به گزارش پارس به نقل از ایسنا هفته گذشته بود که روبین فان‌پرسی پس از امضای قرارداد با باشگاه فنرباغچه راهی این تیم ترکیه‌ای شد. این بازیکن 31 ساله پس از آن که متوجه شد دیگر جایگاهی زیر نظر مربی پیشین خود در تیم ملی فوتبال هلند ندارد، این تصمیم را گرفت. البته او چندی پیش به "ساندی‌تایمز" گفت که مشکل او و فان‌خال زمانی بیشتر شد که در ماه آوریل و در رویارویی با چلسی حتی به عنوان بازیکن جانشین هم به زمین فرستاده نشد.

فان‌پرسی پس از باخت منچستریونایتد به چلسی در استمفوردبریج گفته بود: این یکی از آن نشانه‌هایی است که به من می‌گوید یک سری چیزها سر جای خودشان قرار ندارند. پیشتر از فان‌خال خواسته بودم مرا در تیم دوم یونایتد بازی دهد تا بتوانم آمادگی‌ام را حفظ کنم اما باز هم در تیم نخست نیمکت‌نشین هستم.

فان‌پرسی بعدها گفت: رابطه من و لوییس تغییراتی کرده است و همه هم شاهد آن هستند اما من همیشه بازیکنی حرفه‌ای بوده‌ام. آن زمان به هیچ وجه به ترک یونایتد فکر نمی‌کردم. همسرم بوچرا از بودن در شهر منچستر راضی است. فرزندانم و خودم هم راضی بودیم.

مهاجم تیم ملی فوتبال هلند تاکید کرد فان‌خال به شکل خصوصی به او گفته بود که دیگر در برنامه‌هایش جایی ندارد. فان‌پرسی در این زمینه هم گفت: هنوز هم فکر می‌کردم، می‌توانم پس از پایان تعطیلات به منچستر برگردم و همه چیز را از اول شروع کنم اما فان‌خال ذهنش را پیش از آن در موردم تغییر داده بود. وقتی فان‌خال سرمربی هلند شد، به من گفت تو مهاجم شماره سه من هستی. با این حرف مشکلی نداشتم. برای به دست آوردن جایگاهم جنگیدم و به مهاجم شماره یک تبدیل شدم تا جایی که او بازوبند کاپیتانی هلند را نیز به من داد.

فان‌پرسی ادامه داد: وقتی بازگشتم، دیگر آن رقابت عادلانه برقرار نبود. تلاش برای بازگشت به ترکیب اصلی تیم انجام می‌شد اما شانسی که با آن بتوانم خودم را به ترکیب نخست یونایتد برسانم به من داده نمی‌شد. فان‌خال مرا به تیم دوم یونایتد فرستاد. من هم بازیکنی حرفه‌ای هستم. هیچکس نمی‌تواند به من بگوید احمقم. شاید کمی عصبانی شدم و شاید هم احساساتی هستم. این اتفاق‌ها هم بخشی از فوتبال هستند. شاید هم بخشی از زندگی. باید در بدترین شرایط بهترین تصمیم‌ها را گرفت و رو به جلو رفت.