به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه با اشاره به زمان مناسب برای انجام ورزش در ماه رمضان اظهار کرد: در صورتیکه افراد بخواهند در ماه رمضان ورزش کنند این کار را یک تا دو ساعت پس از افطار به مدت نیم ساعت انجام دهند.

وی افزود: به افراد توصیه می‌شود که با معده پر ورزش نکنند، همچنین باید از انجام آن قبل از افطار پرهیز کنند به دلیل آنکه در این مدت فرد دچار افت قند خون می‌شود.

این متخصص تغذیه ادامه داد: افت قند خون شدیدی که در اثر ورزش کردن قبل از افطار برای فرد به وجود می‌آید، می‌تواند فرد را دچار ضعف کند. انجام ورزش می‌تواند سبب افزایش ضربان قلب فرد و بهبود گردش خون در بدن وی شود اما انجام همین مسئله بدون رعایت مواردی در ماه رمضان می‌تواند مضراتی را برای بدن فرد به همراه داشته باشد، بنابراین زمان ورزش کردن در ماه رمضان اهمیت پیدا می‌کند و نباید از این مسئله در این ماه غفلت ورزید.

وی ادامه داد: البته به دلیل آنکه ماه رمضان امسال در تابستان است ورزش و انجام فعالیت‌های ورزشی در این ماه با مشکلاتی مواجه می‌شود اما اگر فرد به انجام ورزش عادت دارد، نیازی به تغییر برنامه نیست. در این ماه فرد می‌تواند با رعایت اصول تغذیه‌ای به ورزش منظم و ملایم بپردازد. 

نیستانی در پایان گفت: این افراد در ماه رمضان از شدت ورزش خود بکاهند و از انجام ورزش‌های سنگین در این ماه خودداری کنند. 20 دقیقه فعالیت بدنی در ماه رمضان نیز می‌تواند سلامتی افراد را حفظ کند و بهترین ورزش‌ها برای این ماه ورزش‌های هوازی مانند شنا و پیاده روی است که باید پس از صرف افطار انجام شود.