به گزارش پارس به نقل از تسنیم آگوستی بندیتو، یکی از شش کاندیدای انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا در کنفرانس خبری که جهت تشریح اهداف و برنامه‌هایش به عنوان رئیس بعدی باشگاه خواهد داشت گفت به همکاری کاتالان‌ها با اسپانسرهای قطری فعلی این باشگاه پایان می‌دهد.

بندیتو یکی از مخالفان سرسخت همکاری باشگاه بارسلونا با قطری‌هاست تا جایی که قطری‌ها را حامیان تررویسم در جهان می‌داند. او در این خصوص اظهار داشت: ما با افرادی که بودجه تروریسم را تأمین می‌کنند و حقوق کارگران خود (اشاره به وضعیت کارگران به کار گمارده شده در قطر برای پروژه‌های مربوط به جام جهانی 2022) را خوار می‌شمارند، هم‌پیمان نخواهیم شد.
وی با اعلام اینکه تا پایان قرارداد قطری‌ها با باشگاه بارسلونا یک سال دیگر باقی مانده است، خاطر نشان کرد: برای ما اصول و ارزش‌های باشگاه اهمیت دارند.
شعار انتخاباتی بندیتو شفافیت در اجرای امور است و او اعلام کرده که در صورت پیروزی در نبرد انتخاباتی با پنج کاندیدای دیگر که خوان لاپورتا رئیس پیشین و خوسپ ماریا بارتومئو، رئیس فصل گذشته بارسلونا هم جزو آنها هستند، تعدادی از بازیکنان پیشین این تیم را به عنوان سفرای آبی‌و‌اناری‌ها برای تبلیغ و جلب حمایت مردم از پروژه‌های باشگاه به کار خواهد گماشت.
انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا 18 جولای (27 تیر) برگزار خواهد شد.