به گزارش پارس ، امیر عابدینی در گفت وگو با فارس گفت: بحث سیستم در فدراسیون فوتبال هارمونی مناسبی ندارد. کمیته انضباطی، کمیته داوران، کمیته آموزش و… باید هارمونی مناسبی داشته باشد اما اکنون سازمان لیگ است که سر و شکل مناسبی دارد اما در فدراسیون فوتبال مشخص نیست برخی آمدن و رفتن های مسئولان به چه دلیل است؟ !

وی ادامه داد: وقتی می خواهیم با یک کار غیراخلاقی مقابله کنیم باید حمایت شویم اما در عمل می بینیم این اتفاق رخ نمی دهد. طبق قوانین فیفا هیچ فرد و نهاد دیگری حق دخالت در قرارداد بازیکن و مربی با باشگاه را ندارد اما اکنون می بینیم که هر جا بخواهیم که اخلاق را زیر پا بگذاریم قوانین فیفا را به رخ می کشیم و هر جا که اتفاق دیگری رخ می دهد و می خواهیم با بی اخلاقی مقابله کنیم خیلی به قوانین فیفا توجهی نداریم. من می توانستم طبق قراردادی که با سرمربی سابق داماش داشتم ۸۰ درصد از مبلغ قراردادش را ندهم اما اکنون این آقا که به خاطر مسائل انضباطی از تیم کنار گذاشته شد به کمیته انضباطی شکایت کرد و سپس در کمیته استیناف هم علیه باشگاه رای گرفت تا مجبور به پرداخت پولش شویم.

مدیرعامل باشگاه داماش گیلان تصریح کرد: من قطعا از کمیته انضباطی و استنیاف به دیوان عدالت اداری شکایت می کنم. چون نمی خواهم به نهادهای خارج از کشور مراجعه کنم، به دیوان عدالت اداری و نهادهای داخل کشور روی می آورم. من پولی که قرار باشد با زر و زور و تزویر بپردازم، پرداخت نخواهم کرد.

عابدینی با اشاره به شرایط مالی باشگاه داماش عنوان کرد: داماش نامش در فهرست باشگاه های بدهکار نبود علت آن هم این نبود که ما بدهی نداشتیم بلکه ما با بازیکنان و مربیان مان به شیوه ای کار کردیم که همه آنها صبوری کردند و شکایتی از باشگاه نکردند. مگر می شود باشگاهی که ۳-۲ سال است گرفتاری مالی دارد، بدهکار نباشد و ۱۳-۱۴ باشگاه دیگر بدهکار باشند. ۷ بازیکن بزرگ به باشگاه داماش آمدند و رفتند اما هیچ کدام آنها مدعی من و باشگاه داماش نشدند. بازیکنان جدید هم همگی صبوری می کنند و باشرایط سخت باشگاه کنار می آیند. ما هر چه پول دادیم مربوط به بدهی های قویدل بود و بابت فصل جدید هنوز یک ریال به بازیکنان پول نداده اند. بابت قراردادهای دو سال قبل هنوز بازیکنان با باشگاه تسویه نکرده اند اما هیچ کدام آنها شکایت نکرده اند.

وی افزود: ما منتظریم تا مشکلات برطرف شود و پول به باشگاه برسد و با همین شرایط هم داماش مقابل سایپا خیلی خوب بازی کرد و با وجود اینکه شایسته برد بودیم بازی مساوی شد. ۲ بار توپ را به تیر دروازه حریف زدیم و چند فرصت گلزنی هم از دست دادیم.

عابدینی در مورد بازی هفته آینده ملوان که دربی گیلان است، گفت: کری خوانی این دربی خوشمزه است اما بد و بیراهش زشت است.

مدیرعامل سابق پرسپولیس در مورد تفاوت دربی گیلان و تهران گفت: دربی گیلان حساسیت و جنجال و کری خوانی اش سرتر از دربی تهران است و در این موارد در سطح صادرات هستیم اما از نظر فنی سطح این بازی پایین تر است. در دربی پایتخت یک هیجان ملی را شاهد هستیم.

مدیرعامل باشگاه داماش گیلان در مورد اینکه گفته بود بهتر است این تیم منحل شود، گفت: من این مسائل را بیان کردم تا زنگ خطر را به صدا درآورم اما اکنون باشگاه داماش با همه مشکلات سرپا ایستاده و به کارش ادامه می دهد و به آینده امیدوار است.