به گزارش پارس به نقل از سایت رسمی باشگاه تراکتورسازی، چند روز گذشته کمیته حقیقت یاب اتفاقات استادیوم یادگار امام تبریز در دیدار پایانی لیگ چهاردهم بیانیه‌ای 9 بندی را در توجیه اتفاقات تلخ هفته پایانی لیگ برتر منتشر کرد که همه یادها را سوی بیت معروف( گنه کرد در بلخ آهنگری، به شوشتر زدند گردن مسگری ... ) برد بیانیه‌ای که عدالت نقش کم رنگ صحنه نگارش این توجیه نامه بود.

این بیانیه یک پیام بسیار مهم به فوتبال دوستان داشت، آن هم اذعان به اشتباه... اذعان به اشتباهی که سرنوشت قهرمان لیگ چهاردهم را تغییر داد و سرمایه‌های مادی و معنوی زیادی را در باشگاه تراکتورسازی سوزاند. سرمایه‌هایی که برای تحقق رویاهای یک ملت هزینه شده بود. دل هایی که بی دلیل شکستند و هنوز بعد از گذشت نزدیک به یک ماه مرهمی برای آنها فراهم نگردیده است. آن هم در باشگاهی که قدم به قدم برای پیشرفتش برنامه ریزی شده است و با روند روبه رشد خود پله های ترقی را از لیگ یک تا کنون که به عنوان قطب فوتبال کشور مطرح می باشد طی نموده است.

تراکتورسازی هم اکنون باشگاهی است که رئیس جمهور ایران اسلامی آن را متعلق به کل ایران و وزیر ورزش آن را ذخیره ملی و تیمی بزرگ می دانند. تراکتور هم اکنون یک سرمایه ملی است و باید برای حفظ آن کوشید.

در طی جلسه اخیر اعضای هیأت مدیره باشگاه در چهار بند به شرح زیر خواستار احقاق حقوق از دست رفته تیم شدند.

1 – فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ به عنوان متصدیان اصلی برگزاری مسابقات لیگ برتر با عنایت به خسارت های مادی و معنوی که به هواداران پرشمار و باشگاه مردمی تراکتورسازی وارد کرده اند باید رسما از هواداران این باشگاه عذر خواهی نمایند و باتوجه به اینکه خود نیز در بیانیه منتشره به نقش پر رنگ سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در حوادث اخیر اذعان داشته‌اند می‌بایست خسارت‌های مادی و معنوی وارده و اشتباهات خود را جبران نمایند.

2- بر اساس بیانیه منتشره که در آن محکومیت‌های عاملین قطعی نبوده باید مسئولین مربوطه نسبت به صدور حکم نهایی و قطعی اقدام نمایند تا بلکه ذره ای از خسارت‌های معنوی وارده به پیکره هواداران بی‌بدیل تیم فوتبال این باشگاه و جامعه فوتبال کشور جبران گردد زیرا اتفاقات جمعه تلخ لیگ برتر تنها دل تراکتور دوستان را به رنج نیاورد بلکه تمامی ایران اسلامی و عاشقان حقیقی فوتبال را رنجیده خاطر نمود.

3- از استاندار محترم ، نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی ،مدیران اجرایی اداره کل ورزش و جوانان استان، هیأت فوتبال و دیگر مسئولین ذیربط مجدانه خواستاریم تا حصول نتیجه نهایی در جهت تحقق عدالت پیگیر امر باشند و در مقابل تضییع حقوق مادی و معنوی از دست رفته باشگاه مردمی تراکتورسازی کوتاه نیایند چراکه وزیر محترم ورزش جمهوری اسلامی ایران به صراحت فرمودند :" اگر حقی ضایع شده باشد باید برگردد و تصمیم عادلانه گرفته شود."

4- از رئیس جمهور محترم مجدانه می‌خواهیم تا حصول نتیجه قطعی پیگیر اتفاقات تلخ استادیوم یادگار امام باشند و نسبت به جبران زیان های مادی و معنوی وارده به باشگاه مردمی تراکتورسازی اقدام نمایند و با تکیه به فرمایشات خودشان که" دیگر تراکتورسازی تعلق به شما مردم آذربایجان ندارد بلکه متعلق به ایران است. تیمی که آرزوی قهرمانی آن را در مسابقات آسیایی داریم" از این تیم به طور کامل حمایت فرمایند. چراکه هیأت مدیره این باشگاه با گذر از مشکلات عدیده تیمی قدرتمند را برای کسب قهرمانی راهی این مسابقات کرده بود که با مسامحه و کوتاهی های صورت گرفته رویای همگان بر باد رفت و شیرینی اتفاقات خوب تبریز به تلخی در خاطر همه ماندگار شد.

هیأت مدیره باشگاه تراکتورسازی علی رغم نامهربانی های صورت گرفته مجدانه پیگیر احقاق حقوق از دست رفته باشگاه می باشد و برای آماده سازی تیمی قدرتمند کمر همت را بسته تا انشاالله تیمی در خور نام تراکتورسازی و هواداران پرشمار آن روانه مسابقات لیگ برتر و لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا نماید تا برای قهرمانی در رقابت ها مردانه بجنگد و به حق مسلم خود که شایسته رسیدنش بود دست پیدا کند./فارس