به گزارش پارس به نقل از ورزش سه در این زمینه تیم های شاهین (شاهین تهران و شاهین بوشهر)، شهرداری (شهرداری تبریز و شهرداری ساری)، صنعت نفت (آبادان، مسجدسلیمان، تهران و قائمشهر) مس(کرمان، سرچشمه و رفسنجان) و ... اما در این عرصه به مرور تیم های همنام در تاریخ لیگ به جز استقلال که قبلا مرورش کرده ایم.

1. شاهین: در لیگ تخت جمشید شاهین تهران با نام «شهباز» به میدان می‌ رفت. در سالیان اخیر شاهین بوشهر نماینده شاهین در کشور بود. آنها در میانه سال های دهه 70 هم در لیگ کشور بودند. در دهه 60 هم تیم خوزستانی به اسم شاهین اهواز، قهرمان جام‌حذفی شد.

2. صنعت نفت: صنعت نفت آبادان معروفترین تیم وزارت نفت در لیگ است که 42 سال سابقه حضور در مسابقات لیگ را دارد. نفت‌تهران که اسم اصلی آن هم صنعت نفت‌تهران است در حال حاضر یکی از 3 تیم برتر این عرصه است. ضمن اینکه در سال گذشته نفت‌مسجدسلیمان را هم داشته ایم و البته تیم صنعت نفت قائمشهر هم سال 73 در لیگ حاضر بوده است.

3. شهرداری: شهرداری تبریز، در سالیان گذشته مهمترین تیم شهرداری های کشور در فوتبالمان بود. به جز شهرداری تبریز، شهرداری ساری هم در لیگ کشور حاضر بوده و در دسته های پایین تر و از تیم های مهم سالیا اخیر به شهرداری اردبیل و شهرداری بندرعباس هم می‌ توان اشاره کرد.

4. مس: غنای معاون و منابع مس در منطقه دشت کویر ایران باعث شده که «مس» در کشور صاحب اعتبار و تشکیلاتی از جمله تشکیلات ورزشی باشد و در استان کرمان تیم های مس کرمان و مس سرچشمه در لیگ‌برتر حاضر بوده و مس رفسنجان امسال در آستانه حضور در لیگ‌برتر بوده است.