به گزارش پارس ، به نقل از فارس، مهدی محمدنبی در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال در خصوص دیدار دوستانه ایران مقابل عراق و پیشنهادهای آنها عنوان کرد: آنها در ابتدا تصمیم داشتند که تیم ملی در آنجا اردویی برگزار کند اما کی روش به علت فشردگی مسابقات این موضوع را قبول نکرد. ما پس از برگشت از مسقط دو روز به بازیکنان استراحت خواهیم داد تا به خانواده های خود برسند و پس از آن تمرینات را دنبال خواهیم کرد.

وی ادامه داد: به عراقی ها پیشنهاد دادیم تا در ۶ خرداد در تهران بازی دوستانه ای برگزار کنیم و یک بازی برگشت هم در شهریور انجام شود اگر این موضوع اتفاق نیفتد ما از ۵ خرداد اردوی خود را در امارات آغاز می کنیم و اگر عراقی ها با این پیشنهاد موافقت کردند از ۷ خرداد اردویمان را در امارات انجام می دهیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال تصریح کرد: بازیکنان از فشردگی مسابقات لیگ خسته هستند. ۲۰ اردیبهشت مسابقات به پایان رسید و از بیست و چهارم در اردو هستند. ما پس از این به عمان خواهیم رفت و همه می دانند که تا ۲۸ خردادماه روزهای پرکار و سختی را پیش رو خواهیم داشت. به گونه ای برنامه ریزی می کنیم که استراحت کافی نیز در این بین وجود داشته باشد.

نبی درباره انصراف سید صالحی و شهاب گردان، تصریح کرد: من به خراطی دبیر دپارتمان تیم های ملی این موضوع را سپرده ام که درباره انصراف آنها بررسی کند. آنها مشکلات خانوادگی را علت عدم حضور خود دانستند اما اینگونه نیست که ما تحقیقات خود را نداشته باشیم. قرار است خراطی در این باره بررسی کند.

وی درباره بازگشت علی کریمی، سیدمهدی رحمتی و هادی عقیلی یادآور شد: عصر امروز با کی روش جلسه ای داریم، کریمی همیشه در کنار تیم کمک کرده و از تجربه اش استفاده کرده ایم. ارتباط خوبی هم بین کریمی و کی روش به عنوان استاد و شاگردی وجود دارد. جلسه خوبی همراه کفاشیان با رحمتی برگزار کردیم و عصر امروز نیز با کی روش در این زمینه صحبت خواهیم کرد.

نبی درباره اینکه چه انتظاراتی از خبرنگاران دارد، یادآور شد: در ابتدا انتظار دارم از خودم ایراد نگیرند تا روحیه داشته باشم. من به علت کارهایی اجرایی زیادی که در فدراسیون وجود دارد نمی توانم پاسخگوی تلفنی خبرنگاران باشم. از آنها از این بابت عذرخواهی می کنم اولویت ما صعود به جام جهانی است و باید با تعامل این امر را محقق کنیم. همچون دیدار با کره جنوبی این موضوع باید تکرار شود. همدلی وجود دارد و باید هم قدمی هم به وجود آید. رسانه ها در این زمینه باید کمک کنند و از همه آنها تشکر می کنم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد پروازهای تیم ملی به قطر و کره جنوبی خاطرنشان کرد: صبح روز دوشنبه جلسه ای با یکی از مسئولین شرکت هواپیمایی آسمان داشتیم و این موضوع را مطرح کردیم. آنها هم قول دادند که پرواز قطعی وجود خواهد داشت. ما روی قول آنها حساب کردیم حمایت آنها از جامعه فوتبال به یادگار خواهد ماند.

وی در مورد اینکه سایت های مصری مسائلی را مطرح کرده اند که با تکذیب فدراسیون فوتبال روبرو شده از جمله عذرخواهی کفاشیان از عربستانی ها و همچنین پرداخت هزینه سفر عراقی ها یادآور شد: تا آنجایی که من اطلاع دارم این سایت نمایندگی در ایران ندارد و اگر اخباری را هم نقل قول کرده اند قاعدتاً صحت ندارد و این سایت مشکلات خاص خود را دارد. پیش از عید کفاشیان با مسئولان عراقی تفاهم نامه ای را امضاء کرد که در آن عنوان شده بود که به غیر از پرداخت پول بلیط سفر سایر هزینه ها به عهده تیم میزبان باشد.

نبی افزود: ما بر اساس این تفاهم نامه همکاری های متقابلی داریم آنها با توجه به اینکه تاریخ حضورشان برای مسابقات غرب آسیا گذشته بود اما ما پذیرفتیم که در این رقابت ها حاضر شوند و به قشم رفتند این یک امر قانونی و رسمی است که هزینه های به غیر از بلیت بر عهده تیم میزبان باشد زیرا تفاهم نامه اینگونه امضاء شده است. اگر ما هم به آنجا برویم آنها هزینه ما را پرداخت می کنند.

دبیرکل فدراسیون فوتبال در مورد اینکه اصفهانیان از اینکه او آئین نامه جدید کمیته داوران را ابلاغ نمی کند شاکی است، تصریح کرد: کلیات آیین نامه به تأئید هیئت رئیسه رسیده و پس از آن کمیته تدوین و مقررات فدراسیون فوتبال باید آن را اصلاح و یا مواردی را به آن اضافه کند. آنها باید این موضوع را به ما بدهند.

وی در مورد اینکه اعلام کردند نصیرزاده ۶ ماه پیش این موضوع را عنوان کرده، تصریح کرد: این حرف روزنامه ها بوده است تا جایی که من اطلاع دارم موضوع برای ۶ ماه پیش نیست. در اسفندماه در هیئت رئیسه مطرح شد و کلیات آن به تصویب رسید. در همان زمان کفاشیان یک نسخه آن را به نصیرزاده داد که تا این لحظه به دست من نرسیده شاید نصیرزاده آن را به کفاشیان داده باشد اما در کشوی من چیزی در این باره نیست. اگر می خواهیم کار صحیحی انجام دهیم نباید مانورهای بی مورد داشته باشیم.

نبی درباره پیراهن های تیم ملی خاطرنشان کرد: هفته گذشته با مسئولان آل اشپورت صحبت کردیم و آنها قبول کردند از همان نوع لباس هایی که قرار است در دیدار با قطر و کره جنوبی استفاده کنیم همان لباس ها را در اختیار ما قرار دهند. همکاری های خوبی ببین ما و آنها وجود دارد. قرار است لباس ها در رومانی آماده شود و به اردوی امارات خواهد رسید.

دبیرکل فدراسیون فوتبال درباره حضور علیرضا منصوریان در تمرین تیم ملی گفت: با نظر کی روش مارکار آقاجانیان و منصوریان هر دو به عنوان آنالیزور در کنار تیم کمک می کنند. کی روش تشخیص داده که آنها در تیم حضور داشته باشند.