به گزارش پارس، فریدون اصفهانیان در گفت‌وگو با تسنیم، در مورد تست آمادگی و جسمانی داوران اظهار داشت: هر سال پیش از آغاز فصل این تست را از داوران می‌گیریم. خوشبختانه همه داوران خوب بودند و تنها 2 نفر در این تست‌ها مردود شدند. همه چیز خوب بود اما انتظار می‌رود که داوران بهتر از این باشند و در مسابقات با توجه به آموزش‌هایی که دیده‌اند، قضاوت‌های خوبی در مسابقات انجام دهند.

وی در مورد اینکه آیا محسن قهرمانی در این تست‌ها نمره قبولی گرفته است یا نه، تصریح کرد: قهرمانی در تست‌ها قبول شد و همانطور که گفتم تنها 2 داور در تست‌ها مردود شدند.

رئیس کمیته داوران در خصوص ناراحتی داوران از عدم پرداخت دستمزدشان گفت: داوران رکن اصلی فوتبال هستند و اگر داور نباشد، فوتبالی نخواهد بود. آنها حق دارند که حق‌الزحمه خود را دریافت کنند. برخی‌ها از کنار فوتبال درآمد دارند اما برای داوران پول نیست. ما به نوبه خودمان از این مسئله ناراحتیم و باید توجه بیشتری به داوران شود.

اصفهانیان با اشاره به اظهارات علی کفاشیان در کلاس‌های آموزشی داوران عنوان کرد: کفاشیان به مشکلات فدراسیون در مورد حق پخش تلویزیونی، تبلیغات محیطی و ... اشاره کرد که حرف‌های درستی بود. فدراسیون هم مشکلات خودش را دارد اما کفاشیان قول داده که هر چه سریع‌تر دستمزد داوران پرداخت شود.

وی درباره اینکه مهدی تاج گفته دستمزد داوران ارتباطی به سازمان لیگ ندارد و آیا اختلافی بین او تاج وجود دارد، گفت: اختلافی با تاج ندارم. منظور تاج این است که سازمان لیگ مشکلات خودش را دارد و  وقتی داوری اشتباه کند، آنها نیز تحت فشار هستند.

رئیس کمیته داوران در خصوص افزایش دستمزد داوران عنوان کرد: سال گذشته درخواست کرده بودیم که دستمزد داوران دو برابر شود که این اتفاق نیفتاد ولی امیدوارم که امسال این اتفاق بیفتد.

اصفهانیان در مورد اینکه یدالله جهانبازی گفته که سازمان لیگ برای مراسم قرعه‌کشی در برج میلاد هزینه می‌کند اما برای داوران پولی ندارد، خاطرنشان کرد: نباید مسائل را به هم ربط داد. مراسم قرعه‌کشی و برترین‌ها بودجه خودش را دارد اما قبول داریم که برای داوران بودجه کم است.