در حالی که بسیاری از تیم‌های لیگ برتری در حال جذب بازیکنان مورد نظرشان هستند و مذاکراتشان را برای فصل آینده آغاز کرده‌اند، استقلال و پر‌سپولیس در وضعیتی کاملا برزخی قرار دارند. این دو تیم از وضعیت مدیریتی نامشخصی برخوردارند و بنا بر شنیده‌ها ظاهرا قرار است تمام اعضای هیات مدیره سرخابی‌ها تغییر کنند.

بهرام افشارزاده نیز در گفت‌و‌گو با ‌ ایسنا، با بیان این که در هفته‌ جاری تکلیف هیات مدیره باشگاه استقلال روشن می‌شود از نامعلوم بودن تغییرات در این باشگاه خبر داد.

به عبارت ساده‌تر حتی جایگاه مدیر عاملان استقلال و پر‌سپولیس برای فصل بعد مشخص نیست و عملا این دو تیم در حال از دست دادن زمان هستند. با این حال پر‌سپولیسی‌ها یک قدم جلوتر قرار دارند، چرا که حداقل سرمربی‌شان مشخص است. هرچند که برانکو هم با توجه به بدقولی‌ها در پرداخت مطالباتش شاید قید حضور در پرسپولیس را بزند.

زمان در حال گذر است و مشخص نیست که وزارت ورزش و جوانان و نصرالله سجادی چه تصمیمی برای سرخابی‌ها دارند. تسریع تصمیم گیری درباره این دو تیم آن‌قدر مهم است که نگرانی پیشکسوتان و هو‌اد‌ا‌ران این دو تیم را به همراه داشته باشد.

فرض بگیریم که هیات مدیره استقلال و پر‌سپولیس در همین هفته‌ مشخص شوند. حداقل چند روز زمان لازم است تا مدیر عاملی انتخاب شود و باز هم حداقل یک هفته‌ زمان برای انتخاب سرمربی لازم است و به ‌این‌ ترتیب در خوشبینانه‌ترین حالت استارت سرخابی ها برای فصل بعد در دهه اول تیر ماه خواهد بود. همه این فرضیه‌ها به نگرانی هواداران دو تیم دامن می‌زند و عده‌ای هم در این میان نگران هستند که فصل کابوس وار استقلال و پرسپولیس در لیگ پانزدهم هم ادامه یابد.

خواسته اهالی ورزش و علی‌الخصوص طرفداران میلیونی سرخابی‌ها از وزیر ورزش و جوانان تنها یک چیز است و آن این که هر‌ چه‌ سریع‌تر به وضعیت پر ابهام این دو باشگاه پایان داده شود تا این دو تیم پرطرفدار با گرفتار شدن در چرخه‌ی پرپیچ مرور زمان، فرصت را برای آماده شدن و حضور پرقدرت در لیگ پانزدهم از دست ندهند. موضوعی که قطعا اگر بی‌تدبیری در آن رخ دهد تاوان سنگینش دامان خود وزارت ورزش را بیش از هر کسی خواهد گرفت.

اکنون یک سوال وجود دارد. تکلیف سرخابی‌ها چه خواهد شد و آنها چگونه و با چه سیاست اجرایی فصل آینده لیگ فوتبال ایران را آغاز خواهند کرد؟

پاسخ این پرسش هر چه هست حتما باید به زودی اعلام شود اما امیدواریم که این پاسخ ماحصل نتیجه تصمیم مدیریتی نباشد که کابوس‌های فصل گذشته سرخابی‌ها را تکرار کند، نکته‌ای که دغدغه‌ی جدی این روز‌های همه پیشکسوتان و البته هواداران سرخابی‌ها است که باید خوب درک شده و خوب پاسخ داده شود.