علی فتح‌الله‌زاده در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به ممنوعیت 11 تیم لیگ برتری از حضور در نقل و انتقالات و طبیعتا بازی نکردن آن‌ها در لیگ چیست، گفت: به نظرم هیچ کاری نشد، ندارد. منتها باید اراده‌ای برای این اتفاق وجود داشته باشد. چند سال پیش هم این بحث مطرح شد و من به کفاشیان پیشنهاد دادم 30 درصد از درآمد بلیت فروشی و پخش تلویزیونی را فدراسیون بردارد و پس از مذاکره با طلبکاران آرام آرام پول آن‌ها را بدهد. طی این پروسه نهایتا در سه سال بدهی تیم‌ها صفر می‌شد. این پیشنهاد من مورد اقبال سایر تیم‌ها هم قرار گرفت و در نشستی که با کفاشیان داشتیم امضا دادیم که فدراسیون این حق را داشته باشد تا 30 درصد از درآمد بلیت فروشی و پخش تلویزیونی را در دست بگیرد ولی این اتفاق رخ نداد یعنی خود فدراسیونی‌ها اجازه داشتند ولی اقدامی نکردند. به هرحال دخل و خرج باشگاه‌ها در شرایط فعلی یکی نیست و باید در این رابطه حتما فکری شود.

وی در پاسخ به این سوال که نظر عده‌ای بر این است که این هشدارها همیشه وجود داشته ولی هیچ‌کسی آنها را جدی نمی‌گیرد و در نهایت همه تیم‌ها به راحتی در لیگ برتر شرکت می‌کنند و نظر او در این‌باره چیست، عنوان کرد: به‌ هرحال وقتی که مدام حرفی را تکرار می‌کنیم اما به آن عمل نمی‌کنیم طبیعی است که کسی دیگر به حرف‌ها ما اعتماد نمی‌کند و گوشی برای شنیدن حرف‌های ما وجود نخواهد داشت.

مدیرعامل سابق استقلال در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا به موفقیت این تیم در فصل آینده خوش‌بین است یا خیر گفت: دورانی بود که به استقلال پولی پرداخت نمی‌شد اما امسال قرار شده 23 میلیارد تومان به استقلال داده شود. اسپانسر این باشگاه گفته 20 میلیارد می‌دهد و این در حالی است که چند اسپانسر هم گفتند تا 30 میلیارد هزینه می‌کنند اما وزارت ورزش بنا به دلایلی آن را قبول نکرد. در حقیقت استقلال با حدود 25 میلیارد تومان کار را آغاز کرده و به نظرم می‌توانست با این پول تیم قوی‌تری ببندد. در گذشته هواداران دومی استقلال را هم قبول نمی‌کردند و همه از این تیم قهرمانی می‌خواستند. الان هم طبیعتا این جو وجود دارد. استقلال بعد از دو سال ناکامی که یک سالش در دوره مدیریتی من بود، می‌توانست با توجه به اینکه رقابت شدیدی در نقل و انتقالات وجود نداشت خیلی قوی‌تر عمل کند. من چون به قهرمانی فکر می‌کنم این صحبت را می‌کنم وگرنه با این تیم می‌توان در لیگ برتر سوم شد.

وی در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به ادعای استقلالی‌ها مبنی بر اینکه کسب سهمیه برای این تیم در فصل جاری هم نتیجه خوبی است چیست، گفت: این یک شگرد تبلیغاتی است که در روزنامه‌ها به خوبی جواب می‌دهد ولی وقتی بازی‌ها آغاز شود شرایط خیلی فرق می‌کند و هوادار کاری به این چیزها ندارد. به نظرم استقلال می‌تواند دو، سه بازیکن خوب بگیرد تا کامل شود. حیف است همه زحمات آن‌ها به این راحتی از بین برود. یک دفاع وسط و یک فوروارد گلزن می‌تواند استقلال را به تیمی کامل تبدیل کند. به هر حال افشارزاده، نظری جویباری و امیری برای استقلال زحمت کشیده‌اند و امیدوارم نتیجه زحمات‌شان را بگیرند.

فتح‌الله‌زاده در پاسخ به این سوال که نظرش راجع به حضور قلعه‌نویی در ملوان چیست، اظهار کرد: من پیش از این هم گفته بودم که دوری یک ساله قلعه‌نویی از استقلال می‌تواند به نفع او باشد. یعنی اگر قلعه‌نویی یک سال از فضای استقلال دور می‌شد هم به نفع خودش بود هم به نفع استقلال ولی واقعا دوری قلعه‌نویی از فوتبال و لیگ برتر به ضرر فوتبال ما تمام می‌شد. قلعه‌نویی از سه مربی برتر فوتبال ایران است و دایی هم مثل اوست و وجود این دو در لیگ برتر به جذابیت‌های بازی‌ها کمک می‌کند. قطعا فشاری که در استقلال وجود داشت در ملوان وجود ندارد و قلعه‌نویی اگر بتواند این تیم را در بین 10 تیم بالای جدول هم قرار دهد کار بزرگی کرده است.

او در پایان و در پاسخ به این سوال که چه تیم‌هایی مدعی در فصل آینده رقابت‌های لیگ برتر می‌داند گفت: تراکتورسازی، سپاهان، نفت تهران و استقلال را مدعیان اصلی قهرمانی می‌دانم.