به گزارش پارس به نقل از کاپجواد نکونام اظهار داشت: خوشحالم که به جمع بازیکنان تیم سایپا اضافه شدم. همانطور که جلالی گفت من خاطرات بسیار خوبی با ایشان دارم. زمانی که بازی می کردم ایشان در تیم پاس سرمربی من بود و با این تیم قهرمان لیگ برتر شدیم. به خاطر دیدگاه بسیار مثبتی که جلالی دارد و نگاه رو به جلویی که ایشان نسبت به فوتبال دارد همیشه در تمام تصمیم هایی که می خواستم بگیرم با ایشان مشورت می کردم. حتی سال گذشته هم در ارتباط با ماندن یا ترک اوساسونا، جلالی به من توصیه خوبی کرد و گفت اگر شرایط برایت مقدور است در آنجا بمان. من هم همیشه گفته ام اگر به ایران بیایم دوست دارم با جلالی کار کنم. الان هم در خدمت سایپا هستم.

وی ادامه داد: سایپا شخصیت تیمی متمایز و بزرگی دارد. من از اینکه در کنار مجید جلالی و بازیکنانی که آنها را می شناسم کار می کنم راحت هستم و با شناخت کامل این باشگاه را انتخاب کرده ام. 

بازیکن جدید تیم سایپا در ارتباط با کش و قوس های اخیر و صحبت های رسانه ها درباره حضور یا عدم حضور وی در سایپا خاطرنشان کرد: شرایط قراردادی ما با باشگاه اوساسونا به گونه ای بود که باید 3 سال در این تیم حضور می یافتم. از روز اول هم گفته بودم اگر در ایران بازی کنم انتخاب اولم سایپا است. 

نکونام اضافه کرد: صحبت ها و فشارهای رسانه ای که در این مدت رخ داد به این دلیل بود که قرارداد 3 ساله ام با اوساسونا تمام نشده بود و درصدد بودم که با آن باشگاه تسویه حساب کرده و در سایپا حضور پیدا کنم. امیدوارم سال خوبی در کنار بازیکنان سایپا داشته باشم. 

وی در این باره که کی روش گفته بود از نکونام به عنوان دستیار در تیم ملی استفاده خواهد کرد اذعان داشت: این باعث افتخار من است اما تصمیمم آن است که همچنان به فوتبال بپردازم زیرا این مساله در ذهنم است که ممکن است بعدها پشیمان شوم که چرا مدت زیادی به فوتبال نپرداختم. به همین خاطر شرایطم به گونه ای خواهد بود که دستیاری کی روش منتفی است. البته هر کمکی که بتوانم به تیم ملی بکنم دریغ نخواهم کرد و من بهترین خاطراتم را با تیم ملی فوتبال ایران دارم.

کاپیتان سابق تیم ملی در ارتباط با جوانگرایی در تیم ملی که توسط کی روش انجام شده عنوان کرد: ما جلوی ترکمنستان هم جوانگرایی کردیم ولی وقتی نتیجه مطلوب را نگرفتیم همه انتقاد کردند. به این ترتیب تکلیف کی روش در تیم مشخص نیست که باید جوانگرایی کند یا نتیجه گرا باشد.