به گزارش پارس چند روزی از حضور تو در نفت تهران می‌گذرد، فضای این تیم را چطور توصیف می‌کنی؟

قبلاً هم گفتم که نفت یک مجموعه منظم و خوب است. در تیم ما جو فوق‌‌العاده دوستانه‌ای وجود دارد و بازیکنان و کادرفنی با یکدیگر رفیق هستند. بزرگ‌ترهای تیم هم به معنای واقعی آقا هستند و من چنین جوی را در ذوب‌آهن هم دیده بودم. آنجا بازیکنانی مثل حدادی‌فر، رجب‌زاده و صلصالی شخصیت بالایی داشتند و اینجا هم باید به بازیکنانی مثل مبعلی، عزتی، امیری و... اشاره کرد. این بازیکنان را باید آقا صدا زد. در ضمن نفت جوان‌های بااستعدادی هم دارد. همه اینجا با جان و دل کار می‌کنند و آرامش خاصی حاکم است. من به این آرامش نیاز داشتم.

شرایط بدنی‌ات چطور است؟

رفته رفته آماده می‌شوم و مطمئن باشید هم خودم و هم نفت تهران سال فوق‌‌العاده‌ای خواهیم داشت.

بعضی‌ها ترکیب تو و ایمان مبعلی را به ژاوی و اینیستا در بارسلونا تشبیه می‌کنند. فکر می‌کنی ترکیب خوبی در فصل آینده درست شود؟

من بازی‌های مبعلی را نگاه می‌کردم و سبک فوتبالش را دوست دارم. لقب مهندس برازنده مبعلی است. او جدا از مسائل فوتبالی، از لحاظ شخصیتی هم فوق‌‌العاده است. مبعلی مثل حدادی‌فر است. من همیشه قاسم را مثال می‌زنم چون او از لحاظ فنی و شخصیتی بازیکنی بی‌نظیر است و زمانی که ذوب‌آهن بودم از بازی کردن در کنارش لذت می‌بردم. حالا هم باید بگویم که بازی کردن کنار مبعلی برایم افتخار است و امیدوارم بهترین عملکرد را داشته باشم.

فکر می‌کنی نفت به نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان صعود کند؟

ما با الاهلی بازی داریم و می‌دانیم در چه جایگاهی هستیم. نفت چند بازیکن خوب گرفته و نسبت به فصل گذشته شرایط بهتری دارد. حضور سیدجلال حسینی هم تیم ما را پخته‌تر می‌کند. نفت واقعاً در هر پست بازیکنان خوبی دارد و یک شخصیت محکم پیدا کرده است. بازیکنانی مثل نانگ و سانتوز هم به تیم ما اضافه شده‌اند. از طرفی نفت جوان‌های فوق‌‌العاده‌ای دارد که وقتی آنها را می‌بینم لذت می‌برم. ما می‌توانیم از پس الاهلی بربیاییم و به نیمه‌نهایی آسیا برویم.

در این مدت منصوریان با تو چه صحبت‌هایی انجام داد؟

من رابطه‌ای صمیمی با او دارم. خیلی‌ها مرا تنها گذاشتند و بسیاری از مربیان و مدیران سابقی که با آنها کار کردم، سراغی از من نگرفتند. در این مدت فقط فرهاد کاظمی با من در تماس بود و البته تعدادی از پیشکسوتان پرسپولیس که باید از آنها تشکر کنم. هواداران پرسپولیس هم همیشه حمایتم کردند. حتی ذوب‌آهن هم مرا نخواست و به من پشت کرد، تیمی که در آنجا بزرگ شدم. من از لحاظ روحی و روانی شرایط بدی داشتم و افسرده شده بودم. منصوریان با من صحبت کرد. او گفت من تو را به‌خوبی می‌شناسم، منصوریان حتی گفت من پیام واقعی را می‌شناسم و مطمئن باش کمک می‌کنم تا به تیم‌ملی برسی. او گفت: تو حاشیه نداری و عصبانی هم نیستی. حرف‌های او برایم بسیار ارزشمند بود.

فکر می‌کنی منصوریان یک روز بخواهد تو را با خودش به استقلال ببرد؟

خیلی‌ها در این مورد از من سؤال می‌کنند، ولی منصوریان می‌داند که من عاشق پرسپولیس هستم. او استقلالی است و من پرسپولیسی و هیچ ‌وقت به من نمی‌گوید که به استقلال بروم. من نان و نمک پرسپولیس را خوردم، ولی الان شاگرد علی‌ آقا هستم.

مثل اینکه پول کمی هم از نفت تهران گرفتی؟

خیلی‌ها می‌گویند به ‌خاطر پول به نفت رفتم، ولی من به اندازه نصف سقف قرارداد باشگاه نفت پول خواهم گرفت. مبلغ قرارداد من 450 میلیون تومان است و این را اعلام کردم تا خیلی‌ها بدانند که به‌خاطر پول به نفت نرفتم. قبلاً در مصاحبه‌هایم گفتم که پول چیز خیلی خوبی است، ‌ولی حالا فکر می‌کنم گاهی اوقات باید روی این موضوع چشم ببندم و مسائل فوتبالی را در نظر بگیرم. من پیشنهادی داشتم که می‌توانستم یک میلیارد و 300 میلیون تومان پول بگیرم، ولی برای من فوتبال بازی کردن مهم بود.

در مورد حضور محسن مسلمان در پرسپولیس چه صحبتی داری؟

محسن فوتبالیست قابلی است و می‌تواند در حالی که پرسپولیس بازیساز ندارد به این تیم کمک کند. امیدوارم او به تیم محبوب‌مان کمک کند تا هواداران شاد شوند. محسن می‌تواند مشکل بازیسازی پرسپولیس را حل کند.

امسال در نفت پیراهن شماره چند را بر تن می‌کنی؟

در پرسپولیس ١١ می‌پوشیدم و اینجا هم به عشق پرسپولیس شماره ١١ را بر تن می‌کنم.