به گزارش پارس به نقل از فارسسعید آذری در مورد شکست ذوب آهن مقابل ملوان، گفت: تیم فوتبال ما آماده سازی خوبی را در پیش فصل انجام داد اردوی مناسبی در ترکیه برگزار کردیم و با وجود اینکه آخرین تیمی بودیم که بازی هایمان تمام شد اما یارگیری مناسبی داشتیم و تدارک خوبی هم در پیش فصل انجام دادیم. انتظار داشتم که در بازی با ملوان هم بهتر بازی می کردیم.

وی ادامه داد: از بازیکنان تیم تشکر می کنم زیرا تمام تلاش خود را انجام دادند اما آنها باید یاد بگیرند در زمین های بی کیفیت هم خوب بازی کنند و بدانند که همه زمین های ورزشگاه های فوتبال ایران خوب نیست بنابراین باید یاد بگیرند که فوتبال کلاسیک را در همه زمین ها نمی شود انجام داد و همیشه زمین چمن مخمل زیر پای آنها نیست.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان تصریح کرد: من خودم وقتی زمین تختی ورزشگاه انزلی را دیدم برای بازیکنان تیم خودم و حتی بازیکنان ملوان متاسف شدم زیرا این زمین در ادامه لیگ به ضرر خود ملوان هم هست.ملوان هم بازیکنان با کلاس خوبی دارد و این زمین می تواند به آنها هم ضربه بزند. به هر حال داور یک پنالتی برای حریف گرفت و ما شکست خوردیم.

آذری با اشاره به استانداردسازی سازمان لیگ در فوتبال ایران، گفت: حالا که سازمان لیگ استانداردسازی را شروع کرده بهتر است که این مساله را از زمین ها شروع کند و سازمان لیگ وظیفه داشت در تعطیلات نیم فصل زمین های مسابقات را بررسی می کرد و گزارش می داد. بازیکنان ذوب آهن هم باید بازی در زمین ها بی کیفیت را یاد بگیرند و فصل گذشته وضعیت زمین از شرایط این هفته بدتر بود اما توانستیم 3 بر یک ملوان را شکست بدهیم. 

وی با اشاره به درخشش دروازه بان ملوان گفت: اگر می خواستم تیم منتخب هفته اول را انتخاب کنم بدون شک حسینی دروازه بان ملوان را باید انتخاب می کردیم همانطور که یکی از سایت ها این کار را کرد. او درون دروازه درخشید و یکی از عوامل اصلی برد تیمش بود و دو سه بازیکن ما هم باید در بازی شان سطح بالاتری را به نمایش بگذارند و باید در انزلی پیروز می شدیم.

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن در مورد اظهار نظر گل محمدی در مورد رقم خوردن نتایج بیرون از زمین مسابقه، گفت:در مورد مسایل فنی و حرف های گل محمدی بهتر است از خودش سوال کنید من هرگز در مورد مسایل فنی حرف نمی زنم و به این مسایل ورود نمی کنم.

آذری در مورد اینکه اما رئیس کمیته داوران گفته درست است که بگوییم ذوب آهن با اتفاقات بیرون زمین قهرمان شد، گفت: بهتر است اصفهانیان مسایل را باهم قاطی نکند. ایشان آدم فرهیخته ای هستند و انتظار بیشتری از ایشان می رود. گل محمدی به بلندی چمن ورزشگاه اعتراض کرد هرچند من معتقدم اگر چمن کوتاه می شد پستی و بلندی های زمین بیشتر بازیکنان ما را آزار می داد. استاندارد بلندی چمن 7 میلی متر است اما در انزلی در برخی نقاط زمین اندازه چمن 55 میلی متر بود و در برخی نقاط زمین کاملا کچل بود. 

وی افزود: از اصفهانیان می خواهم این مساله را با مسایل دیگر مقایسه نکند. ایشان یک پیشکسوت داوری هستند و بسیار محترمند و همه اهالی فوتبال می دانند که فصل گذشته ذوب آهن با شایستگی قهرمان شد و تیم های بزرگ کشور را شکست داد و قهرمان شد. اگر هم یحیی گل محمدی حرفی زده بر اساس مسایل فنی زده است و ایشان فوتبال را از نظر فنی می بینند و شاید حقایقی می دانسته که این صحبت ها را بیان کرده است.