به گزارش پارس به نقل از خبرورزشیهر دو تیم مشهدی را می‌شناسیم. سیاه‌جامگان را به دلیل حضورش در لیگ آزادگان کمتر و پدیده را بیشتر! اما مهمترین وجه اشتراک استقلال و پرسپولیس برای این دو بازی چیست؟ طبعاً تعداد مصدومان و محرمان این دو تیم برای این دو بازی. استقلال و پرسپولیس نصف بازیکنان اصلی خود را برای این دو دیدار در اختیار ندارند و این مسئله کار را برای هر دو تیم سخت می‌کند.

مکویان، حنیف عمران‌زاده، میلاد فخرالدینی، خسرو حیدری و یعقوب حیدری برای هر تیمی نیروهای تأثیرگذار محسوب می‌شوند و حالا تصور کنید که استقلال برای بازی اول همه آنها را ندارد. استقلال باید بازیکنانی را جانشین اینها کند که شاید کارکرد آنها نصف محرومان و مصدومان این بازی نباشد.

در پرسپولیس هم مشابه این اتفاق رخ داده است‌؛ سوشا مکانی، امید عالیشاه، مهدی طارمی و علیرضا نورمحمدی و... نمی‌توانند برای پرسپولیس به میدان بروند. خب پرسپولیس مگر چند بازیکن درجه یک دارد که اینها را در اختیار نداشته باشد؟ این نکته علاوه بر معایبی که دارد اما از یک منظر به نفع بازیکنانی است که قرار است جای این نیروها را در دیدار اول بگیرند. آنها می‌توانند خودی نشان بدهند و آنقدر خوب باشند که خودشان را به مربیان تیمشان تحمیل کنند. برای بازیکنان جانشین، ‌چی از این بهتر؟ البته برانکو ایوانکوویچ و پرویز مظلومی اگر همه بازیکنان خود را در بازی اول داشتند شاید بهتر می‌توانستند تیم‌های خود را محک بزنند اما این هم برای آنها یک آزمون جدید است.