به گزارش پارس به نقل از کاپمهدی تاج،امروز در نشست خبری اظهار داشت:بحث امروز درباره بازاریابی، نقدینگی، مسائل مربوط به پخش و اسپانسر دور جدید و دعوت از دو عزیزی بود که در این زمینه مسئولیت مستقیم دارند. یکی از آنها عابدینی است که در هیات رییسه سازمان لیگ هستند. مساله کانون ایران نوین به یک هیات سه نفره واگذار شده است تا نحوه برخورد با این مساله بررسی شود.

وی ادامه داد:عابدینی، خاک جعفری و حسن پور هر سه از اعضای هیات رییسه سازمان لیگ هستند و به عنوان هیات مدیره هستند.عابدینی در این رابطه توضیحاتی خواهند داد که چه اتفاقاتی افتاده است، همچنین درباره بازاریابی سازمان لیگ و اقداماتی که بناست در این رابطه انجام شود. من فقط یکی، دو توضیح بدهم. 

رییس سازمان لیگ خاطرنشان کرد:  برخی اتفاق‌هایی که می‌افتد شیطنت‌هایی است که نگران‌کننده است. برخی می‌گویند در مقام پاسخگویی قرار نگرفتند و از سوالات طفره رفتند یا خود را به بیماری زدند یا اینکه می‌گویند ابهامات شدید مالی وجود دارد.این گونه لغات خوب نیست. ما وظیفه داریم که پاسخگو باشیم. البته یک وظیفه دیگر هم داریم و وقتی مسائلی خلاف واقع عنوان می‌شود باید از طریق مراجع قانونی آن را پیگیری کنیم.

وی افزود:ما وقتی داریم با رسانه ها صحبت می کنیم چرا برخی از آنها خودشان به تنهایی تصمیم می گیرند؟ ما که این شرایط را فراهم می کنیم که به راحتی ارتباط برقرار کنیم تا شما هر سوالی که می خواهید بپرسید چرا به صورت انفرادی اقدام می کنید؟ برای گسترش فوتبال نیاز به انعکاس درست اخبار داریم. من می خواهم که روزنامه هایشان را بخوانند که اگر اتفاقی افتاد نگویند اطلاع نداشتیم که چنین مساله ای در روزنامه مان چاپ شده است.

تاج خاطرنشان کرد:امروز عابدینی درباره تبلیغاتی محیطی و کارهایی که تاکنون شده و قرار است بشود صحبت می کند و همچنین درباره باشگاه ها و درآمدها و مبالغی که باشگاه گرفتند صحبت می شود. درباره شرایط حق پخش تلویزیونی و اعطا نشدن این پخش صحبت خواهد شد. وقتی چنین مشکلاتی هست باید حرف طرفین را شنید و این مسائل خیلی زیبنده برخی از عزیزان نیست. درباره پخش هم کارهایی صورت گرفته است و اینگونه نیست که  گفته می شود ناتوانی مدیران یا سازمان لیگ سبب این اتفاقات شده است. 

 

وی درباره اینکه آیا سازمان لیگ با ایران نوین ادامه می دهد یا نه گفت:ما به عنوان سازمان لیگ شخصا با هیچ کس عهد اخوت نبسته ایم و طبق گفته عابدینی ما با هیچ کس بده و بستانی نداریم و حتی اگر لازم بود با ممنوع الخروج کردن و رفتن به دادگستری حقوقمان را گرفتیم. جلسات زیادی برگزار شد و عابدینی بیش از 20 جلسه که روزی دو، سه ساعت بود، گذاشتند.  کل مطلب همین است. اگر کانون ایران نوین یا هر کس دیگری این پول را به ما داد چه بهتر. اگر نداد از طریق دادگستری باید این مسائل دنبال شود.

تاج افزود:ما اینقدر خاطرمان از بابت خودمان جمع است که وقتی جلوی قاضی نشستیم می دانیم حق با ما خواهد بود. من حتی به کارکنانمان گفتم حق ندارید یک نخودچی از طرف مقابلمان طلب بیش از حد بکنید که وقتی به دادگستری رفتیم طلب مقابلمان بعدها حرفی برای گفتن داشته باشد. واقعا چه کسی بیشتر از عابدینی دلش می سوزد؟

وی ادامه داد:اعضای هیات رییسه منتخب  هستند. سازمان لیگ که در هیچ جای دنیا درآمدزا نیست. ساکت درباره بازاریابی توضیح خواهد داد. سازمان لیگ می تواند بلیت فروشی را به باشگاه ها بدهد و تمام این کارها ایجاد شد. ما که از خدایمان است که شرایط بهتر شود. هیچ جای دنیا حق پخش را مستقیما به باشگاه ها که نمی دهند بلکه این پول باید به صورت مجتمع بر اساس یک آیین نامه بسته شده و آن گاه این پول بین باشگاه ها تقسیم شود. 

 تاج خاطرنشان کرد: ما تمام پولی را که به باشگاه ها داده ایم نوشته ایم. رییس سازمان لیگ، رییس فدراسیون و خزانه دار همه پای این را امضا کرده اند. ما الان هر بازی که در استادیوم آزادی برگزار می شود 70 میلیون تومان به ورزشگاه آزادی پرداخت می کنیم. یک میلیارد و چهارصد و چهل میلیون تومانی که به لیگ یک اختصاص دادیم به هر تیم 60 میلیون تومان داریم تا آنها حق ورودیه بازی در لیگ یک را پرداخت نکنند. ما از اسپانسر قبلی 3 میلیارد و خرده ای گرفتیم که آن هم از طریق دادسرا بوده است. در مجموع تقریبا 8 میلیارد کل عواید ما بود. حالا اگر امسال 40 میلیارد داشته باشیم درآمد 5 برابر می شود.

وی ادامه داد:اینها حقوق فوتبال است و در این شرایط می تواند کمک فراوانی به ما کند. دیروز یک نفر به ساکت گفت کسی حاضر است 160 میلیارد تومان بابت تبلیغات پرداخت کند. ما گفتیم معطل نکنید پول را بیاورید و تبلیغات را بگیرید. اما آخر سر همان شخص نامه ای آورد که این مبلغ مربوط به اسپانسرهای تبلیغاتی است. اگر ما پیگیری نمی کردیم شاید همین خبر را همان شخص به رسانه ای می داد و پس از آن رسانه ها می گفتند که سازمان لیگ 160 میلیارد نگرفته و قراردادی 40 میلیاردی بسته است در حالی که ما دقیقا شرایط را بررسی می کنیم، ضمن اینکه محل مربوط به باشگاه ها سازمان لیگ است و امور مالی آنها سازمان لیگ است و نهادهای دیگر نمی توانند در این باره نظری بدهند. 

 

تاج  درباره اینکه ایران نوین چه رقمی پرداخت خواهد کرد یادآور شد: اگر ایران نوین تا سه شنبه آینده 15 میلیارد پرداخت کند 40 میلیارد داده است. اگر ندهد به دادسرا شکایت کرده و برای گرفتن پول اقدام می کنیم. 

رییس سازمان لیگ در پاسخ به این سوال چرا شفاف سازی را زودتر انجام ندادید تا این هجمه ها شکل نگیرد، توضیح داد: ما دنبال این بودیم تا جواب همه سوال ها را داشته باشیم. اگر ما یک ماه پیش صحبت می کردیم باعث ایجاد سوالات زیادی می شد و جالب اینجاست رسانه ها تیتر می زدند ما شفاف نبودیم. به هر حال هر کسی اگر سوال دارد ما جواب می دهیم.