پايگاه خبري تحليلي «پارس»- امیرحسین اعظمی- آنها براي انتخاب سرمربي سراغ مربياني مثل ايگور استيماچ، عليرضا منصوريان، دراگان اسكوچيچ و فارياس رفتند اما موفق به جذب هيچ‌يك از آنها نشدند تا در نهايت مظلومي سرمربي استقلال شود. او در مورد بازگشت به استقلال، آينده‌اي كه در اين تيم پيش رو دارد و مسائل مختلف ديگر گفت‌وگويي اختصاصي با خبرنگار همشهري انجام داد.

شما به نوعي آخرين گزينه استقلال بوديد. از اينكه مسئولان باشگاه با گزينه‌هاي ديگر به توافق نرسيدند و در نهايت شما را انتخاب كردند، چه حسي داريد؟

از اول هم گفتم كه دوست دارم به استقلال كمك كنم. حتي گفتم هر فردي هم انتخاب شد همه استقلالي‌ها بايد او را حمايت كنند. اين چيزي كه شما مي‌گوييد غيرطبيعي نيست چون يك باشگاه ممكن است 10گزينه هم داشته باشد. البته شايد شما فراموش كرده‌ايد كه من از همان اول هم جزو گزينه‌ها بودم.

بله، اما گزينه اول نبوديد. ‌

گزينه اول و دوم نداريم. استقلال شرايط گزينه‌هايش را مورد بررسي قرار داد و در نهايت تصميم گرفت مرا انتخاب كند.

ظاهرا با قلعه‌نويي تماس گرفته‌ايد ولي او پاسخ نداده است؟

خير، نخستين بار كه تماس گرفتم پشت خط بودم ولي بعدا با او حرف زدم. من با كسب اجازه از قلعه‌نويي كارم را در استقلال شروع مي‌كنم.

شما مي‌گوييد ‌آمد‌ه‌ايد تا دربي را نبازيد.آيا اين حرف‌تان كنايه به قلعه‌نويي است؟

انگار فقط مي‌خواهيد سؤالات حاشيه‌اي بپرسيد. قلعه‌نويي همكار من است و يك استقلالي است. من در مورد خودم حرف زدم و گفتم كه دوست ندارم دربي را ببازم. هر مربي ديگري هم دوست ندارد دربي را ببازد.

ولي هواداران استقلال هنوز آن دربي معروف و شكست مقابل پرسپوليس را فراموش نكرده‌اند، قبول داريد؟

آن نتيجه هر 100سال يك‌بار رخ مي‌دهد در ضمن تعداد بردهاي من در دربي بيشتر است. آن دربي تلخ را هم ‌ از ذهن هواداران استقلال پاك مي‌كنم.

برخي هواداران انتخاب شما را بازگشت به عقب مي‌دانند. نظر خودتان چيست؟

در همه زمينه‌ها نظر موافق و مخالف وجود دارد و بهتر است شما نظر موافقان را نيز ببينيد. همه مخالفان مورد احترام هستند اما من بيكار نبودم و ۱۰ روز پيش كلاس‌هاي مربيگري حرفه‌اي را گذراندم. مطمئن باشيد از نظر تاكتيكي و فني بازي‌هاي زيبايي را انجام مي‌دهيم.

شما گفته‌ايد استقلال با آمدن شما از نظر تاكتيكي 10سال جلو خواهد افتاد. اين جمله احساسي و غيرمنطقي نيست؟

منظور من اين بود كه پيشرفت خواهيم كرد چون من به كارم اعتقاد دارم و با اطمينان مي‌گويم كه پيشرفت خواهيم كرد.

عدد 4 در زمان مربيگري شما نماد كري‌خواندن استقلالي‌ها شد. فكر مي‌كنيد امسال چيز جديدي رو كنيد؟

امسال هم ‌مي‌خواهيم يك عدد جديد رو كنيم.

دستياران‌تان چه كساني هستند؟

مجيد صالح، دستيار اول است. يك مربي بدنساز خارجي مدنظرمان است‌. احتمال حضور آتيلا حجازي و ترابپور هم ‌ وجود دارد.

فرهاد مجيدي هم قرار است به كادر فني اضافه شود؟

مجيدي به‌دليل اينكه درگير كلاس‌هاي مربيگري است نمي‌تواند اكنون حضور داشته باشد اما قول داد در فرصت مناسب در تمرينات ما شركت كند.

جواد نكونام، مهدي رحمتي، آندرانيك تيموريان، اسماعيل شريفات، ادينهو و بختيار رحماني در ليست شما قرار دارند؟

بله، اكثر اين بازيكنان در ليست من قرار دارند. البته دوست ندارم از حالا درخصوص اين موضوع حرف بزنم و بهتر است كه باشگاه كارهايش را در زمينه جذب بازيكن انجام دهد.

چند درصد تيم را عوض مي‌كنيد؟
16- 15بازيكن را مورد نظر داريم كه طبق اولويت با آنها مذاكره خواهد شد. در هر پست، سه‌چهار بازيكن هستند كه اگر نتوانستيم نخستين گزينه‌مان را جذب كنيم به‌دنبال دومين گزينه مي‌رويم. ما نبايد فراموش كنيم كه نمي‌توانيم بيشتر از 6بازيكن ليگ برتري جذب كنيم.

منصور پورحيدري قرار است مدير فني يا سرپرست استقلال شود؟

با منصورخان صحبت كردم كه به‌عنوان مدير تيم فعاليت كند اما هنوز جواب قطعي نداده است. با اين حال مطمئن باشيد او در كنار ماست و از تجربياتش استفاده مي‌كنم.

قول قهرماني مي‌دهيد؟

خير، من اهل قول دادن نيستم. سال اول دنبال اين هستيم كه سهميه آسيايي را كسب كنيم و نگاهي هم به جام داريم اما سال دوم حتما بايد قهرمان ليگ شويم و سال سوم هم به قهرماني آسيا دست پيدا كنيم. البته رسيدن به اين هدف‌ها آسان نيست.

از مبلغ قراردادتان‌ راضي هستيد؟

اصلا در مورد مسائل مالي صحبت نكرديم. ۴ سال است طلبم عقب افتاده ولي دنبالش نرفتم و فشاري به باشگاه وارد نكردم.

زماني‌كه در استقلال بوديد، تيم شما خيلي حاشيه داشت. فكر نمي‌كنيد دوباره آن حاشيه‌ها تكرار خواهد شد؟

من مي‌دانم كه استقلال و پرسپوليس بدون حاشيه نمي‌شوند اما هدف‌مان اين است كه حاشيه‌ها را امسال به حداقل برسانيم. يك سري چيزها از گذشته براي من تجربه شده و مطمئن باشيد با بي‌نظمي‌ها برخورد قاطعي خواهم داشت.

آيا جاسم كرار را نگه مي‌داريد؟
فكر مي‌كردم او محروم است اما اگر از اين بابت مشكلي نداشته باشد، حتماً از وجودش در تيم فصل آينده استفاده خواهيم كرد. جاسم از بازيكنان مورد علاقه من است و اطمينان داشته باشيد در فصل پيش‌رو حاشيه‌اي در استقلال نخواهد داشت.

نظر مظلومي درباره حفظ وجذب بازيكن‌

‌چند سال پيش كه در سال اول حضورم به استقلال آمدم شرايط سخت بود، تنها ۴ بازيكن داشتيم و خيلي از بازيكنان قراردادشان به پايان رسيده بود. در حال حاضر از نقل و انتقالات عقب هستيم اما بايد جبران كنيم. مسئولان وزارت ورزش قول‌هايي داده‌اند كه مشكلات مالي حل شود اما بدون پول نمي‌شود باشگاه استقلال را اداره كرد.