازی ملاک باشد. باید باز هم فرصت باشد تا تیم‌ها بیشتر جا بیفتند اما در شروع لیگ وقتی تیمی امتیاز جمع می‌کند می‌تواند نقطه مثبتی باشد.

فارس: شانس‌های قهرمانی را چطور؟ کدام تیم‌ها برای کسب این عنوان از الان کاندید هستند؟

نمی‌توانم از حالا به تیم خاصی رای بدهم. نفت تیم خوبی دارد و فراموش نکنید ذوب‌آهن هم سال گذشته در نیم فصل دوم جان گرفت و یا به طور مثال زمانی که مربی فولاد بودم این تیم در 10 هفته نتیجه نگرفت اما پس از آن 20 هفته نباخت و تا سهمیه آسیا پیش رفت. پس نمی‌توان از حالا اظهار نظر دقیقی داشت ضمن اینکه فراموش نکنیم دو دوره گذشته لیگ قهرمان در ثانیه آخر مشخص شد.

فارس: کسب 8 برد پیاپی نیز می‌تواند آمار خوبی برای سپاهان باشد.

درست است، تیم این باور را دارد و تلاش می‌کند نبازد تا برنده باشد. به این آمارها امتیاز نمی‌دهند بلکه ما تلاش می‌کنیم در هر بازی برنده باشیم. اگر این اتفاق می‌افتد، اتفاق خوبی است که به نباختن و سپس بردن عادت کنیم.

 

فارس: علی کریمی، هافبک جوان سپاهان با یک شوت دیدنی تک گل شما را به ثمر رساند. در مورد این بازیکن چه صحبتی دارید؟

علی بازیکن آینده‌داری است و هر روزی که می‌گذرد شرایط بهتری پیدا می‌کند و باتجربه‌تر می‌شود. گل دیروز او استثنایی بود که البته ما در تمرینات روی این مسائل کار می‌کنیم. به این امید که در مسابقات رسمی از آن استفاده کنیم. دیشب خوشبختانه شوت‌های زیادی زدیم که یک مورد آن گل شد. ضمن اینکه اعتقاد دارم این روند برای سپاهان و کریمی می‌تواند ادامه‌دار باشد.

فارس: در برخی رسانه‌ها این طور مطرح شده بود که هفته گذشته به خلعتبری اولتیماتوم دادید تا بحث با غفوری را تمام کند.

به هیچ وجه این موضوع صحت ندارد چرا که با بازیکنانم هیچ وقت اینگونه صحبت نمی‌کنم. اگر آنها اشتباه هم کرده باشند از راه و روش خودم بازیکنان را به مسیر درست برمی‌گردانم. سال‌ها با بازیکنان زیادی کار کردم و هیچ گاه موردی پیش نیامده تا از اولتیماتوم استفاه کنم.

فارس: به نظر با پیروزی سپاهان در دربی اصفهان در مورد انتخاب بهترین مربی سال نیز حق به حق‌دار رسید.

گل‌محمدی و منصوریان را دوست دارم و هیچ حساسیتی روی این موضوع ندارم. به هر حال این موضوعی بود که خودم در جریان نبودم اما همیشه برای دوستان خوبم و مربیان خوب‌مان آرزوی موفقیت دارم و آرزو می‌کنم تا بهترین باشند و خیلی خودم راجع به این مسائل فکر نمی‌کنم چرا که این موارد از دست ما خارج است و برمی‌گردد به انتخاب انتخاب‌کنندگان و معتقدم باید به آنها احترام گذاشت.

فارس: در مورد محرم نویدکیا خبر جدیدی داری؟

خیر اما مسائلی است که در گذشته وجود داشته و صحبت یا خبر جدیدی با او نداشته و ندارم.

فارس: به عنوان آخرین سؤال هفته آینده باید به مصاف پرسپولیس بروید؛ تیمی که در دو هفته اول نتایج خوبی کسب نکرده است. در مورد این بازی چه صحبتی دارید. به کسب نهمین پیروزی پیاپی سپاهان در این دیدار امیدوار هستید؟

بازی با پرسپولیس یک بازی سختی است و البته یک بازی خانگی دیگر. پرسپولیس در دو بازی گذشته نتیجه لازم را نگرفته و مطمئنا ما کار دشواری در پیش داریم اما در مقابل پرسپولیس برای کسب 3 امتیاز و پیروز شدن به میدان می‌رویم و هدف‌مان در آینده برد در مقابل هر تیمی چه در داخل خانه و چه در خارج از خانه است. ضمن اینکه با همه احترامی که برای پرسپولیس و برانکو قائل هستم ما هم مثل خود پرسپولیس این حق را برای پرسپولیس قائل هستیم که در این دیدار پیروز شویم و سعی می‌کنیم ضمن کسب نهمین پیروزی پیاپی به هر سه امتیاز دست پیدا کنیم تا شرایط‌مان در صدر جدول بهتر شود.